Sjezdovky:
Ráno byla asi nejlepší volbou poměrně lehká černá Pánská.
Uprostřed je bohužel u odbočky na modrou Dámskou kvůli cestě udělaný
"hup", přes který není vidět, do takových 10 až 11 hodin však byla
sjezdovka poloprázdná. Při třech lidech na sjezdovce se snadno udržuje
přehled, kde je kdo a není problém to "pustit". Před polednem se však
zaplnila, a bylo tak nutno uprostřed brzdit.
Černá je obsluhována pomou, kterou po deseti výjezdech budou vaše hýždě
a stehna zřejmě proklínat. Lanovku, nebo alespoň kotvu!
Zajímavou volbou je i červená Stříbrnická na opačném konci areálu.
Bohužel ji kazí prakticky rovná horní část a v době návštěvy i mnoho
lyžařů - začátečníků. O šíleně pomalé lanovce z roku raz dva
nemluvě.
Další dvě červené jsou spíše modré. Bližší Králíkova je
poměrně nezajímavá rovná podél vleku. Osobně jsem preferoval Dovádivou,
která je papírově nejdelší ve středisku a kvůli její opuštěnosti a
hustému sněžení nebylo jasné, kudy vede. Užíval jsem si tedy pomalé a
osamocené brouzdání po poli hlubokým prašanem. Škoda jen malého
sklonu.
Modrých je v areálu požehnaně, pro pokročilého lyžaře ale nic moc
zajímavého.
Součástí střediska je i dobře vybavený snowpark s mnoha překážkami a
skoky. Má vlastní pomu - hrozně pomalou a bez zahnutého konce. Nechápu,
mít zrovna na nohou jen jedno prkýnko, tak se "kulehryzu" vyhnu a radši si
sjedu až na pomu Kaple, obsluhující Dovádivou a Králíkovu. Nakonec to
samé jsem volil i s prkýnky dvěma.
Sněhové podmínky:
V den návštěvy téměř celý den hustě sněžilo. Na sjezdovky tak
neustále připadával další prašan. Záleží na preferencích, mně to
absolutně vyhovovalo.
Sněhu byl dostatek, vydřená místa jsem viděl jen dvě hned nahoře na
Pánské, ploten ke konci lyžování také jen naprosté minimum.
Podél Pánské se oddávalo poměrně hodně lyžařů (neoficiálnímu)
freeridu v lese. Kolem druhé strany střediska (zejména Dovádivé) jsou pak
vhodná pole pro nácvik jízdy v hlubokém sněhu i pro nás - freeridery
začátečníky.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Vybavení střediska je zastaralé. I když je Kraličák jako takový
střediskem novým, vznikl spojením a doplněním dvou stávajících malých
středisek - ve Stříbrnicích a Hynčicích pod Sušinou. Veškeré sjezdovky
tak jsou obsluhovány klasickými pomami, někdy odpojitelnými. Jediná lanovka
v areálu, Štvanice, je spíše za trest. Neodpojitelná, pomalá a ještě
jede polovinu trasy po rovině.
Zázemí je slušné. Dvě půjčovny vybavení, několik stánků s
vnitřním posezením, vše nově vytvořené dřevěné stavby se zajímavým
designem. Samotné centrum areálu u horního parkoviště je malé, ale
obsahuje vše potřebné.
Trochu nepraktické je přejíždění mezi dvěma polovinami areálu
rozděleného silnicí. Ta se v těchto místech už nepluží, nebyl tedy
problém ji přejet, ale při menším množstvím sněhu bude zřejmě potřeba
sundat lyže.
Mimochodem, středisko se chlubí bezpečností - na webu se dočtete:
"Neustále doplňujeme ochranné matrace, bezpečnostní zábrany a
značení."
Ochrannou matraci, natožpak síť si však nepamatuju ani jednu. Pouze plůtky
na plastových tyčkách, které jsou z bezpečnostního hlediska k ničemu. S
bezpečností to tedy tak žhavé nebude.
Zalidněnost:
Naše návštěva proběhla v sobotu. Ráno byly sjezdovky prakticky
prázdné až do 10 až 11 hodin. Poté se zaplnily, stále jsem však neměl
pocit, že by středisko nápor lyžařů nějak nezvládalo - na lanovkách se
netvořily fronty (mimo Kaple, kde však nepřesáhly 5 minut) a na sjezdovkách
mi také přišlo místa dost.
Občerstvení a aprés-ski:
Občerstvení je v podstatě u každé dolní stanice vleku. Ve
Stříbrnicích a na dolním parkovišti Hynčic jsou menší budky, větší
restaurace je pak v "centru" střediska, na horním parkoviště v Hynčicích.
K dispozici je venkovní okýnko, restaurace uvnitř, venkovní stan a gril.
Ceny jsou mírné, obsluha příjemná.
Doprava do střediska a parkování:
Na vleky se dá nastoupit a permanentku koupit na třech parkovištích.
Asi nejlepší příjezd je ve Stříbrnicích, kde je lépe upravená
silnice a ráno tam nebyla ani noha, parkoviště má navíc dostatečnou
kapacitu. Pokud však jedete od Hanušovic, znamená to pro vás
zajížďku.
Proto nejspíš pojedete do Hynčic. Zde je možnost zaparkovat na dolním
(bližším) parkovišti, které je však poměrně malé a zaparkujete zřejmě
jen ráno.
Větší parkoviště je ještě o něco dále v Hynčicích, jede se tam
však do poměrně prudkého kopce, kde se špatně vyhýbá a pluh či posyp se
zde nevidí každý den. Pokud tedy není zrovna obleva, nejezdíte rallye nebo
nemáte 4x4, doporučuju přibalit do kufru řetězy. Nebo si zajet na
stříbrnickou stranu 
Na druhou stranu je to jediné místo, kde je půjčovna a servis.
Mimochodem, pokud z nějakého důvodu cestujete z Polska, nebo z Trutnovska,
tak vás možná zajímá, zda je možné přijet i po silnici ze severu - od
Kłodska přes Nowou Morawu. Ta samá otázka trápila před asi třemi lety i
mě. S Fabií combi jsme se tedy vydali serpentinami nahoru. Silnice se na
polské straně neplužila, a tak jsme se po břiše klouzali nahoru
serpentinami ve vyjetých kolejích. Na české straně byla silnice uplužená,
ale pro změnu zledovatělá, což je v serpentinách také zážitek.
Pro milovníky adrenalinu tedy doporučuji!