
Ondřej Novák - komentář
První dojem:
Ahoj Rajče
Je vidět, že jsi sportovní jezdec a rychlost spolu s náklony do oblouku ti není cizí. To je dobrý základ, se kterým se dá pracovat.
Analýza:
Video není úplně ideální pro nějakou hlubší analýzu, navíc psaná forma nikdy nenahradí osobní kontakt s instruktorem či trenérem, ale pokusím se ti dát nějaké základní typy. Oblouky doprava jsou určitě trochu lepší, než doleva. Při obloucích doprava máš lepší nájezd, brzy buduješ oporu o vnější nohu a přichází i náklon do oblouku. Následně však, když chceš na lyže vytvořit větší tlak a zkrátit jejich poloměr, přichází přílišné předsunutí vnitřní lyže a intenzivní povolení vnitřní nohy, které má za následek ztrátu opory o vnější a dokončení oblouku na vnitřní. Velmi podobné je to i při obloucích doleva, kde ale zcela odpadá fáze náklonu a rovnou se zde stavíš do přílišné protirotace, tlačíš boky dovnitř oblouku a zahajuješ oblouk předsunutím a následným pokrčením vnitřní nohy. Výsledkem je zase ztráta opory o vnější lyži a dokončení oblouku na vnitřní.
Cvičení:
Zkus prodloužit poloměr a dbát na plynulost provedení. Po celou dobu oblouku se snaž opírat o vnější lyži. Těžké a "rozpláclé" chodidlo je vždy to vnější, lehké a uvolněné je to vnitřní. Pozor na fázi přehranění. Plynulý přenos hmotnosti je jako řazení v autě. Spojku a plyn pouštíme/šlapeme vždy protisměrně a plynule. Když jeden z pedálů sešlápneš dřív, nebo druhý pustíš příliš brzy a intenzivně, nebude fungovat ani převodovka, ani tvoje lyžování. Více najdeš třeba v článku zde: https://0b901549-a122-4b55-aabe-e7ba8a36310b.filesusr.com/…d78b3d85.pdf nebo v letošním čísle SNOW 119. kde právě píšu o spojce a plynu.
Zdraví Ondřej Novák