Sjezdovky:
Deštné nabízí ideální kombinaci tratí pro trénink carvingového
oblouku. Od mírných sjezdovek pro začátečníky až po červené tratě
Sportovní a červenočernou Zákoutí, které jsou dostatečně široké s
ideálním sklonem.
Sjezdovka Sportovní (900 m) je obsluhována hned třemi vleky – kotvou, pomou
a dvousedačkovou lanovkou, takže si každý může pro jízdu nahoru vybrat
dle své chuti. Mezi lyžaři je rozhodně nejoblíbenější - od rána zalitá
sluncem, což je lákadlem pro davy lyžařů hned po otevření turniketů.
Naopak sjezdovka Zákoutí, schovaná na nejvýchodnějším cípu střediska a
v ranních hodinách zčásti ve stínu, je skutečným rájem – bez lidí,
krásně široká, akorát dlouhá, v 11 hodin ještě tvrdá trať pokrytá
manšestrem - v mapě je značená jako černá, ale ve skutečnosti spíše
červená. Relativně pomalá pomička, která tu a tam stávkuje, může být
důvodem, proč nepřiláká více lyžařů. Pro fajnšmekry širokého
carvingového oblouku jedině dobře. Středisko disponuje i černou sjezdovkou
Závodní, která slouží pro trénink nejlepších českých skibobistů. Pro
široké oblouky však už není vhodná: esíčko v horní partii je sice při
rychlejší jízdě adrenalinové, nicméně dost úzké.
Freeskieři se mohou vyblbnout v relativně velkém a dobře udržovaném
snowparku.
1,2 km sjezdovek - Sportovní a Turistická jsou osvětlené a nabízejí tedy i
možnost večerního lyžování.
Sněhové podmínky:
Dostatek sněhu, který se i přes nadprůměrné teploty přesahující 12
stupňů udržel v dobré kondici. Nejvíce využívaná a slunečním paprskům
vystavená trať Sportovní povolila přirozeně jako první. Sjezdovka
Zákoutí si udržela perfektní povrch až do odpoledních hodin stejně tak
trať Závodní, která byla před sluncem po většinu dne ukrytá ve stínu
lesa. Modré cvičné tratě i přes vysoké teploty také sjízdné bez
nadměrně nahrnutého sněhu.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Středisko je vybaveno jednou dvousedačkovou lanovkou a pak spletí pom a
kotev, které často vedou i vedle sebe a obsluhují jeden kopec. Některé z
nich by zasloužily modernizaci či výměnu za sedačkovou lanovku. V plánu je
výstavba nové čtyřsedačkové lanovky na svahu Marta II, která by měla
nahradit vleky E, F a D, což rozhodně přispěje ke komfortu střediska.
Zalidněnost:
Překvapením bylo relativně velké množství lyžařů, kteří neváhali
a přivstali si na ranní manšestr. Nejvíce zalidněná byla skutečně
nejoblíbenější sjezdovka Sportovní. Sjezdovka Zákoutí bez lidí celý den
a ostatní sjezdovky spíše podprůměrně zalidněné, takže všechny velmi
příjemně sjízdné.
Občerstvení a aprés-ski:
U spodních stanic vleků jsou k dispozici bufety nabízející za lidové
ceny párek v rohlíku, klobásu na tácku nebo hranolky v kelímku. Všechny
jsou vybavené slunečními lehátky a posezením. Ti, kteří si kromě
lyžařských zážitků chtějí odvézt i zážitky kulinářské, mohou
navštívit jednu z příjemných dřevěných roubenek, kde i dobře vaří –
srub Karolína u spodní části sjezdovky Závodní nebo Kozí Chlívek.
Doprava do střediska a parkování:
Středisko je dobře dostupné z Prahy za 2 hodiny nebo za hodinu z Hradce
Králové. Bezplatná parkoviště jsou v blízkosti spodní stanice vleků.
Skibus jezdí pravidelně z Hradce Králové za výhodných cen pro držitele
Městské karty. Místní skibus jezdí zdarma a je možné si jej objednat
přímo k chalupě, kde jste ubytovaní.