Potůčky Diskuze

Názory a komentáře v diskuzním fóru nevyjadřují názor redakce SNOW.

Aktuální zkušenosti a recenze z osobních návštěv lyžařského střediska Potůčky čtěte v reportech od lyžařů (reporty jsou schvalované redakcí).

Diskuze a komentáře čtenářů ke středisku Potůčky

21.11.2016 00:35:04 #2 

Příspěvků: 1845

fischerbl

Když se chce, tak to jde, aneb Potůčky jedou za své

Jinej gang...

21.11.2016 00:38:37 #3 

Příspěvků: 1209

valerius

>> #22, fischerbl, 19. 11. 2016 22:01:18

Celodenni permice 290, vlastni zasnezovani, „jen sporadicke cekani u vleku“ (dle jejich slov) a na to jim staci 50 dni v sezone, aby se dostali do cernych cisel?

To nas ta pohodlnost (jinde) vychazi draz, nez jsem si myslel. Holt vyhrivana prde*ka je draha prde*ka.

21.11.2016 00:39:21 #4 

Příspěvků: 148

BigBang muž

Když jsem tam byl na konci ledna, fronta byla tak 10 minut, ale část viny na tom měla testovačka Lusti. Na tu sněhovou bídu, jaká loni na začátku zimy byla, byl svah připravený víc než dobře.

12.01.2023 16:07:03 #5 

Příspěvků: 3099

johnycek muž

>> Reakce na aktuální report z 11.01.2023.

cit :kopec s příjemným sklonem pro učení a zkoušení carvu. Jak kdy. Jak pro koho. Není to tam k zahození, ale na carving pro zatáčetníky bych řekl, že sklon by mohl být přívětivější :-) Pro šmrdlali tak akorát.

12.01.2023 16:12:13 #6 

Příspěvků: 5025

IIIvan muž

>> #5, johnycek, 12. 01. 2023 16:07:03

„kopec s příjemným sklonem pro učení a zkoušení carvu…“

Otázne je, čo si kto z návštevníkov predstaví pod pojmom carv… :-D

12.01.2023 17:24:48 #7 

Příspěvků: 3099

johnycek muž

>> #6, IIIvan, 12. 01. 2023 16:12:13

Jelikož tam párkrát do roka zavítám, tak představu mám o těch představách návštěvníků :-) .

12.01.2023 18:44:50 #8 

Příspěvků: 5025

IIIvan muž

>> #7, johnycek, 12. 01. 2023 17:24:48

A ja, keďže som pravidelným sledovateľom video záznamov zo strediska, tak mám tiež predstavu o ich predstave… :-D

12.01.2023 22:23:33 #9 

Příspěvků: 1645

slowthinker

>> #8, IIIvan, 12. 01. 2023 18:44:50

Dneska jsem zmeškal celé dopolední video, viděl jsem jenom od cca 12:20 do konce. Přišel jsem o něco zajímavého?

12.01.2023 22:40:17 #10 

Příspěvků: 719

Jendajede

>> #9, slowthinker, 12. 01. 2023 22:23:33

Ano, dva kluci se tam dole chytli o to kdo jezdí víc podle intuice. Musel to rozseknout až vlekar kterej jim sebral permice a odporoucel je ať jezdí přímo pod lanem se slovy že dobrému lyžaři sněhu netřeba

12.01.2023 23:00:12 #11 

12.01.2023 23:02:35 #12 

23.02.2024 09:18:28 #13 

Příspěvků: 3099

johnycek muž

Tak mimo Klínovce, kde to mimochodem podle kamer taky nevypadá na žádnou hitparádu, je tohle poslední místo v K.h. kde se dá sjet kopec. To je masakr letos 8-O

Fotky

23.02.2024 10:07:39 #14 

Příspěvků: 565

VojtěchV muž

>> #13, johnycek, 23. 02. 2024 09:18:28

Fotka luxusní. Ale co ta fronta tam teď? Bodejď, když je tak málo možností…

23.02.2024 12:10:34 #15 

Příspěvků: 3099

johnycek muž

>> #14, VojtěchV, 23. 02. 2024 10:07:39

je to hnus velebnosti. Koukal jsem na kameru 8-O Ne že bych to nečekal, když vezmu počet otevřených m čtverečných sjezdovek, tak u nás v K.h. to vychází tak 100 lidí na metr. :-) Naštestí tam nejsou všichni :-)

