Kdejaký plátek si tak může vymyslet a udělit svou pečeť skvělosti. (V médiích je to ostatně tradice, jen už se dneska často musela připustit i veřejnost. I našeho Krále bílé stopy tak už nevolí uzavřený klan sportovních novinářů, nýbrž zejména kvůli byznysu esemeskující veřejnost.) SNOW je vlastně hloupé, že to nedělá také. Dokonce k tomu ani nemusíte mít časopis, v lyžování znám ocenění udělovaná spolkem s několika sty členy.
Chcete-li ale působit opravdu prestižně, musíte přitlačit. Své ceny tak uděluje třeba ISPO a taková informace se už mezi lidi dostane.
Mezi prý prestižní ocenění patří i Plus X Award. Vyznamenává různé výrobky, mj. domácí spotřebiče, zábavnou elektroniku, mobily, fotopřístroje – a také sportovní vybavení. Důvěryhodnost má dodávat panel 144 „skvělých nezávislých hodnotitelů“, jimiž jsou „odborní žurnalisté“ a „nezávislé marketingové osobnosti“ z 32 zemí.
Promítám si existující lyžařské časopisy a přemýšlím, kdo ti skvělí odborní žurnalisté asi jsou. Nebo spíš kde jsou. Když vidím jejich výplody o lyžařské výzbroji, žádnou velkou odbornost v nich nevidím, a to i když chápu, že chtějí psát srozumitelně i pro laiky.
Auvajs. Pardon, to jsem si právě dal facku. Abych nevypadal, že si stěžuju, protože mezi nimi nejsem, resp. naše redakce není. Nestěžuju. Vždyť vím, že země malého trhu na Divokém Východě do klubu vyvolených hochů, co spolu mluví, nepatří. Naštěstí. S těmi nemnohými, kteří jsou opravdu v obraze, bych si snad porozuměl, ale na takové šaškárně bych se podílet opravdu nechtěl.
Ještě jsem vám vlastně neřekl, že celou legraci provozuje marketingová agentura Media Society Networks a jako cíl uvádí „posílení značek“. Ať žije objektivita!
Neříkám, že vyznamenané produkty jsou špatné. Nesporně patří k tomu lepšímu, co se na trhu objevuje. Ale dávat jim „prestižní“ cenu bych se jistě mnohdy neodvážil.
A tak raději budu za malého českého moulu, který si o cenách udílených „odborníky“ jen přečte a pomyslí své. A příležitostně je v blogu nebo v diskuzi okomentuje.