Sjezdovky:
Středisko Montgenèvre a italská sousední vesnička Claviere mají kolem
100 kilometrů sjezdovek a nabízí velkou rozmanitost. Lyžařská oblast Monts
de la Luna (Měsíční pohoří) se rozkládá mezi 1 350 a 2 680 m n. m.
Přímo z Montgenèvre se dostanou lyžaři na svahy vrcholů Chalvet a
Serre-Thibaud. Zde se nachází lehké až střední těžké sjezdy, ale i
několik černých sjezdovek přímo pod vrcholem Chalvet.
V oblasti Prarial naleznou začátečníci více cvičných sjezdovek a
pokročilí lyžaři slalomové svahy. Sektor Gondrans nabízí ideální
sjezdovky pro průměrné až dobré lyžaře, zatímco přechod z Francie do
Itálie po sjezdovce Rocher de l'Aigle je složitější. Především černá
varianta sjezdovky je díky boulím a prohlubním velkou výzvou. Dá se ale
objet po červené variantě a ta již tak náročná nebyla.
Kdo se v sjedovkovém areálu Montgenèvre vydováděl, může si vyzkoušet
zbytek oblasti Via Lattea (Mléčné dráhy). Do této lyžařské oblasti s
celkem 400 km sjezdovek se dostanete přes Rocher de l‘Aigle a potom přes
Colle Bercia nejprve do Cesany a odtud do areálů Sansicario a Sauze d‘Oulx a
nakonec až do Sestriere.
Vedle skoro 250 sjezdovek patří k celé lyžařské oblasti také další 4
snowboardové parky a běžkařské stopy, především v oblasti Pragelato.
Tuto část jsme si nechali na některou z dalších návštěv. Za den se to
fakt stihnout nedá.
Sněhové podmínky:
Sněhu je zde o dost více než v sousedním Brianconu. Ráno je vše
perfektně upravené a sjezdovky vydrží v dobrém stavu až do odpoledne.
Přes noc opět napadlo pár centimetrů prašanu, a tak se nechalo dobře
užívat hlubokého sněhu v oblastech Rocher de l´Aigle a Chalvet.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Na nejbližší svahy nad Montgenevre vyrážejí pomalé 4sedačky.
Nejvyužívanější je kombinovaná kabinko-sedačka Chalmettes, kde za 4
šestisedačkami následuje jedna kabinka, která zpřístupňuje sektor
Gondrans i Aigle. V Gondrans jezdí na hlavní vrchol expresní 4-sedačka,
vedlejší tratě obsluhuje pomalá 4sedačka a rychlopoma. Na Rocher de l´
Aigle stoupá 10místná kabinka. Za zmínku jistě stojí i další telemix, a
to na jižní straně areálu a to Serre Thiband, kde je dokonce za sebou 6
šestisedaček a pak následuje kabinka. Dále je v této časti střediska
kabinková lanovka staršího data výroby Chalvet, dvousedačka téhož jména
a dvě rychlopomy. Hlavně na dvojsedačce to bylo v tom větru a zimě celkem
drsné svezení, a to ještě moc nemrzlo. Zde by to chtělo výměnu, ty
sjezdovky by si to zasloužily!
V italském Claviere převažují velmi pomalé neodpojitelné 4sedačky, kdy
ta Gimont nebyla ani v provozu. Výjimkou je expresní 4sedačka Serra Granet, u
které byly asi nejlepší sjezdovky.
Pozor na platnost skipasu! Ten končí na vrcholu Colle Bercia a když
sjedete níže směrem na Cesanu, tak vás již lanovky nevyvezou zpět! Měli
jsem tu čest a dalo to hodně přemlouvání obsluhy, zda by nás pustila zpět
na lanovku, ani úplatek nepomohl, ale oči mé dcery ano! Jinak to je na to
sjet až do Cesany, a buď si koupit skipas na tuto část areálu, nebo jet
zpět busem nebo taxíkem.
Zalidněnost:
Frontu jsem zde za celý den nikde nezaznamenal. Jen na první lano dorazilo
několik desítek nadšenců, pak byl všude krásný klid.
Občerstvení a aprés-ski:
Zastavujeme se v italské části areálu na vrcholu Colle Berchia a
očekávám o dost nižší ceny než u sousedů, ale opak je pravdou - pizza
né moc velká 18 euro, pivo 12 euro, bombardino 8 euro, jen ta káva byla
levná, ale tu nepiju. Kvalita jídla byla dobrá, cena již ne.
Doprava do střediska a parkování:
Z Brianconu to je cca 10 km pouze do kopce. Na těch 10 km se dostanete asi o
600 výškových metrů výše do nadmořské výšky 1 860 m n. m. Kromě
silnice je již všude sníh a vypadá to zde jako v pravé zimě.
Parkování na nejbližších parkovištích je zpoplatněné, ale dá se
parkovat i podél silnice a bylo to dosti využívané parkování.