28.02.2024 22:51:17 #16 

Příspěvků: 3099

johnycek muž

Tak mi to nedalo a navštívil jsem večerko dnes. Přes den prej byly muldy firnový a +6 st. V 16.00 na to vjeli rolbou a končili s tím asi 16.45. Večerko začlo v 17.00. Hned jak sem vlezl k turniketům tak jsem se po kotníky propadl do manžestru, si říkám to zas bude shit. První jízdu se mi to ve vrcholu vvoblouka propadalo, jsem si říkal, že si pak v těch rejhách zlomím hnátu a že to teda bude libový :-) Do druhý jízdy fakt nekecám to normálně vytuhlo a firnová deska. Mimo těch závodníků co tam byli saský, tak to už nikdo jinej nezakro jil, takže to vydrželo celý večerko. Normálně říkal majitel, že do toho rolbou nevjede, takže zejtra budou mít soudruzi co dělat, protože místama se to fakt pěkně vyladilo :-) :-) Akorát trochu hrboly. Sice mi patka vázaní visí jen na dvou šroubech, protože jsem to nějak veprostřed přerval :-) , ale i na těch 2 šroubech se dalo fakt slušně zakrojit :-) A vydržely … šrouby v plastu :-)

29.02.2024 07:54:23 #17 

Příspěvků: 4307

PetrAT muž

>> #16, johnycek, 28. 02. 2024 22:51:17

večerní ?? … to zní jako sci-fi
U nás v Beskydech to vypadá jako by byl konec dubna.
Takže finito.

29.02.2024 09:05:09 #18 

Příspěvků: 3099

johnycek muž

>> #17, PetrAT, 29. 02. 2024 07:54:23

U nás je taky duben, normálně jezdím na kole :-) Ale v Potůčkách toho holt hodně nastříkali, protože jim to politicky myslí. ;-) SV orientace svahu. Navíc ta sjezdovka není moc dlouhá ta vlevo asi 300m a ta vpravo má takovou zatáčku, takže asi 400m. Je tam tak 80cm a jak píšu výše, když to přes noc vytuhne, tak to dnes bez pomoci sluníčka nevyhrne ani tlupa lyžáků. ;-)

edit. jsem zvědavej na dnešní video, protože ten kopec bude dneska libově tvrdej :-)

Fotky

29.02.2024 09:07:50 #19 

Příspěvků: 565

VojtěchV muž

>> #16, johnycek, 28. 02. 2024 22:51:17

Neštvi :-) Mně to jako v neděli nezmrzlo za celou noc s přízemním mrazem a tobě to najednou udělá beton za dvě minuty jízdy na vleku 8-O Ale na kameře to vypadá, že máš recht. I v Praze po delší době zimní pocit, když jsem ráno vylezl. Ale další dny zase vypadaj na ten shit…

29.02.2024 09:26:39 #20 

Příspěvků: 3099

johnycek muž

>> #19, VojtěchV, 29. 02. 2024 09:07:50

:-) smůla se tomu říká, i mně se občas nezadaří a to jsem místní znalec :-) Holt včera byla minimální vlhkost, takže to bylo rychlý. Jinak příští týden by mohlo být od středy taky fajnový lyřžování. Mám ještě 2 denní permice na Klínovec, tak to budu muset využít. Sever pojede určitě, jih už asi bude končit.

11.03.2024 13:24:38 #21 

Příspěvků: 3099

johnycek muž

ještě se dá

sněhu kolem 50cm souvislá pokrývka. Akorát se to už od rána neskutečně sype. hodku se dá skoro carvovat. 8-O Nahrávalo to skoro od mý první jízdy a to jsem hned za hranou málem skončil v lesíku vedle vleku :-) No na patkách sem to naštestí nějak hodil, tak že sem se vešel do sněhu 8-O :-) teplota v 9 5st. v 11. 9st.

12.03.2024 13:08:22 #22 

Příspěvků: 5025

IIIvan muž

>> #21, johnycek, 11. 03. 2024 13:24:38

Pekne to tam ešte vyzerá :-D

15.03.2024 14:45:56 #23 

Příspěvků: 3099

johnycek muž

pořád se ještě dá

ráno u nás 2st s iříkám, že by to mohlo trochu vytuhnout. Nevytuhlo bohužel, Potůčky v 9 hodin 9 st.. Tak 5 jízd se dalo slušně, pak už to byla kaše, ale alespon jsem testnul nový lýže a musím říct, že do močky je Fis SL jasná volba :-) .

p.s. sníh pomalu mizí a už se objevujou náznaky hnědky. v neděli by to mohlo po ránu vytuhnout, takže sraz v Potůčku. p.s. 2 jak čistíte žlutou skluznici od špíny ???

