Sjezdovky:
Od malé pokladny vás vyveze čtyřsedačka nad modrou dojezdovou sjezdovkou
asi o 250 metrů výše do centra skiareálu. Zde je malá restaurace, 3
kratší pomy a neodpojitelná čtyřsedačka. Tou se vyhoupneme do cca 2 500 m
n. m. Od ní dolů zpět do centra nás vedou tři varianty houpavé modré,
které se spojí v široký traverz, z něho odbočují vlevo postupně
neupravovaná černá a poté ultraširoký slalomák, značený modře a
červeně. V praxi je však spíš červený až černý a lze jej sjíždět
snad čtyřmi variantami. Vyjedeme lanovkou zpět do horního patra, od lanovky
kousek dolů a poma nás vyveze do cca 2 650 m n. m. Odtud vede několik
houpavých červených a modrých tratí přes obrovské terénní nerovnosti.
Vydáme-li se dolů tratí nejvíc vlevo (ve směru jízdy) dostaneme se k
další neodpojitelné čtyřsedačce s názvem 3000, která nás dopraví na
nejvyšší bod skiareálu do výšky 3 000 m n. m. Odtud jsou nádherné
výhledy na okolní třiapůltisícové vrcholy a rovněž daleko do údolí
Maurienne. Začíná zde také další ultraširoký svah, na kterém je
vytyčena neupravovaná černá sjezdovka, ostrá červená a ještě zbývá
spousta volného terénu. Červená sjezdovka Aiglon nejprve jako široký
slalomák padá prudce dolů, po cca 1 km se lomí doprava, po členité
pasáži zatáčí ostře doleva a přes terénní boule a několik zatáček
dojíždí zpět k k třítisícovce. Celkem svrchu až dolů může dát ten,
co na to má, na jeden zátah cca 1 200 výškových metrů po velmi pěkných
sjezdovkách.
Sněhové podmínky:
Výborné. Všechny sjezdovky sjízdné bez omezení a velmi dobře
upravené. V dolní části skiareálu byl cca 1 metr, v horních partiích cca
2-2,5 metru kvalitního sněhu. Nádherné slunečné počasí.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Starší neodpojitelné čtyřsedačky a pomy, ale sem to nějak patří a
vůbec mi to nevadilo.
Zalidněnost:
Velmi malá, ani náznak fronty a sjezdovky téměř prázdné.
Občerstvení a aprés-ski:
Jedna menší restaurace na sjezdovce a další větší u nástupu na
nejspodnější lanovku. Hlavní jídla cca 10-15 EUR. Malé pivo 3,2 EUR.
Doprava do střediska a parkování:
Místní autobusovou linkou. Cesta tam bez problémů poloprázdným
autobusem. Cesta zpět plným a přetopeným autobusem. Plným myslím
sedících cestujících, protože ve Francii se údajně v linkových
autobusech nesmí stát. Naše řidička nás přepočítala a hned volala o
posilu.