Sjezdovky:
Sjezdovku si zde najde každý, protože výběr je ze 17 z nich. Nachází
se zde 5 červených, 2 černé a nespočet modrých a zelených sjezdovek. Mezi
nejoblíbenější sjezdovky patřila červená velmi široká sjezdovka
Fontfroide následována černou La Fuma a poslední velmi často ježděnou
byla sjezdovka Stade s dojezdovou modrou le Col. Bohužel u červená Rhodos byl
problém s prudší částí sjezdovky, kde asi zapomněli jí upravovat, což
je škoda. Ve středisku byla i jedna sjezdovka určená pro děti s různými
dřevěnými figurami či zvonky v okolí sjezdovky. Také byla tak pojmenována
- Les Bucherons.
Sněhové podmínky:
Sněhové podmínky byly fantastické. Po oba dny vždy přes noc napadalo
několik desítek centimetrů sněhu a přes den krásné sluneční počasí.
Jen kvůli tomu, že sněžilo až do rána, nebyly sjezdovky stoprocentně
upraveny. Při příjezdu byla výška sněhu udávána v údolí okolo 80 cm,
při odjezdu z ubytování to již bylo 180 cm. Takže za celý týden zde
spadlo metr sněhu, a to především v noci, jen v pátek padal sníh celý
den.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Středisko disponuje celkem 11 lanovkami a vleky, ale zdejší zařízení
jsou zastaralá. Je zde několik krátkých pom nesoucí jména Col, Foret,
Piegut. Poslední z nich byla spíše určena pro výuku dětí a byla
umístěna jen kousek od hotelů v Auris en Oisans. Dále se zde nacházela
jedna opravdu unikátně stará dvousedačka nesoucí název Marrone, která
byla takříkajíc osamocena od ostatních lanovek. Také zde najdete několik
čtyřsedaček. Bohužel ani jedna nebyla vybavena bublinou. Nejdelší z nich
byla Auris Express, která vás propojila s další částí tohoto střediska -
svah Signal de L´Homme. Zde se nacházely 3 čtyřsedačky, z toho jedna z nich
sloužila jako propojovací do střediska Alpe d´Huez. Zde jsme využívali
nejčastěji lanovku Fontfroide, kterou lemovala velmi široká červená
sjezdovka s ideálním sklonem.
Zalidněnost:
Vzhledem k tomu, že středisko je bokem od hlavní části areálu
střediska Alpe d´Huez, tak se zde netvořily fronty a lidí zde bylo pomálu a
když si člověk zajel za kopec na lanovku Marrone, tak lyžoval naprosto
sám.
Občerstvení a aprés-ski:
Občerstvení v horském městečku Auris je dostatečné. Už horší je to
na sjezdovkách. U horních stanic nic nenajdete. Jedna restaurace je u spodní
stanice Auris Express a druhá opět u dolní stanice Fontfroide. Zato jen v
restauraci u Auris express vám udělají Aperol Spritz, což je velice smutný.
Pivo se zde pohybuje dle restaurace okolo 6 euro. V jedné restauraci na
náměstíčku si dokonce v restauraci účtovali 9 euro za 0,5 l piva. Co se
týče jídla, tak steak (jednalo se o mletý steak) s hranolkama a kečupem
stál 16 euro.
Doprava do střediska a parkování:
Naplánovaná trasa měřila uctyhodných 1 376 km. Celá cesta vede po
dálnici, až kousek za Grenoblem z ní musíte sjet. Trasa: HK, Praha,
Rozvadov, Norimberk, Karlsruhe, Mulhouse, Besancon, Lyon, Grenoble, Auris en
Oisans. První krušné chvíle přišli před Rozvadovem, kde začalo velmi
silně sněžit a na dálnici se držela vrstva ujetého sněhu. Toto nás
provázelo i po německé části dálnice až na úroveň Norimberka. Po sjezdu
z dálnice za Grenoblem jsme také viděli nám známé žluté vesty, které
obsadily dva kruhové objezdy a vesele opékaly párky. Kvůli tomu se zde v
úseku cca 5 km jelo opravdu krokem. Ve Francii byly silnice suché a také se
nám ukázalo na cestu sluníčko. Příjezd k hotelu již byl po velmi úzké
silničce asi tak na jedno auto a bez svodidel. Naštěstí jsme žádné auto,
které by jelo v protisměru, nepotkali. Na tuto silnici jsme narazili díky
tomu, že jsme dříve odbočili, a to na Alpe d´Huez a pak se snažili dostat
nejkratší cestou do našeho střediska.