Sjezdovky:
V Příchovicích je oficiálně pět sjezdovek. Dvě z nich jsou mezi vleky
a díky remízkům nabízejí několik různých variant sjezdů. Zbylé tři
sjezdovky jsou z vnější strany vleků. Zatímco dvě sjezdovky vpravo vedle
kotvy Jára jsou další kombinace tras mezi remízky, sjezdovka vlevo vedle
kotvy Čáp je využívána částečně jako skicrossová trať.
Sněhové podmínky:
Nestálé počasí posledních dní a týdnů se podepsalo i na stavu
zdejších sjezdovek. Na sjezdovkách je patrné, že sníh byl v uplynulé
době natátý a rozměklý. Je to znát především na úpravě sjezdovek.
Jejich povrch nebyl zcela kompaktní, přesto ale byla úprava v podstatě
bezchybná. Ačkoli byly asi -2 °C, nebyl povrch zmrzlý, zároveň ale ani
rozměklý a nebořil se.
Sněhu je na sjezdovkách dostatek, nikde nejsou žádná vydřená místa.
Na několika místech se objevuje jen spadané listí. Až do odpoledne zůstal
stav sjezdovek bezproblémový, bez ledových ploten nebo nahrnutého
sněhu.
Sníh leží i mimo sjezdovky a zřejmě je ho dostatek, někteří lyžaři
se totiž vydali i v trase dvou sjezdovek, které jsou oficiálně uzavřené.
Na parkovišti a silnicích je ho tedy dostatek...
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
V areálu jsou dva kotvové vleky a malá poma pro výuku začátečníků.
Od mé poslední návštěvy se nic nezměnilo a obsluha každému podává
kotvu - luxusní servis.
Zalidněnost:
Vlek Čáp byl v provozu už asi od 8:15. Během následující hodiny bylo
lyžařů naprosté minimum. V 9:00 dorazily lyžařské kurzy. Chvíli ještě
trvalo, než si rozdali instrukce, sjezdovku pak zahustili jen nárazově,
často někde postávali.
Bohužel fronta na kotvu narostla až na čekací dobu 10 minut. Na oběd
sjezdovku opustili, vrátili se zase po obědě a s nimi i zmiňovaná
fronta.
Hlavním problémem bylo, že většina jezdila na kotvě jednotlivě, a to
ačkoli vlekaři je upozorňovali, že mají jezdit ve dvou. Když jsem jedné
slečně nabídla spolujízdu, odmítla mě, že chce jet sama... Paradoxně
jich bohužel řada stejně nedokázala vyjet nahoru. Vlekaři se opravdu
snažili pomáhat při nástupu, v případě pádu vlek zastavovali, aby byl
čas stopu pod vlekem vyklidit.
Občerstvení a aprés-ski:
Hlavní zázemí tvoří dřevěná budova, ve které se nachází pokladna,
toalety a kiosek.
Doprava do střediska a parkování:
Cesta z Prahy až k odbočce na Příchovice byla bez problémů sjízdná,
pouze mokrá. Od křižovatky až na parkoviště byla naopak silnice sjízdná
velmi obtížně. I na silnici 2. třídy do Příchovic leží umrzlý sníh,
místy je z něj ledová roleta. Na tomto zmrzlém podkladu pak leží
rozježděný sníh. Na některých místech je zřejmě od pluhu podklad
rozbořený, takže v tom celém jsou ještě sněhové výmoly. Parkoviště je
taktéž pod sněhem. Zatímco ranní příjezd byl díky prázdným silnicím
zcela bezproblémový, odjezd byla zoufalost, auta se nemají na nedostatečně
odklizené silnici kde vyhnout, když jeden zastaví, už se na zmrzlém
podkladu nerozjede. Ochota chodců je naštěstí velká, takže do uvízlých
aut vždy někdo trochu strčí. Na to, že jde o silnici 2. třídy, je její
stav zoufalý.