David Pražák - komentář k analýze č. 1: Pavlos1 - SNOW.CZ

David Pražák - komentář

k analýze: Pavlos1 (lyžařská analýza č.1) | Zpět na analýzu

První dojem:

Ahoj Pavlosi, pěkné dynamické krátké oblouky se snahou je co nejčistěji vyjet po hranách. Je vidět, že máš za sebou pravděpodobně nějakou závodnickou průpravu. Také ale máš zažito několik zásadních chyb.

Analýza:

Tvoje jízda je typická velkým vertikálním pohybem těla a měnící se šířkou stopy lyží. Obojí je následkem toho, že ti nevzniká dostatečný tlak na vnější lyži, o kterou by ses mohl v jízdě opřít a využít ji k efektivnímu zatáčení. Místo toho se nakláníš dovnitř oblouku, což má za následek zatížení vnitřní lyže. Odlehčená vnější lyže ti potom odjíždí z oblouku a dostává se do nežádoucího „véčka“. Abys dohnal ztrátu tlaku na vnější lyži, pomáháš si nakloněním vnějšího kolena dovnitř oblouku a snažíš se zahranit vnější lyži. Na konci oblouku se pomocí pohybu vnější ruky snažíš o zrychlování lyží. To je hezká věc, ale v tvém případě spíše škodí, než pomáhá. Tento pohyb tě totiž dostává do rotace trupu a ještě více přispívá k zatížení vnitřní nohy. Z takové nevýhodné pozice už ti pak nezbývá nic jiného, než zahájit nový oblouk odlehčením lyží pomocí masivního zdvihu z nohou.

Cvičení:

Určitě se ze začátku soustřeď pouze na nohy a snaž se zklidnit trup. Klíčová je pro tebe vnější noha v oblouku. Zkus využít maximální biomechanický potenciál tvého těla a rozhodně nelámej koleno dovnitř do oblouku. Spíše zkus při zatáčení použít celou vnější nohu jako páku. Spojnice mezi vnitřní hranou vnější lyže a tvým těžištěm (bod cca lehce pod pupíkem) by měla zůstat neporušená. Doporučuji procvičovat tzv. pedálovitý pohyb, kdy se nohy podobně jako na šlapacím stroji v posilovně střídají. O tu delší (vnější nohu) se opřeš, kratší (vnitřní nohu) odlehčuješ. Samozřejmě stále budeš používat obě lyže, ale dominantní bude ta vnější. Jako zdokonalující cvičení zkus jezdit např. jen po vnější lyži. Také se neúměrně k mírnému svahu tolik nedři a zkus omezit vertikální pohyb. Uvidíš, že tvoje jízda bude stabilnější. Ušetříš spoustu energie a vydržíš jezdit o mnoho déle.

Zpět na analýzu - Pavlos1 (lyžařská analýza č. 1)

Články

13.11.2018

Monínec: první lyžování v Česku 17. listopadu

V sobotu 17. listopadu mohou domácí lyžaři v Česku o...
13.11.2018

Soutěž o Czech Skipass 2018/19

Czech Skipass – unikátní lyžařská celosezónní perman...
08.11.2018

Novinky na českých horách 2018/19: lanovky, sjezdovky, zasněžování i restaurace

Neobvykle dlouhé léto spolu s teplotně nadprůměrným ...
24.10.2018

50 let lanové dráhy na Portášovy Boudy

V letošním roce slaví kulaté výročí 50 let provozu s...
11.10.2018

GPS monitoring výšky sněhu na sjezdovce nově ve SkiResortu Černá hora - Pec

Zavedení technologie Snowsat je hlavní novinkou SkiR...
10.09.2018

Skiareál ve Špindlu uklidí před zimou sjezdovky. Dobrovolníci dostanou skipasy

Kdo se zapojí do úklidové akce s názvem Zelený Špind...

Diskuze o lyžování

sporten nebo lusti

dnes 00:11:56 od Boryš

HAider Alm - Belpiano nyni propojene

včera 22:30:10 od Radek Holub - SNOW

BROUŠENÍ-MAZÁNÍ RUČNĚ

včera 21:36:22 od oblouk

Klínovec: [Středisko]

včera 20:30:21 od johnycek

Sjezdové hole - hliník nebo karbon?

včera 12:38:08 od korsičan

Slalom - technika

včera 11:48:56 od IIIvan

LUSTI CWRxx, pro chlapa. Poradíte?

včera 10:54:16 od ˘Ö˘Krab

Hledám instruktora/ku SNB

včera 09:11:32 od galbava

Špindlerův Mlýn: [Středisko]

12.11.2018 16:12:45 od orim