15.03.2024 16:31:05 #24 

Příspěvků: 5025

IIIvan muž

>> #23, johnycek, 15. 03. 2024 14:45:56

pak už to byla kaše, ale alespon jsem testnul nový lýže a musím říct, že do močky je Fis SL jasná volba

Konečne mi tento môj názor niekto potvrdil :-D

17.03.2024 12:15:21 #25 

Příspěvků: 3099

johnycek muž

Vytuhlo to, jak jsem cekal. (v Potůčkách) Ne moc ale pěkně. Po hodce se veprostřed sjezdovek vyjel takovej pěknej koridor akorat na Sl. 2 h pěkná zábava na nedelni dopoledne na cerstvem vzduchu. Dokonce dnes dorazila Saská repre v masters nejspíš . :-) edit: ten v ty kombošce na SL(nějaký bílý lyžáky, head asi), tak to je dobrej komik. :-), i když musím uznat, že na živo to vypadalo o něco líp než na kameře. 8-O tvl komboška chrániče, sl 165 FIS :-) A nejaky daJlsi zavodaci. Lidi akorat, akorat uz obcas asi na 3 mistech neco trochu leze hnedyho jen tak lehce. Jen nedorazil nikdo ze snow, tak snad jindy. ;-)

18.03.2024 09:52:45 #26 

Příspěvků: 565

VojtěchV muž

>> #25, johnycek, 17. 03. 2024 12:15:21

Pozvánka byla lákavá, ale dal jsem přednost GS v Peci na Javoru :-) A ostatní přeživší jsou asi v Alpách. Do středy to vypadá ještě zajímavě, tak jezděte lidi, dokud se dá…

Fotky

18.03.2024 11:36:39 #27 

Příspěvků: 832

ZB?

>> #26, VojtěchV, 18. 03. 2024 09:52:45

v Alpách nebo na kolech nebo už řežou dřevo…:-D

Lyze-to je moje diagnoza...

18.03.2024 15:11:22 #28 

Příspěvků: 3099

johnycek muž

>> #26, VojtěchV, 18. 03. 2024 09:52:45

To chápu :-) Mně stačej ty Potůčky na SL. Dnes to bylo krásný a dokonce přijel i kámoš Marcel z Aue . Asi měl taky Sl když si vzal chrániče ruky . ;-) Nějak jsme se furt míjeli . 8-O

26.03.2024 15:12:09 #29 

Příspěvků: 3099

johnycek muž

Tak dnes na podmínky co panujou přímo snový ;-) ukončení sezony . Maj ještě večerko zadara , kdyby někdo chtěl jet ;-) Ráno teplota konečne pod 0 a moje pod 37 :-), takže po 6 dnech v kómatu 8-O :-D jasná volba. Měl jsem strach, že budu po tom útoku virusu na tom vlát, tak aby mě nikdo nepoznal jsem se zamaskoval, tak schválně… ale jinak musím uznat, že jsem na tom fakt vlál, pocitově jsem si myslel že snad ještě víc než ve skutečnosti. 8-O samo už je to typický pozdně jarní sníh, kdy už chybí deska a hrne se to, jak se dá. Teplota v Potůčkách ráno asi 3 st. v noci mrzlo, ale slunce pere hned vod rána.

27.03.2024 10:43:53 #30 

Příspěvků: 565

VojtěchV muž

>> #29, johnycek, 26. 03. 2024 15:12:09

Trochu jsem čekal, že to dotáhnou až do Velikonoc, když mají ještě sníh. Ale je pravda, že předpověď je jasná. Našel jsem tě i přes maskování a na videu to nevypadá, že bys na tom vlál :-)

Já jsem (Potůčky prominou) byl včera opět v Peci. Jako věděl jsem, že den předtím něco napadlo, ale stejně mě to dostalo. Lyžování na přírodním sněhu, první dvě hodiny fakt na prašanu, no krásný kroužení, instantní Alpy prostě :-)

Fotky

27.03.2024 15:22:54 #31 

Příspěvků: 3099

johnycek muž

>> #30, VojtěchV, 27. 03. 2024 10:43:53

To vypadá úžasně 8-O . Tak to závidím včerejšek a evidentně si to dokonale zakončil letos v CZ. To se sněhově s Potuckama nemuze rovnat tohleto . Tam už lezly sněženky včera v prostředku sjezdovky. ;-)

28.03.2024 10:20:02 #32 

Příspěvků: 565

VojtěchV muž

>> #31, johnycek, 27. 03. 2024 15:22:54

Přesně, beru to jako povedené zakončení. Ale chtělo to včas zabalit, protože po dvou hodinách to začalo pomalu těžknout a po poledni to začalo kapalnět a i ty „sněženky“ se začaly objevovat :-)

No a po dnešním dešti to šlo do… celý.

