Sjezdovky:
Původní areál Kněžický vrch je teď nově rozdělen na Kněžický
expres a Kebrlák. Oficiálně do areálu Kněžický expres patří obě
sjezdovky podél rychlé lanovky a ta v Rokli. Do Kebrláku jsou zahrnuty dvě
sjezdovky pod třísedačkou a cvičný svah u pomy. Přejíždět se po celé
ploše areálu samozřejmě dá, v tom problém není, nikde uprostřed není
žádný zátaras, který by přejíždění mezi areály bránil. Když ale
zapomenete, že všechno je jinak a včas se nevrátíte do „svého“, máte
smůlu – skipasy zakoupené na jednu sedačku neplatí letos na druhou. Vtip?
Ne, to je skutečnost.
Sněhové podmínky:
Sněhové podmínky – super, super, super! Sněhu na tratích cca půl
metru, urolbovaný byl zřejmě večer, ráno po manšestru bohužel ani
památky, neboť v noci nějaké centimetry zase připadly, takže byl trošku
tupější a pomalejší, ale jezdit v prašanu, to prostě nemá chybu.
Počasí během dopoledne však nic moc, bylo zataženo a občas i trochu
sněžilo. Okolní vyšší kopce na tom byly o dost hůře, tam se válela i
mlha.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
V každém jednotlivém areálu je nyní jedna sedačková lanovka. V
Kebrláku je navíc krátká poma, v druhém areálu strašně pomalá kotva do
Rokle a dětský pás. V areálu Kněžický expres je letos přistavena k
občerstvení nová budova, kde jsou nové pokladny a zřejmě tu bude i další
nabídka občerstvení, ale to asi až v příštím roce.
Zalidněnost:
Zalidněnost by byla vcelku příjatelná, kdyby nedošlo k rozdělení
areálů. Takto vznikl efekt, který se ale dal předpokládat – na rychlé,
komfortní, odpojitelné sedačce se po desáté hodině začaly tvořit velké
fronty, na druhé, pomalejší sedačce ze začátku nejezdila téměř „ani
noha“, později pár lidí ano, ale i v nejatraktivnější době mezi
desátou a jedenáctou zde bylo možné vidět spoustu prázdných sedaček.
Občerstvení a aprés-ski:
Občerstvili jsme se v bufetu u spodní stanice rychlé lanovky, neboť ani
nic jiného jsme neměli na výběr. Pokud bychom sjeli do bufetu u druhé
lanovky, neměli bychom se jak dostat nahoru. Za současné situace je kapacita
stávajícího občerstvení v areálu Kněžický expres zcela nedostatečná.
Uvidíme, co zde bude příští rok.
Doprava do střediska a parkování:
Trasu kolem Jičína a přes Novou Paku jsme dnes přejeli celkem svižně a
plynule. Při odbočování do střediska z hlavního tahu vedoucího do
Špindlerova Mlýna na obchvatu Vrchlabí nás málem sejmul nějaký
„chytrák“ s drahým autem a pražskou SPZ. Bylo to fakt o fous. Parkování
zdarma. Kapacita asi dostatečná. My přijíždíme mezi prvními, takže to
nemusíme řešit.