Ať už se rozhodnete pro káry nebo pro kola, vždy se na kopec necháte vyvézt lanovým vlekem, který je pro to uzpůsobený. Žádné obavy, že budete současně bojovat s řídítky i kotvou! Místo kotvy je tu velké oko, které vám obsluha vleku zahákne za představec a jediné co musíte, je držet řídítka. Na výstupu se jednoduše sami odháknete a můžete frčet.


Nad startem každé trati visí provázek s cedulkou s názvem trati, takže co se výběru tratí týká, nemůžete sáhnout vedle. Pro pohodáře na celoodpružených kolech, ale klidně i na pevných, se hned ze začátku nabízí modrá trať Mechovka. Jde o poměrně vyhlazenou pěšinku, která je v jedné části zpestřena dřevěnou lávkou a v druhé polovině vás prověří zavřenými prudšími zatáčkami. V samém závěru, kdy se trať vine z lesa na sjezdovku, si sjedete ještě pár klopenek a už svištíte na nástupiště vleku.


Druhou modrou tratí je Rodeo na pravé straně kopce (díváte-li se zespoda). Je lehce náročnější než Mechovka, ale nejsou na ní žádné obtížné překážky ani zrádnosti. Trať je plynulá, nijak nedrncá, a když pustíte brzdy, je z toho docela dobré rodeo – odtud asi název tratě. :-) I tady vás prověří nějaký ten kořen na trati nebo klopená zatáčka, ale celkově si trať užije jak začátečník, tak i zkušený biker.


Červenými tratěmi v bikeparku jsou Malinovka a Korida. Obě jsou už poměrně technické, přičemž z našeho pohledu byla Malinovka o stupeň jednodušší. Malinovka začíná na stejné straně jako Mechovka a vine se podél sjezdovky. Její začátek je mírný technický trail, kde si odpružené kolo pěkně vrní. Asi v první čtvrtině se červená trať přestane mazlit a pošle jezdce na nekompromisní skok přes cestu. Pro obyčejné nadšence je tu naštěstí objížďka – musíte ale včas odbočit, protože když už se dostanete ke skoku, budete muset slézt z kola a sejít příkopem. Pokud samozřejmě nemáte takové schopnosti, že cestu přeletíte. :-) Pak natrefíte na wall ride, vyjedete na chvíli na sjezdovku a už vás trať zavádí do technické lesní části. Malinou na závěr jsou dva dřevěné skoky. Pokud neskáčete, objeďte, pokud skáčete, dejte si to klidně s parťákem současně. ;-)


Druhou červenou tratí je Korida, která se dá zvládnout na běžném odpruženém kole, technické nároky na jezdce už jsou ale o něco vyšší. Už od začátku vás trať nenechává odpočinout a spletitými kořeny prozkouší vaše schopnosti. Zlatým hřebem trati pro ostřílené sjezdaře je skok přes cestu (a ne zrovna malý), opět je tu samozřejmě možnost objetí. Zhruba v polovině kopce se Korida napojí na Rodeo, přičemž v samém závěru se znovu osamostatní a nabídne ještě nějaké to větší „podrncání“ na kořenech na trailu podél sjezdovky.


Dalšími tratěmi jsou červená Air Line a dvě černé – Rock´n´roll a Rolling Stones. Air Line, jak už název napovídá, vyžaduje spíše umění skákat a Rock´n´roll a Rolling Stones jsou ortodoxní sjezdařské tratě, kde už některé skoky ani nelze objíždět. Jsou tedy určené pro velmi dobré a technicky zdatné bikery. Pohodář si tu ale může zkusit odbočku z červené Koridy a dát si dřevěnou houpačku, která je výborná pro trénink balancu.


V Pekláku se nachází celé zázemí bikeparku u nástupu na lanový vlek – koupíte tu jízdenky, můžete si půjčit kolo a rovněž pořídit drobný materiál na kolo, jako jsou brzdové destičky nebo přehazovačka. Posedět můžete buď přímo tady, nebo pak o pár schodů níže na lavičkách u bufetu, kde najdete drobné občerstvení jako párek v rohlíku, pizzu nebo hamburger.


Jestli máte chuť se na celopéru pohoupat déle, můžete se nechat vyvézt vlekem na kopec a odtud si udělat výlet podle představ. Vyzkoušeným tipem je Kozlovský vrch, kde najdete televizní vysílač s rozhlednou ve výšce 33 m a naskytne se vám tak pěkný výhled na Krkonoše, Jeseníky i Žďárské vrchy. Zpátky do České Třebové to můžete vzít buď po červené, nebo po žluté a občerstvit se tak můžete v Chaloupce Maxe Švabinského.


Co v Pekláku kromě bikování?

Káry

Káry nás překvapily! Čekali jsme pohodovou jízdou na vozítku se třemi koly, ale byl to slušný adrenalin, kdy bylo občas padesát na padesát, jestli se vyklopíme, nebo ne. Samozřejmě se nemusíte bát – jestli si chcete užít pohodu, stačí trochu přibrzdit, naopak pokud se rychlosti a driftování nebojíte, brzdy směle pusťte! Na kopec vás vytáhne vlek a dolů si můžete vybrat ze dvou variant – buď otevřenější zatáčky na trati Super-G nebo zavřenější na Slalomce. Pět jízd vás tu vyjde na 250 Kč.


Že ani na kárách není o rychlost nouze, dokazuje následující obrázek. Rychlost přes 40 km/h na sjezdovce už není pro žádné třasořitky. :-)


Bazén v České Třebové

Po bikovém dni jsme využili blízkost městského bazénu v České Třebové a šli si zaplavat. Více času jsme samozřejmě trávili na tamním tobogánu a ve vířivce než plaváním. :-) Bazén je krytý, rovněž i tobogán, takže je to i tip kam zavítat při deštivém počasí. Vstup pro dospělého na 3 hodiny je za 90 Kč a otevírací doba je do 21.00 h.



Peklák v kostce:

Vzdálenost z Prahy     174 km
Celodenní jízdné do bikeparku     290 Kč
Zapůjčení sjezdového kola (1 den)     550 Kč (potřeba os. dokladu a kauce 1000 Kč)
Provozní doba bikeparku     červenec - srpen: čt, pá, so, ne 10:00 – 18:00
      září – 11. říjen: so, ne 10:00 – 17:00



V Pekláku jsme sedlali kola Author Patriot Evo a Author Patriot Evo Team. Oblečeni jsme byli v Maloje, s rukavicemi Poc a brýlemi Smith. K tréninku i navigaci používáme hodinky Garmin Fénix 3. Dalším vybavením nám byly batohy Camelback, přilba Bell a Giro.



Všechny články s aktuální inspirací z lyžařských a bikových středisek najdete v seriálu SNOW tour!