27.01.2025 13:53:51 #33 

Příspěvků: 3099

johnycek muž

Dlouho jsem tu nebyl, ale když je hnusně a mám chut lyžovat, tak Potůčky jsou jistota. Přes noc sice trochu mrzlo, ale ráno už 4+ , čekal jsem močku :-) , ale krásně to drželo. Tak 30 lidí. Kdo si chce v týdnu trochu zajezdit bez lidí, tak mohu jen doporučit. Na rozdíl od Klínovce, kde jich jsou hejna jsem zaznamenal jeden malinkej kurzík.

24.04.2025 14:55:36 #34 

Příspěvků: 565

VojtěchV muž

Přidávám tedy aktualizaci ke svému poslednímu minireportu z 20. 4. 2025. Pojede se i následující víkend. V sobotu 9 – 14, v neděli už bude v zásadě jen bojovka „Hon za pivem“ :-)

K dobru ještě přikládám odkaz na záznam z 20. 4., kde lze spatřit například:
V čase videa 1min 53sec můj nechtěný pokus o let na krovky na slalomkách :-)
V čase videa 9min 00sec ukazuje Johnycek, jak to má vypadat a a hned za ním moje amatérská nápodoba :-)
Dál jsem tím netrávil čas, ale vím, že moje výkony se s časem zhoršovaly :-)

24.04.2025 21:45:16 #35 

Příspěvků: 4307

PetrAT muž

>> #34, VojtěchV, 24. 04. 2025 14:55:36

chlapci závidím
v Beskydech jsme sezonu zakončili před měsícem

25.04.2025 08:45:52 #36 

Příspěvků: 2436

TomáS muž

>> #34, VojtěchV, 24. 04. 2025 14:55:36

Minulej víkend jsem byl připravenej, lyže v autě, ale vyhodnotil jsem, že bude měkko. Na zítřek se chystám. Škoda, že vymysleli takovou kokotinu na neděli, to bude počasí nejlepší, zejtřek je imho nejistej. Vypadá to, že tam jsou srdcaři, jen vůbec nechápu, proč jezdí na JAŘE OD 9:00. Úplná blbost, od 7–12 by krásně stačilo.

25.04.2025 10:17:42 #37 

Příspěvků: 5025

IIIvan muž

>> #34, VojtěchV, 24. 04. 2025 14:55:36

V čase videa 1min 53sec můj nechtěný pokus o let na krovky na slalomkách

Aspoň budeš nabudúce vedieť, že nadmerné zatížení vnútornej nie je vždy bezpečné :-)

25.04.2025 10:46:56 #38 

Příspěvků: 565

VojtěchV muž

>> #35, PetrAT, 24. 04. 2025 21:45:16

Letos bylo hodně poznat, že mnohé areály šetří a končí předčasně. Obrovské množství jich to zabalilo 16. 3. s koncem jarňáků zcela nezávisle na množství sněhu na svahu. A další víkendy dramaticky ubývali zbylí. O těch našich dvou největších krkonošských ani nemá cenu mluvit… Naštěstí máme Klínovec, Harrachov, Zadov a teď Potůčky, kde v únoru „zapomněli vypnout kohouty“ zasněžování, viz foto :-)

>> #36, TomáS, 25. 04. 2025 08:45:52

Naprostej souhlas. Říkal jsem to tam i někomu s kým jsem jel na vleku, že by měli začínat v 7. Stejně v dubnu jezdí podle spešl otvíračky, tak by to nebyl problém IMHO. Dřív to uměli na Stohu a byla to na jaře paráda.
No myslím, že jsi to vyhodnotil v podstatě dobře i špatně zároveň. Ráno si myslím, že beton byl. Ale když to pustíš v 9, na sjezdovce máš stín asi tak na procentu plochy a teplota letí nahoru, tak výsledek byl takovej, jakej byl.
Zítra nejedu, chtěl jsem ještě na předpověď v neděli, ale bohužel. Dej kdyžtak vědět, jaký to bylo.

