Marcela Polášková - komentář k analýze č. 1: jarostanek - SNOW.CZ

Marcela Polášková - komentář

k analýze: jarostanek (lyžařská analýza č.1) | Zpět na analýzu

První dojem:

Ahoj Jardo, podle zaslaných videí je vidět, že jsi opravdu dobrý lyžař. Pokusím se ti poradit některé drobnosti, které by, podle mého názoru, mohly tvou jízdu ještě vylepšit.

Analýza:

Nejprve ke tvému krátkému oblouku: Zdá se mi, že trochu "bojuješ" s oblouky doprava. Když jsem si je krokovala,ve všech mi chybí v průběhu vedení přiměřený odklon trupu,který zajistí kontrolu tlaku do vnější nohy. Ty jsi ve všech obloucích doprava nakloněný celým tělem jak na kole. Přitom v obloucích doleva máš postavení trupu i nohou vpořádku, s odklonem. V některých obloucích jsem postřehla, že trochu bojuješ s předozadní rovnováhou v závěru vedení oblouku. Je to patrné ze vzájemné polohy lyží a míry předsunutí vnitřní lyže. Dlouhý oblouk:
Projevuje se v něm opět drobný problém s předozadní polohou těžiště těla v průběhu vedení oblouku těsně za spádnicí. Tam usedáš dozadu o něco víc, než je třeba a to pak činí trochu problém při přechodu do dalšího oblouku. Při zahájení dalšího oblouku je pak třeba dostat těžiště víc dopředu, aby lyže mohly nakrojit bezpečně další oblouk. Protože jsi v té chvíli víc vzadu, než je vhodné, pohyb boků a pánve vpřed nestíháš a nahrazuješ ho pouze vysunutím ramen a horní poloviny těla. Ještě se ti mění šíře stopy v průběhu vedení-pořád je třeba mít kontrolu nad vnější lyží. Zvláště v takové rychlosti a sklonu svahu.

Cvičení:

Pro správnou předozadní rovnováhu se vyplatí vrátit se někdy na mírnější sklon svahu aby si člověk měl čas uvědomit, že základem správného postavení při jízdě ze svahu je, aby svislá osa těla byla vůči spádnici vždy kolmo. Dále bych jezdila cvičení, kde v napojovaných středních obloucích poklepávám vždy vnitřní patkou lyže a špičku mám na sněhu. Jednak to pomáhá na zlepšení jistoty nad vnější lyží a pak zvednutí patky tak, že je špička níž než patka nedovolí tzv. záklon" v celém průběhu oblouku.
Pro správný odklon trupu bys třeba mohl zkusit cvičení bez holí "kozáček". Vypadalo by to skoro jako oblouky na tvém videu, jen bys při oblouku doprava měl pravou paži mírně vzpaženou a ohnutou nad hlavu, prsty směřují ven z oblouku, levou paži ohnutou za bedry tak, aby prsty směřovaly dovnitř oblouku. Při oblouku doleva se poloha paží plynule vymění.

Přeju ti hodně radosti na lyžích, ať se daří.

Zpět na analýzu - jarostanek (lyžařská analýza č. 1)

Články

20.09.2018

5 tyrolských ledovců: rozšířené skipasy, snídaně nad mraky i plavba ledovcovou řekou

Lyžařská sezóna na 5 tyrolských ledovcích právě začí...
20.09.2018

Na plné čáře!

Atomic vítězí na plné čáře. Alespoň podle statistik ...
18.09.2018

110 let lanovek ve Vysokých Tatrách - Skalnaté Pleso a Lomnický štít (3. díl)

Po vybudování sítě tatranských elektrických železnic...
15.09.2018

Bike SNOW tour: co s sebou vozit v batůžku na kole?

Na kole (ani pěšky) nedáme bez batůžku ani ránu. Co ...
14.09.2018

Bike SNOW tour: Co si oblékáme na kolo?

Jakožto sportující reportéři (a částečně závodníci
14.09.2018

SWISSmag 19 - podzim/zima 2018/19

Léto skončilo a my se vrátili z cest. Je pravděpodob...

Diskuze o lyžování

vánoce Aprica nebo Marilleva - černé sjezdovky

dnes 14:52:34 od Radek Holub - SNOW

Lyzovacka v prosinci - spolucestujici

dnes 09:36:53 od brumla

Silová a kondičná príprava lyžiara

včera 20:37:46 od Vlark

Na plné čáře! [článek]

včera 09:35:07 od Ondřej Novák - SNOW

hikingové/trekingove boty (pro zenu s malou nohou)

18.09.2018 10:13:04 od valerius

Výběr lyží

17.09.2018 18:56:12 od klokanito

První pomoc

17.09.2018 10:46:16 od Lumir