Marcela Polášková - komentář k analýze č. 1: spiritualis - SNOW.CZ

Marcela Polášková - komentář

k analýze: spiritualis (lyžařská analýza č.1) | Zpět na analýzu

První dojem:

Přeju ti pěkný večer. Prohlédla jsem si tvá videa a pokusím se ti poradit, co bys mohl ve své jízdě, podle mého názoru, vylepšit. Jsou to asi tři věci, tak doufám, že tě to nerozladí :-)

Analýza:

Již při prvních obloucích v prvním videu je patrné, že v okamžiku, kdy zahajuješ oblouk (myslím tím okamžik, kdy začínáš jet do spádnice), máš více zatíženou vnitřní lyži, na kterou nastupuješ místo abys do oblouku nastupoval s výrazným tlakem do lyže vnější.
Jako další chybičku bych viděla velké protirotační natočení trupu (celá horní polovina těla při nájezdu na spádnici směřuje ven z oblouku). V tom okamžiku je výhodnější mít ramenní osu a osu boků kolmou na podélnou osu lyží. Tahle správná poloha ramen a boků v zahájení oblouku ti umožní plně využít rozsah kolen a právě boků pro následné hranění. Protirotační postavení na začátku točení poněkud zablokuje vklonění kolen i boční vklonění pánve a vede k tomu, že pánví do oblouku jdeš jako bys chtěl usednout na barovou židli místo abys s ní šel do oblouku v bočním směru.
No a z druhého videa je vidět ještě nevyvážené předozadní postavení. Při vedení oblouku si sedáš dozadu (dostáváš se do tzv. lyžařského záklonu), což se pak snažíš před zahájením dalšího oblouku kompenzovat tím velkým vertikálním zdvihem.

Cvičení:

Nácvik jízdy s více zatíženou vnější lyží je poměrně jednoduchý- stačí např. během vedení oblouku poklepávat mírně patkou vnitřní lyže až do okamžiku, kdy chceš začít točit do dalšího oblouku. Těsně před tím, než lyže na spádnici začnou najíždět je třeba klepající nohu položit a začít poklepávat budoucí vnitřní nohou, aby tato byla na spádnici již uvolněná. (Pokud ti někdo říkal, že carvingový oblouk se musí zahajovat na vnitřní noze, jinak že to není carving, tak mu nevěř. Ve své době to byla dost rozšířená mylná instrukce. Ve sjezdovém lyžování pracují vždy obě lyže,(tedy i nohy), ale vnější do oblouku vede víc a vnitřní jí asistuje. S vyjímkou funcarvingového ježdění).
Na odstranění protirotace v zahájení oblouku se dá použít cvičení "boxer", kde při nájezdu na spádnici vnější rukou sevřenou v pěst dáš krátký pomyslný úder směrem do spádnice. Pozor ale, ten úder ti nesmí rozrotovat celou horní polovinu těla. Pomůže jen se srovnáním ramenní osy.
Přeju ti hodně radosti z lyžování a úspěchů při vylepšování techniky.

Zpět na analýzu - spiritualis (lyžařská analýza č. 1)

Články

18.02.2019

Tipy SNOW tour: Servis lyží – proč a jak často?

I rekreační sportovní lyžař potřebuje své lyže servi...
18.02.2019

Bormio prostě musíte zažít

Na svahu široké, strmé, dokonale upravené sjezdovky ...
18.02.2019

Deštné v Orlických horách - O'Neill Europa Cup 2019

Po roce se do ČR opět vrací závod FIS Evropského poh...
17.02.2019

Vybavení na skialp a freeride

Díky spolupráci vývojářů amerických značek BCA a K2 ...
16.02.2019

Skitouringové lyže K2 Wayback a Talkback

V kolekci amerického výrobce, který se zaměřuje hlav...
15.02.2019

Jarní lyžování na Stubai

Lyžovačku na Stubai si můžete užít i na jaře! Užijet...

Diskuze o lyžování

[Analyzátor]: Roman75 - č. 2

dnes 19:09:03 od Gravedigger

Hinterstoder-Wurzeralm: [Středisko]

dnes 18:54:10 od skiwelt

Vaše maximálka na lyžích

dnes 18:05:55 od Boryš

Náklon do oblouku

dnes 17:51:54 od Snwmn

Kalhoty pro špekouna

dnes 15:51:49 od adam 1

PETRA VLHOVÁ

dnes 14:55:05 od orim

Nárůst úrazů kolen. Proč?

dnes 12:23:25 od atropa33

Alpine Ski World Cup 18/19

dnes 10:30:16 od Gravedigger

Červenohorské sedlo: [Středisko]

dnes 08:47:24 od Vvladimir