Fotky

25.04.2025 18:46:30 #39 

Příspěvků: 565

VojtěchV muž

>> #37, IIIvan, 25. 04. 2025 10:17:42

Vidíš tam moc vnitřní? Já měl prostě pocit, že jsem si jen pustil lyže moc dopředu a už jsem je vrškem nedohnal :-)

28.04.2025 11:54:07 #40 

Příspěvků: 5025

IIIvan muž

>> #39, VojtěchV, 25. 04. 2025 18:46:30

Ono to sú spojené nádoby – základný problém je obvykle, že jazdec nestojí poriadne na vonkajšej(z hľa­diska „tlaku“ aj predozadnej rovnováhy).

09.05.2025 12:08:00 #41 

Příspěvků: 565

VojtěchV muž

>> #34, VojtěchV, 24. 04. 2025 14:55:36

Přidávám ještě pro formu ex post poslední aktualizaci ke svému minireportu z 20. 4. 2025. Jelo se i 26. a 27. dubna a nakonec ještě i 1. a 3. května :-) Škoda té provozní doby od 9 hodin, což lyžování na firnovém betonu jaksi znemožnilo jak teplotami (jednou jsem koukal na průběh teplot a kdyby se začalo v 7, tak byla teplota na nule, v 9 už bylo 15 stupňů a v 11 kolem dvacítky), tak hlavně silou jarního slunce.

>> #40, IIIvan, 28. 04. 2025 11:54:07

A druhá věc je fyzická kondice samozřejmě. Když už se do takové pozice dostanu, tak vím, že silou to bude problém vyrovnat :-)

05.06.2025 14:00:55 #42 

Příspěvků: 5025

IIIvan muž

>> #41, VojtěchV, 09. 05. 2025 12:08:00

Když už se do takové pozice dostanu, tak vím, že silou to bude problém vyrovnat

Najlepšie je sa do takej pozície nedostať. Tj. predvídať ako „lyže utečú“ a prispôsobiť pohyb telom dopredu(v smer lyží), respektíve „vhodne sa spevniť“.

20.04.2026 13:49:15 #43 

Příspěvků: 51

rradek

Jelikož je to aktuálně poslední areál v provozu v ČR, tak by to chtělo nějaké reporty, třeba i redakční. Borci si to zaslouží, protože v této době jezdit i večerko je věc opravdu unikátní. Teď ten provoz asi bude ekonomický nesmysl, ale jsou to srdcaři, jen jsou tak šíleně daleko, že já je nepodpořím.

20.04.2026 15:17:45 #44 

Příspěvků: 4307

PetrAT muž

na 1. máje místo do průvodu půjdou na lyže
jsou to frajeři !

Fotky

22.04.2026 11:53:16 #45 

Příspěvků: 3099

johnycek muž

>> #43, rradek, 20. 04. 2026 13:49:15

Máš pravdu, kluci si to za perfektní práci zaslouží. Jako vzdy dnes odvedli na uprave skezdovky skvelou praci. Na klinovci mohou zavidet. Počasí taky dnes ideální. A s Tomášem parádní ježdění. S možností vyzkoušet Duel SL. Pěkné svezení. Tímto děkuji za půjčení a spolujizdu. Tomas za me velký pokrok v technice, si myslím. ;-)

23.04.2026 09:01:22 #46 

Příspěvků: 565

VojtěchV muž

>> #45, johnycek, 22. 04. 2026 11:53:16

Máš pravdu, kluci si to za perfektní práci zaslouží.
Jen nechápu, proč na jaře lpí na tom začátku provozu až v 9 hodin…

Tomas za me velký pokrok v technice, si myslím.
Jo, tady souhlasím. TomáS asi fakt mj. našel materiál, na kterém se dokázal zlepšit. To co jsem viděl na tvrdu v Harrachově nevypadalo vůbec zle.

23.04.2026 10:47:09 #47 

Příspěvků: 2436

TomáS muž

>> Reakce na aktuální report z 22.04.2026.

