Marcela Polášková - komentář k analýze č. 1: jarostanek - SNOW.CZ

Marcela Polášková - komentář

k analýze: jarostanek (lyžařská analýza č.1) | Zpět na analýzu

První dojem:

Ahoj Jardo, podle zaslaných videí je vidět, že jsi opravdu dobrý lyžař. Pokusím se ti poradit některé drobnosti, které by, podle mého názoru, mohly tvou jízdu ještě vylepšit.

Analýza:

Nejprve ke tvému krátkému oblouku:
Zdá se mi, že trochu "bojuješ" s oblouky doprava. Když jsem si je krokovala,ve všech mi chybí v průběhu vedení přiměřený odklon trupu,který zajistí kontrolu tlaku do vnější nohy. Ty jsi ve všech obloucích doprava nakloněný celým tělem jak na kole. Přitom v obloucích doleva máš postavení trupu i nohou vpořádku, s odklonem. V některých obloucích jsem postřehla, že trochu bojuješ s předozadní rovnováhou v závěru vedení oblouku. Je to patrné ze vzájemné polohy lyží a míry předsunutí vnitřní lyže.

Dlouhý oblouk:
Projevuje se v něm opět drobný problém s předozadní polohou těžiště těla v průběhu vedení oblouku těsně za spádnicí. Tam usedáš dozadu o něco víc, než je třeba a to pak činí trochu problém při přechodu do dalšího oblouku. Při zahájení dalšího oblouku je pak třeba dostat těžiště víc dopředu, aby lyže mohly nakrojit bezpečně další oblouk. Protože jsi v té chvíli víc vzadu, než je vhodné, pohyb boků a pánve vpřed nestíháš a nahrazuješ ho pouze vysunutím ramen a horní poloviny těla. Ještě se ti mění šíře stopy v průběhu vedení-pořád je třeba mít kontrolu nad vnější lyží. Zvláště v takové rychlosti a sklonu svahu.

Cvičení:

Pro správnou předozadní rovnováhu se vyplatí vrátit se někdy na mírnější sklon svahu aby si člověk měl čas uvědomit, že základem správného postavení při jízdě ze svahu je, aby svislá osa těla byla vůči spádnici vždy kolmo. Dále bych jezdila cvičení, kde v napojovaných středních obloucích poklepávám vždy vnitřní patkou lyže a špičku mám na sněhu. Jednak to pomáhá na zlepšení jistoty nad vnější lyží a pak zvednutí patky tak, že je špička níž než patka nedovolí tzv. záklon" v celém průběhu oblouku.

Pro správný odklon trupu bys třeba mohl zkusit cvičení bez holí „kozáček“. Vypadalo by to skoro jako oblouky na tvém videu, jen bys při oblouku doprava měl pravou paži mírně vzpaženou a ohnutou nad hlavu, prsty směřují ven z oblouku, levou paži ohnutou za bedry tak, aby prsty směřovaly dovnitř oblouku. Při oblouku doleva se poloha paží plynule vymění.

Přeju ti hodně radosti na lyžích, ať se daří.

Zpět na analýzu - jarostanek (lyžařská analýza č. 1)

Články

10.12.2018

Outdoorové oblečení Fjällräven - s láskou k přírodě

Všechno to začalo před téměř šedesáti lety díky lásc...
10.12.2018

Soutěžte o trika Sensor Merino Extreme, nejhřejivější vlněné prádlo z ČR!

Soutěžte o největší novinku v kolekci Sensor pro tut...
10.12.2018

Helly Hansen partnerem závodů v Hahnenkammu

Jeden z nejnáročnějších sjezdových závodů je pořádán...
09.12.2018

Shiffrin vítězí ve všech disciplínách

Mikaela Shiffrin si může odškrtnout další položku ve...
08.12.2018

Test: nové lyžařské oblečení Head

Firma Head, tradiční a úspěšný výrobce sjezdových ly...
07.12.2018

K2: lyže na sjezdovku, které málokdo vyzkouší

K2 v České republice nepatří mezi nejprodávanější zn...

Diskuze o lyžování

Vázání GW (grip walk)

dnes 23:29:21 od PetrAT

Mikaela SHIFFRIN

dnes 22:59:04 od Vlark

Lanovky nebo vleky?

dnes 22:27:16 od HonzA_

PETRA VLHOVÁ

dnes 22:03:57 od PetrAT

lyže pro ženu 60kg/170cm

dnes 18:43:37 od Boryš

Zell am See - Schmittenhöhe: [Středisko]

dnes 15:41:28 od parezzbablu

Kam jinam umístit kameru než na helmu?

dnes 15:29:40 od M.art.in

Volkl V-Werks Code

dnes 09:12:06 od Vlark