Co nás ale překvapilo, je to, jak tyto zdánlivé detaily perfektně fungují dohromady. Jednoduchost ovládání i bezpečnostní prvky už se v podstatě blíží alpským vázáním, samozřejmě s ohledem na použití, terén a rychlosti, kterými se na skialpech pohybujeme.
Praktičnost ovládání
Brzda je ovladatelná jednou rukou, otočit hlavici paty lze snadno a nástup do špičky (Easy Entry System) je hladký a efektivní, a to i na tak opotřebovaných botách, jako mám já. Vypínací síla lze nastavit v rozmezí 3 až 11, což je dostačující pro jakékoliv běžné skialpové túry, vejdou se sem i lehčí dámy nebo junioři. Naopak pro statnější skialpinisty nebo náročnější sjezdy bude potřeba vyhledat vázání o vyšších silách, to je však spíše freetouringové specifikum, ke kterému se hodí hybridní vázání – ta prozatím v nabídce ATK sice nenajdeme, ale určitě se na nějaké zajímavé překvapení můžeme těšit.

Ostatně i RT 11 Evo je lehké, váží jen 325 gramů, takže se hodí na lehčí lyže. To však neznamená, že by nebylo výkonné, hlavně díky systému Elastic Response. Ten umožňuje pohyb paty při zátěži tak, aby jízda byla plynulá a vázání reagovalo na agresivitu jezdce a přizpůsobilo se – po uvolnění se pata zase vrátí do původní pozice. Torzní tuhost vázání zlepšuje CAM Release System, tedy stabilizace patních trnů tak, aby se na čtyřech bodech, kde je bota spojena s vázáním (2 piny vepředu, 2 vzadu), přenos sil nekroutil a byl co nejefektivnější.
Třešničkou na dortu ovladatelnosti jsou magnetické podpatěnky, do kterých stačí slabě ťuknout hůlkou a přehodí se mezi výškou 0, +26 a +47 mm.
Vyspělá bezpečnost
Vymyslet pinové vázání s předozadní i boční vypínací silou, tedy aby se bezpečnost blížila bezpečnostním sjezdovým vázáním, je záludnost, na které si už mnoho konstruktérů vylámalo piny. ATK to umí, toto vázání má vypínací síly nastavitelné pro vertikální i boční zatížení. Jak je to možné? Museli bychom se zeptat konstruktérů ATK, mechanismus je schovaný pod konstrukcí špičky, ale když jsme nastavili nejměkčí vypínání a opřeli se do toho, vázání krásně pustilo – konstruktérům tedy lze věřit.

Výhody
- bezpečnost
- dobrá elasticita, torzní tuhost a jízdní vlastnosti
- velmi intuitivní a spolehlivé ovládání
- nízká hmotnost
Nevýhody
- těžší nebo agresivnější jezdci by určitě využili model s vyšší vypínací silou – podobné technologie má třeba o trochu těžší ATK Raider 13 Evo