Nedá mi nereagovat na report. Hlavní mínus je provozní doba od 9:00. Byl jsem tam už vícekrát na skvělou předpověď a v 9:00 začínáš na svahu, kam pere slunce a vždy už je v odměku. Trvá to vždy cca 30–40 min než se ti poprvý utrhne hrana a pak dál to sou jen sračky. Z Prahy bych na 1,5 hod jezdil na každý přimrznutí, na 30 min to hraničí s bláznostvím. Jinak je tam všechno perfektní, jen kluci neví, kudy běží zajíc. Jezdí tam spousta dobrých lyžařů, všichni by tam byli v 8 nebo u dřív, ale to je asi z říše snů.

23.04.2026 11:03:38 #48 

Příspěvků: 2436

TomáS muž

>> #46, VojtěchV, 23. 04. 2026 09:01:22

>> #45, johnycek, 22. 04. 2026 11:53:16

No díky, díky hoši. Je fakt, že letos po cca 15 letech cítím, že se něco posunulo výrazně. Největší zásluhu na tom MPS a jeho perfektní rady ve správný čas v Santa Catarině v prosinci, kde jsem strávil cca 20 hod drilováním a prakticky jsem nejezdil. pak jsem se snažil celou sezónu si to nerozdrbat. Jezdit na lyžích, které aktivně ovládám, nemám strach, že se zabiju a jen se nevezu, má samozřejmě taky další příjemný důsledky.

23.04.2026 12:00:07 #49 

Příspěvků: 2081

Radek Holub - SNOW muž

>> #47, TomáS, 23. 04. 2026 10:47:09

Díky za připomenutí – provoz třeba od 8 hod. by zvlášť v tuto dobu samozřejmě dával smysl. I tak jsem byl překvapený, jak dobře podklad držel i v poledne, byť to už zdaleka nebyl ranní firnový beton. Škoda, že jsme nepokecali na kopci, ale viděli jsme se kdysi snad jednou, a to ještě ani ne na lyžích.

23.04.2026 13:20:26 #50 

Příspěvků: 711

PavelC muž

>> #48, TomáS, 23. 04. 2026 11:03:38

Je hodně těžké změnit pohybový vzorec, který máš dlouhodobě zažity a fixovavaný (cca 15 let). Za mě palec nahorů a velká pochvala pro MPS a hlavně Tebe, že se to daří zlepšit.

23.04.2026 15:15:54 #51 

Příspěvků: 2436

TomáS muž

>> #49, Radek Holub – SNOW, 23. 04. 2026 12:00:07

Říkal sem si, že to budeš ty :-) Měl sem nejhezčí kalhoty :-) a malýho kluka. Jinak v tom, jak kopec držel se neshodneme teda. Po hodině a půl to už postrádalo jakejkoliv smysl :-)

23.04.2026 18:04:40 #52 

Příspěvků: 2081

Radek Holub - SNOW muž

>> #51, TomáS, 23. 04. 2026 15:15:54

Já vím, že ty jsi na toto přísný. :-) Za mě to byl pořád solidně pevný podklad.

Video

23.04.2026 18:15:12 #53 

Příspěvků: 1645

slowthinker

>> #50, PavelC, 23. 04. 2026 13:20:26

Je hodně těžké změnit pohybový vzorec, který máš dlouhodobě zažity a fixovavaný

Moje výhoda zřejmě je, že nic zažité nemám, pořád něco zkouším nebo hledám a to co jednou najdu do příště zapomenu a hledám to znova. :-)

Jinak je hezké, jak se nám tu roztrhl pytel se setkáními – jendajede(!), IIIvan, TomáS, johnycek, VojtěchV a skoro Radek Holub.
(Pořád čekám, kdy mi jendajede předvede svůj slalom. Klidně bez hmotné sázky. A to musím připomenout, že na rozdíl od martina47, jendův návrh sázky byl značně asymetrický v jeho neprospěch – flaška v případě jeho výhry vs. několikadenní pobyt ve Švýcarsku v případě mé výhry 8-) )

24.04.2026 11:19:32 #54 

Příspěvků: 5025

IIIvan muž

>> #44, PetrAT, 20. 04. 2026 15:17:45

na 1. máje místo do průvodu půjdou na lyže

S tým snehom je to ako na 1.mája: „prví maj…a druzí nemaj“! :-)

24.04.2026 11:27:19 #55 

Příspěvků: 5025

IIIvan muž

>> #48, TomáS, 23. 04. 2026 11:03:38

>> #50, PavelC, 23. 04. 2026 13:20:26

Největší zásluhu na tom MPS a jeho perfektní rady ve správný čas

Asi tomu Miloš trochu rozumie, že jo? Zřejmě slušnej oddíl… :-)

Je hodně těžké změnit pohybový vzorec, který máš dlouhodobě zažity a fixovavaný

Jj, o tom je celá veda ako to funguje(myelinizace a automatizace pohybu). Platí, že to čo sa človek naučí ako prvé(nesprávne) sa potom ťažšie prerába(a fixuje), ako keby sa to učil hneď od začiatku správne.

