Někdo se možná usmívá, že kvalitní lyžařská bunda nemůže stát čtyři tisíce, dobré lyže nemohou stát šest, když v lyžařských speciálkách za ně běžně dáte čtyřikrát nebo i pětkrát tolik. Ale stoupající počet Čechů, kteří v Decathlonu lyžařskou výbavu nakupují, napovídá, že cena nebude jediným důvodem.
Klíčem k tomu, aby mohla Francouzi vlastněná síť obchodů prodávat výbavu za tak atraktivní ceny, jsou vlastní produkty. Decathlon má vlastní vývoj a v sídle firmy ve francouzském Passy jsme se mohli na vlastní oči přesvědčit, že ve vývoji nových kolekcí lyží Wed’ze se nic nepodceňuje. Výrobu sice Decathlon přenechává osvědčeným fabrikám (mimo jiné i českým), což je dnes v lyžařském světě zcela běžné, ale jinak se Francouzi o svůj produkt starají s příkladnou péčí. Fázi maloobchodního prodeje nevyjímaje.
Je to už pár let, co se na trhu a také v lyžařských testech začaly objevovat lyže značky Wed’ze. Na začátku nebyly dobré, v porovnání s renomovanými značkami zaostávaly. Dnes je ale situace jiná. Decathlon je se svými lyžemi na mnohem vyšší úrovni než tehdy, o čemž jsme se mohli na vlastní kůži přesvědčit na nedávném setkání zástupců Decathlonu z celé Evropy. Zatím co obchodníci si vyměňovali zkušenosti z prodejen fungujících vedle České republiky také v Itálii, Španělsku, Holsndsku, Anglii, ale třeba i v Americe, my jsme hlavně testovali.
Otestovali jsme 4 nové modely Wed’ze, jejichž podrobné recenze najdete v příštím ročníku časopisu SNOW. Na tomto místě zatím prozradíme, že se nám potvrdila doměnka, s níž jsme do Francie cestovali: dobré lyže nemusí stát dvacet tisíc.
Jaké lyže Wed’ze jsme testovali:
Wed’ze Boost 900 ženy
Wed’ze Boost 900 muži
Wed’ze FR 100 (freeride)
Wed’ze Boost 980