Marcela Polášková - komentář k analýze č. 1: spiritualis - SNOW.CZ

Marcela Polášková - komentář

k analýze: spiritualis (lyžařská analýza č.1) | Zpět na analýzu

První dojem:

Přeju ti pěkný večer. Prohlédla jsem si tvá videa a pokusím se ti poradit, co bys mohl ve své jízdě, podle mého názoru, vylepšit. Jsou to asi tři věci, tak doufám, že tě to nerozladí :-)

Analýza:

Již při prvních obloucích v prvním videu je patrné, že v okamžiku, kdy zahajuješ oblouk (myslím tím okamžik, kdy začínáš jet do spádnice), máš více zatíženou vnitřní lyži, na kterou nastupuješ místo abys do oblouku nastupoval s výrazným tlakem do lyže vnější.
Jako další chybičku bych viděla velké protirotační natočení trupu (celá horní polovina těla při nájezdu na spádnici směřuje ven z oblouku). V tom okamžiku je výhodnější mít ramenní osu a osu boků kolmou na podélnou osu lyží. Tahle správná poloha ramen a boků v zahájení oblouku ti umožní plně využít rozsah kolen a právě boků pro následné hranění. Protirotační postavení na začátku točení poněkud zablokuje vklonění kolen i boční vklonění pánve a vede k tomu, že pánví do oblouku jdeš jako bys chtěl usednout na barovou židli místo abys s ní šel do oblouku v bočním směru.
No a z druhého videa je vidět ještě nevyvážené předozadní postavení. Při vedení oblouku si sedáš dozadu (dostáváš se do tzv. lyžařského záklonu), což se pak snažíš před zahájením dalšího oblouku kompenzovat tím velkým vertikálním zdvihem.

Cvičení:

Nácvik jízdy s více zatíženou vnější lyží je poměrně jednoduchý- stačí např. během vedení oblouku poklepávat mírně patkou vnitřní lyže až do okamžiku, kdy chceš začít točit do dalšího oblouku. Těsně před tím, než lyže na spádnici začnou najíždět je třeba klepající nohu položit a začít poklepávat budoucí vnitřní nohou, aby tato byla na spádnici již uvolněná. (Pokud ti někdo říkal, že carvingový oblouk se musí zahajovat na vnitřní noze, jinak že to není carving, tak mu nevěř. Ve své době to byla dost rozšířená mylná instrukce. Ve sjezdovém lyžování pracují vždy obě lyže,(tedy i nohy), ale vnější do oblouku vede víc a vnitřní jí asistuje. S vyjímkou funcarvingového ježdění).
Na odstranění protirotace v zahájení oblouku se dá použít cvičení "boxer", kde při nájezdu na spádnici vnější rukou sevřenou v pěst dáš krátký pomyslný úder směrem do spádnice. Pozor ale, ten úder ti nesmí rozrotovat celou horní polovinu těla. Pomůže jen se srovnáním ramenní osy.
Přeju ti hodně radosti z lyžování a úspěchů při vylepšování techniky.

Zpět na analýzu - spiritualis (lyžařská analýza č. 1)

Články

14.08.2018

Bike SNOW tour: Říčky – bikerské „must-have“

V Říčkách jsme si letos odbyli svou letní premiéru a...
12.08.2018

Bike SNOW tour: Lipno – česká rodinná riviéra

Letní areál Lipno je rájem nejen dětí, ale klidně i ...
12.08.2018

Pozvánka na MTB Jizerský Sprint

Taky máte rádi Jizerské hory? Rádi jezdíte na kole? ...
09.08.2018

Bike SNOW tour: Saalbach Hinterglemm – mekka bikerů i aktivních rodin

Saalbach Hinterglemm je jedním z nejznámějších rakou...
08.08.2018

Bike SNOW tour: Lago di Garda – riviéra outdoorových sportů

Lago di Garda je ráj milovníků veškerých outdoorovýc...
05.08.2018

Počasí 2018/19: jaká může být po horkém létě zima?

Je letošní velmi teplé letní počasí předzvěstí teplé...

Diskuze o lyžování

Atomic Redster x9

13.08.2018 16:19:57 od Karlos 1990

Silová a kondičná príprava lyžiara

13.08.2018 15:13:13 od IIIvan

Výběr lyží

11.08.2018 22:41:49 od MMartin

Tina Weirather

09.08.2018 12:20:56 od IIIvan

Testování lyží

06.08.2018 16:05:55 od Vlark

Osobní výtisk

02.08.2018 10:56:59 od IIIvan

Termoprádlo

30.07.2018 12:59:20 od Petr Havelka - SNOW

Mikaela SHIFFRIN

28.07.2018 22:58:17 od PetrAT

Saas-Fee a jeho lanovky [článek]

28.07.2018 16:55:56 od korsičan