Sam by si asi Pavel mohol porozprávať ako to je s „nasedaním do auta“ napríklad alebo niekedy s nevhodným použitím crossoveru, viď? A ako týždeň v ITA s „turistikou“ dosť scurví celoročné snaženie ohľadom techniky… :-)

24.04.2026 11:38:55 #56 

Příspěvků: 5025

IIIvan muž

>> #55, IIIvan, 24. 04. 2026 11:27:19

K tomu „prerábaniu starej, nevhodnej techniky“:

Športová gymnastika(kde ako asi viaceri tu zachytili, že trénujem syna, ktorý je 1ka na SK aj v staršej vekovke) je zrovna špecifická pomerne striktnou formou pohybov. Každý cvik a zostava má konkrétne prevedenie, kde sa odchýlky „trestajú“ zrážkami bodov(na top leveli už aj sieťou kamier a senzorov). A výsledok je kompromis medzi bodmi za náročnosť a tými zrážkami za nedokonalosti.

A vyslovene „bojujem“ s trénermi a odborníkmi na SK, že nemôžu deti učiť náročnejšie pohyby a sekvencie, pokiaľ nemajú dokonalé zvládnuté základné pohyby a pozície. Udržanie pozície v nejakom salte napríklad je podobný princíp ako udržať dynamicky predozadnú rovnováhu v race ski oblúku.

Lebo filozofia tam je taká, že nech čím skôr decká zvládajú čo najťažšie prvky, veď oni to potom dobehnú a „vyčistia“ tú techniku. Lenže to je proti princípom, na ktorých funguje neurológia toho učenia pohybu!

Ak sa to decko raz naučí niečo nesprávne, tak je už veľmi ťažké to potom „vyčistiť“ a jednoznačne je celý proces potom zdĺhavejší. A nehovoriac o tom, že na vyššom leveli to pri nedokonalých základoch nefunguje, proste trojité salto nezvládneš, lebo nemáš čisté pohybové princípy a počas letu sa „rozsypeš“ a „rozbiješ fyziku“.

Sovietske princípy: „nejde ti to, tak to skús ešte tisíc krát“ – ale bez správnej snahy výsledok bude otázny slušne povedané…

24.04.2026 12:25:52 #57 

Příspěvků: 3099

johnycek muž

Dnes

Fotky

24.04.2026 17:08:09 #58 

Příspěvků: 2436

TomáS muž

>> #55, IIIvan, 24. 04. 2026 11:27:19

"A ako týždeň v ITA s „turistikou“ dosť scurví celoročné snaženie ohľadom techniky… " jj souhlasím, 4 dny sem se honil triko sám na sjezdovce v Rakousku. Myslel sem, že už jezdím jako Odermat. Naštěstí mě dcera poslední den natočila a včas (po návratu) sem to podchytil. Nasranej jsem byl hodně, když sem to viděl.

24.04.2026 20:05:01 #59 

Příspěvků: 711

PavelC muž

>> #55, IIIvan, 24. 04. 2026 11:27:19

Přesně jak píšeš, mám s tím zkušenosti ;-), naštěstí naše setkání na svahu, mě vrátí zpět na správnou cestu.

>> #58, TomáS, 24. 04. 2026 17:08:09

Mám vyzkoušené, že video velmi rychle ukáže reálný obraz, aby měl člověk rychlou zpětnou vazbu, když na svahu nejsou kamarádi, kteří poradí a navedou hned :-).

24.04.2026 22:42:43 #60 

Příspěvků: 5272

oblouk muž

>> #56, IIIvan, 24. 04. 2026 11:38:55

Je to boj :-) S principem posloupnosti učení každý souhlasí, ale jen výjimky ho dodržují. Při práci s opravdovými talenty téměř nikdo. Talent je přece třeba rozvinout! – ono mu to jde samo! Nepřiměřený tlak a ambice spálí tak 99% talentů.

