SNOW 69 market vychází 18.10.2010
100 stran
Časopis lze koupit i v elektronické podobě
Časopis si nyní můžete přečíst jak v počítači, tak i v tabletech
nebo chytrých telefonech.
Více na
www.alza.cz/media/snow
www.floowie.com/cs/slimmedia
Prolistujte si časopis v elektronické podobě!
Pár tipů z obsahu:
Lyže
Rock, rock, rock around the mountain
Anglický titulek snad působí lacině světácky. Jenže narážka na
kultovní rokenrol se záměnou „clock“ a „mountain“ mi přišla
naprosto trefná. Neboť během pouhých dvou sezon nám výrobci naservírovali
lyže s rockerem opravdu po celé hoře včetně uválcovaných tvrdých tratí.
Tomuto tématu dnes neuniknete. Byť v poměrně rockerskeptickém tuzemsku to
zatím nevypadá tak žhavě.
Velký přehled lyží 2012/13
Malé značky, freeski a touring ski
Mnohé lyžařské značky nikdy nedorostly do velikosti obra. Kolikrát ani
nechtěly – profilují se silně specificky a soustředí se na to své téma
– obvykle freeskiing nebo skitouring. Spontánně vznikaly a vznikají i
další garážové značky, které zaplňují díry a dírky na trhu často jen
na základě entuziasmu zakladatele. Každopádně od nich lze očekávat
osobitost, styl a snad i lepší služby v těch polích, na které se
zaměřují.
Boty
Boty: nová vlna
Lyžařské boty svou zásadní revoluci završily před čtyřiceti lety
přechodem na plasty. Od té doby se o další snaží marně. Zažíváme tak
jen drobné změny. Sice postupně slušně posunuly pohodlí a uživatelskou
příjemnost, ale pořád ještě platí, že pořízení nových bot vnímáme
jako krok do nejistoty, na nějž se nijak zvlášť netěšíme.
+ velký přehled lyžařských bot 2012/13
¨
Vázání
Z města ven!
Revoluce ve vázáních? Stoupání je standard!
Přelidněné lyžařské středisko si můžeme představit jako přelidněné
město a metafora v názvu je na světě. Víkendovým útěkům na chalupy,
skály, hory nebo jen do lesa se může podobat i náš útěk za hranice
lyžařského střediska. Outdoor, návrat k přírodě a aktivní odpočinek
jsou tématy dneška a trh, jak jinak, pružně reaguje. Takže rychle
přepněte na „chodící mód“ a spěchejte za dobrodružstvím, než tam
bude přelidněno.
Velký přehled lyžařských vázání 2012/13
Stojaté vody nedávno zčeřila vázání freeskiingová a nyní vše
potvrzují modely skialpové. Tématu se nejprve zásadně ujal Marker, když
pro lyže stále širší a pro potřeby freestylových prvků s obraty a
rotacemi vytvořil krátké špičky a patu inter-pivot, částečný návrat
myšlenky patního talíře, jenž až donedávna patřil k symbolům firmy.
Doplňky
Hole
Také o holích už jsme napsali vše myslitelné včetně asi pěti metod
určování jejich délky. Hůl se tak trochu stala obětí nedávné
carvingové revoluce. Vykružování oblouků bez holí sice svahy neovládlo,
ale pohodové střední oblouky po hraně na vzorně upravených tratích
dosavadní roli holí umenšily.
Helmy
Kariéra helmy na lyžování nebyla sice tak rychlá jako raketový nástup
carvingových lyží, ale i tak se během deseti let stala ze vzácnosti takřka
standardem. Postupné nasycování trhu, o němž jsme referovali už loni,
bezpochyby začíná přinášet soutěž o to, kolik koláče si který
výrobce ukrojí.
Bezpečnost frčí
Bezpečnost všeho druhu je živým tématem nejen v lyžování. Vyplatí se
totiž spíš investovat do prevence, než hasit vzniklé požáry. Průmysl to
bedlivě sleduje a technologie neustále ukazuje nové cesty, kudy se lze
vydat.
Brýle
Tradiční i ultra hi-tech
Lyžařské brýle se v posledních letech staly standardem. Jejich
univerzální rozšíření, inspirované jistě i snowboardisty, pro něž jsou
statusovým symbolem, lze jen přivítat. Srovnatelnou ochranu očí před
vysušujícím vzduchem, mrazem a sněhem, ale také pomoc při co nejlepším
zrakovém vnímání nedokážou zajistit žádné jiné brýle.
Kids - no limits!
Doba koženkových gerlachů s tkaničkami, vázání nisasport a o 20
centimetrů delších lyží kupovaných s výhledem na tři až čtyři roky je
nenávratně pryč. Stejně tak je pryč i relativně nedávná doba, kdy už
jsme pro naše potomky mohli vybírat mezi několika málo carvingovými
lyžemi, botami s jednou či dvěma přezkami a třemi, možná i pěti modely
vázání. Doba dnešní, moderní, přináší plnohodnotnou nabídku
dětského a juniorského náčiní, které se svou kvalitou rovná tomu
dospělému, v některých ohledech ho i převyšuje.
Řetězcová reakce
Lyže ze sportovních řetězců. Jaké jsou, pro koho a
proč?
Proč právě řetězcová reakce? Budeme se zabývat lyžemi z obchodních
řetězců – ze sportovních řetězců. Co se týče supermarketů, pak bude
vaše reakce „nekupovat!“ namístě. Posuneme-li se ale v nákupním centru
o kousek vedle do sportovní prodejny – řetězce, už to bude o dost jinak.
Není všechno zlato, co se třpytí, a na druhou stranu není všechno
špatné, co se dá koupit výhodně.