Náhradu dlouhých vleků Weisseeferner na Kaunertalském ledovci, vedoucích od parkoviště ve 2 750 m n. m. do sedla Falginjoch ve 3 108 m n. m., si vyžádaly hlavně geologické poměry. Ústup ledovce a ohrožení dosavadní trasy vleků morénovými i lavinovými závaly činily provoz rizikovějším než dříve s hrozbou častějších uzavírek.

Pro novou lanovku byl proto zvolen typ funifor, který se obejde prakticky bez podpěr na rozdíl od běžných kabinkových lanovek - na celé 2 km dlouhé trasy budou pouhé dvě, přičemž volné rozpětí mezi podpěrami dosáhne 1,5 km.

Kabinová lanovka typu funifor má díky širokému rozchodu lan a nízkému závěsu kabin extrémní stabilitu ve větru.


Panoramatická kabina nové lanovky funifor na Kaunertalském ledovci

Nová lanovka bude postavena bezbariérově, takže svahy na Weisseeferneru budou moci i nadále využívat i hendikepovaní lyžaři.

Kvůli krátké stavební sezóně bude letos vybudována pouze jedna větev lanovky - na trase tak bude pendlovat jediná kabina s kapacitou 100 osob. Oproti dřívějším dvěma vlekům s teoretickou kapacitou každého z nich 720 os./hod. tak dojde k dočasnému snížení přepravní kapacity, provozovatel je však přesvědčen, že i tak bude dostatečná, navíc v dalších letech se počítá i se stavbou druhé větve lanovky.


Vizualizace horní stanice lanovky

Výrazně se zkrátí jízdní doba, a to na 4 minuty. Každých 10 minut pak bude vyrážet kabina z nástupní stanice vzhůru, a za hodinu tak vyveze až 600 osob. Lanovka bude moci být v provozu i v létě a cestujícím slibuje díky panoramatickému prosklení stěn nevšední vyhlídkovou jízdu.

Přilehlá modrá sjezdovka bude upravena tak, aby byla v celé délce "velmi" lehká. V budoucnu k ní pak díky demontáži původních vleků vznikne prostor pro vybudování nové červené i černé sjezdovky, příp. boulové tratě.

Více informací najdete na Kaunertaler-gletscher.at!