Ono ani při maximálním dodržení všech principů učení a ani při práci s výjimečným talentem není vyhráno. Dokonce i bezchybně zvládnutá a výtečné zafixovaná technika se v případě velkého tréninkového a závodního nasazení začne ztrácet (m.j. soustředění na výkon, nárůst svalové hmoty atd…). Jedinou cestou u špičkových lyžařů je pak návrat k základům – pečlivé a často i velmi pomalé kroužení na modrých sjezdovkách v plném soustředění na detaily pozice lyží i trupu, na změny reakce lyží… Je pak, v této situaci, dobré (nutné) znát „lyžařskou fyziku“ (proč lyže zatáčejí, principy práce s tlakem – kdy, jakým směrem a jak rychle a jak dlouho a jakým způsobem tlak vyvolat/povolit…). Květen – červenec je na to ta správná doba … :-)

Nikdy nikdo nikoho nenaučil lyžovat - každej se to musí naučit sám. Dá to ale čím dál víc práce - a bolí to.

27.04.2026 09:57:54 #61 

Příspěvků: 5025

IIIvan muž

>> #57, johnycek, 24. 04. 2026 12:25:52

Neskutočné. Keby to nebolo pre mňa tak ďaleko, tak by som sa za teboz zastavil na kafe… :-)

27.04.2026 10:06:10 #62 

Příspěvků: 5025

IIIvan muž

>> #52, Radek Holub – SNOW, 23. 04. 2026 18:04:40

Já vím, že ty jsi na toto přísný. :-) Za mě to byl pořád solidně pevný podklad.

No, pevný ako pevný :-)

(neviem posúdiť ako to držalo pod tou rozbitou vrstvou).

Za mňa: hodne ma v minulosti technicky posunulo „nútené“ jazdenie v sra°kách(rôznych: kaša, boule, prašan…), nielen na opačnom extréme(ľad v hale, injektovaná pista). Proste také rozširovanie zoznamu povrchov, kde viem zajazdiť „akčne“.

Skúšal som si prakticky(aj zdôvodniť teoreticky) čo treba kedy robiť, aby to fungovalo – a ako snáď potvrdia kolegovia, tak aj funguje(carving na SL v totálnej kaši na jar).

Ale neboj, nebudem tu dávať teoretické rozumy ako jazdiť akčný carving v mokrej kaši: to by totiž bolo asi dosť ľudí prekvapených, že viacero zásad je opačných ako sa traduje v odbornej verejnosti… :-)

(napríklad také „jazdi viac obojnoho“ je nefunkčný bulls°it, potvrdí po vyskúšaní 100% členov STS).

27.04.2026 10:08:22 #63 

Příspěvků: 5025

IIIvan muž

>> #58, TomáS, 24. 04. 2026 17:08:09

Myslel sem, že už jezdím jako Odermat. Naštěstí mě dcera poslední den natočila a včas (po návratu) sem to podchytil.

Jj, to dôverne poznáme. Ale ja som za tých X hnusných videí v minulosti strašne rád – plánovane som odkladal ego a bral to ako bernú mincu pre zlepšovanie. Tj. odhodiť emócie a brať tie videá ako nástroj analýzy a stanovenie plánov pre zlepšenie.

27.04.2026 10:13:04 #64 

Příspěvků: 5025

IIIvan muž

>> #59, PavelC, 24. 04. 2026 20:05:01

naštěstí naše setkání na svahu, mě vrátí zpět na správnou cestu.

Tvl, to znie až romanticky, návrat ztraceného syna… :-)

Ja už som to zabalil, snáď sa mi do novembra podarí zavoskovať letným voskom(minulý rok sa nepodarilo hehe). Ale, keďže najdôležitejšia časť zlepšovania na lyže je v lete, tak prídi dakedy za mnou do gym haly v Žiline, vysvetlím ti ako som to nedávno myslel s tým správnym „tlakom do vnější“.

Ono je totiž tvrdá trampolína doslova simulátorom(v spo­jení s krátkym pokecom) pre pochopenie toho, čo to znamená poriadny tlak do vnější lyže a prečo to zároveň tzv. odborníci nechápu – feedback je okamžite zaručený hlavne z praktickej stránky.

30.04.2026 08:52:51 #65 

Příspěvků: 711

PavelC muž

>> #64, IIIvan, 27. 04. 2026 10:13:04

Letos by to voskování mohlo vyjít. Ta hala zní velmi dobře, to určitě něco vymyslíme přes léto 8-)

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy

Reporty z lyžařských středisek

Stuhleck

Stuhleck

Stuhleck

Stuhleck