David Pražák - komentář k analýze č. 1: paaja - SNOW.CZ

David Pražák - komentář

k analýze: paaja (lyžařská analýza č.1) | Zpět na analýzu

První dojem:

Ahoj Pavlíno, tvoje lyžování je na velmi dobré úrovni. Rozhodně patří k tomu lepšímu, co můžeme na sjezdovkách spatřit.

Analýza:

Jak asi sama cítíš, pár nedostatků ve tvé technice lyžování by se ale našlo. Jako hlavní vidím tyto:

V zahájení oblouku se příliš zvedáš z nohou, a to ještě dost impulzivně. Když se podíváš na video ještě jednou a budeš se soustředit na horní polovinu těla, bude to působit, jako bys poskakovala. Poté se natočíš pánví příliš z oblouku (protirotace). Přestože se ti daří udržet tlak na hranách obou lyží, hrozí ti, že nadměrně zatížíš vnitřní lyži a ta vnější odlehčená ti začne ujíždět ven z oblouku. Na točivých slalomkách ti to ještě prochází, ale domnívám se, že když vyzkoušíš lyže s delším poloměrem otáčení, budeš už mít co dělat, abys vnější lyži ukočírovala.

Cvičení:

Přestože na slalomkách lze v oblouku bez problémů jezdit na obou lyžích, lepší a snadnější cestou pro tebe bude se soustředit na opírání se na vnější lyži. To má totiž zásadní vliv i na postavení zbytku těla. I tady platí zlaté pravidlo: „Lyžuj od lyží nahoru.“ V praxi to znamená, že se především soustředíš na to, co dělají tvoje nohy a lyže, a potom teprve v reakci následuje zbytek těla. Pracuj na tzv. „pedálovitém“ pohybu. Tzn., že se během oblouku vnitřní noha plynule pokrčuje a tím i odlehčuješ lyži. Čím více ji pokrčíš, tím více zatěžuješ a zahraňuješ vnější lyži a opíráš se o ni. Až dospěješ ke konci oblouku, nohy vystřídáš. Natažená se pokrčuje, pokrčená natahuje (pozor: ne až do přímé polohy, noha musí být lehce pokrčená, jinak ji zablokuješ). Je to pohyb jako např. na stepperu ve fitku. Soustřeď se na nohy, zbytek těla by měl zůstat klidný, nenadskakovat. Pokrčuj nohu v koleni a kyčli, ale netlač pánev ke svahu.

Extra tip: Pro stabilizaci trupu můžeš zkusit toto cvičení: chytni si obě hůlky tak, aby hroty holí ukazovaly do nebe. Upaž a postupně polož hroty holí co nejdál od těla na sníh, ruce dlaněmi vzhůru. hroty holí ti teď leží vedle lyží na každou stranu jako prodloužené ruce. Rozjeď se a hroty obou holí táhni tak, že během jízdy budeš kreslit do sněhu dvě čáry. Hole se nesmí zvednout. V tomto sníženém postavení by se ti mělo i lépe „pedálovat“. Také zkus lyže s delším poloměrem, řekněme větším jak 17 m. Ty ti samy ukážou chyby, anebo potvrdí úspěchy.

Zpět na analýzu - paaja (lyžařská analýza č. 1)

Články

16.08.2018

Titlis a jeho lanovky

Mezi nejatraktivnější výletní cíle Švýcarska patří b...
15.08.2018

Bike SNOW tour: Špičák – lanovkou na rozhlednu, do bikeparku i naučnou stezku

Špičák na Šumavě je v létě už dobře známý skrze svůj...
14.08.2018

Bike SNOW tour: Říčky – bikerské „must-have“

V Říčkách jsme si letos odbyli svou letní premiéru a...
12.08.2018

Bike SNOW tour: Lipno – česká rodinná riviéra

Letní areál Lipno je rájem nejen dětí, ale klidně i ...
12.08.2018

Pozvánka na MTB Jizerský Sprint

Taky máte rádi Jizerské hory? Rádi jezdíte na kole? ...
09.08.2018

Bike SNOW tour: Saalbach Hinterglemm – mekka bikerů i aktivních rodin

Saalbach Hinterglemm je jedním z nejznámějších rakou...

Diskuze o lyžování

Kopřivná: [Středisko]

včera 20:11:45 od Petr Havelka - SNOW

Silová a kondičná príprava lyžiara

včera 11:35:36 od pool

Atomic Redster x9

13.08.2018 16:19:57 od Karlos 1990

Výběr lyží

11.08.2018 22:41:49 od MMartin

Tina Weirather

09.08.2018 12:20:56 od IIIvan

Testování lyží

06.08.2018 16:05:55 od Vlark

Osobní výtisk

02.08.2018 10:56:59 od IIIvan

Termoprádlo

30.07.2018 12:59:20 od Petr Havelka - SNOW

Mikaela SHIFFRIN

28.07.2018 22:58:17 od PetrAT