Gopass: lyžování levněji a pohodlněji
Novinkou sezóny 2014/15 je možnost koupit si skipas přes internet a vyhnout se tak čekání ve frontách u pokladen, které se v nejrušnějších obdobích může nepříjemně protáhnout. S novou bezkontaktní kartou Gopass lze navíc jízdenky nakupovat levněji než na pokladnách. Jednodenní skipas vás v současnosti vyjde až o 260 korun levněji – zaplatíte za něj 490 Kč. Špindlerovský areál tak navzdory masivním investicím pro leckteré lyžaře své služby vlastně zlevní. S Gopassem navíc dostanete slevu v restauracích a barech Spindl Gastronomy nebo v prodejnách a půjčovnách Spindl Motion – a to celoročně.
Jediné, co musíte pro získání těchto výhod udělat, je pořídit si kartu na pokladně nebo na www.gopass.cz a pak už ji jen pohodlně dobíjet přes webové rozhraní Gopass. To přitom zabere v teple domova jen několik sekund. S Gopassem navíc ušetříte i na Slovensku, a to při lyžování na Chopku, Štrbském Plesu, Tatranské Lomnici anebo v aquaparku Tatralandia v Liptovském Mikuláši.

Ve Špindlerově Mlýně dobře vědí, že špičkový areál musí věnovat pozornost každému detailu – právě drobnosti totiž mnohdy rozhodují, jaký zážitek si návštěvníci odvezou a jestli se příští rok budou chtít vrátit.
Sněhu máme dost!
Významného posílení se před sezónou 2014/15 dočkal zasněžovací systém, jehož modernizace a rekonstrukce spolkla 70 milionů korun. Sedmdesát sněžných sprch podél Hromovky a Svatého Petra zajistilo včasný start sezóny, když umožnilo zasněžit tratě v mnohem kratším čase než dříve.
Sněhová vrstva sama o sobě samozřejmě ještě dobré lyžování nedělá, velkou roli hraje i prostor a bezpečnost. Ve Špindlu proto před sezónou rozšířili dojezdovou plochu na Hromovce, kde se zároveň dvojnásobně rozšířil mostek přes Labe. Na dojezdu jsou dále nově instalovány bezpečnostní sítě. Ještě viditelnější investice pak klepou na dveře pro příští roky.
Špindl není VIP střediskem pro snoby slibuje Čeněk Jílek
Nelákají zahraniční sjezdovky české lyžaře stále více? Čím je lákáte vy?
Lákají, ale cenová hladina alpských středisek je mnohem vyšší než u nás. Občas sice slýcháme argumenty, že „za stejné peníze pojedu lyžovat do Alp“, nicméně opak je pravdou. Pokud porovnáte rozpočet několikadenní dovolené v Alpách se Špindlerovým Mlýnem, vychází srovnání při zachování stejné úrovně služeb velmi zásadně v neprospěch zahraničních středisek.
V čem mohou české hory konkurovat a v čem zaostávají?
Určitě můžeme nabídnout lepší ceny. A za náš ski areál mohu garantovat i upravené sjezdové tratě a infrastrukturu doprovodných služeb, jako jsou gastronomie, ubytování, wellness a nabídka doprovodné zábavy po celodenním lyžování. Osobně za výhodu považuji i domácí prostředí pro české turisty.
O jaké pobyty je u vás největší zájem?
Stoupá poptávka po vícedenních pobytech, což nás velmi těší.
Na čem zákazníci při zimních pobytech nejvíce šetří?
Na kvalitním vybavení. V půjčovnách lyží si vybírají jen to nejlevnější. Rozhodující je pro ně cena, ne kvalita, respektive specifické vlastnosti produktu, který by stál za vyzkoušení. Poměrně často šetří i na servisu lyžařské výstroje. Přitom kvalitní zážitek z lyžování je třeba podpořit pravidelnou údržbou lyží. Všem lyžařům, kteří s tímto sportem začínají, nebo se chtějí zdokonalit, bych doporučil najmout si kvalitního instruktora s certifikátem, nežli se svěřit do rukou sice levnějšího, ale často málo zkušeného instruktora z pochybných lyžařských škol.
Funguje u vás dobrá spolupráce mezi sjezdovkami a ubytovacími zařízeními?
Podle nás ano. Již třetím rokem nabízíme našim partnerům z řad ubytovatelů, kteří mají zájem o spolupráci, pobytové balíčky Ski&Stay. Díky nim zajistí hostům nejlevnější možnou cenu tří- a šestidenních skipasů.
Co vás ve Špindlerově Mlýně během zimní sezony nejvíce trápí?
Určitě bych nerad paušalizoval, takže budu mluvit jen o našich zkušenostech. V době, kdy vrcholí sezóna a ve středisku je opravdu vysoký počet návštěvníků, máme určitě problémy s váznoucí dopravou. Často jsou ale na vině sami turisté, kteří k přesunům v rámci střediska využívají vlastní automobily, ačkoli by mohli všude pohodlně dojet skibusy, které jsou zdarma a jezdí v pravidelných intervalech. Samostatnou kapitolu pak přestavuje přeprodávání skipasů překupníky. V areálu máme zavedený systém „face recognition“, který dokáže rozlišit, že na skipas najednou jezdí někdo jiný než osoba, která si jej původně zakoupila. Takové skipasy okamžitě blokujeme a lyžaři jsou pak překvapení, že na ten „výhodně“ zakoupený skipas na parkovišti nemohou lyžovat.
Jak se propagujete?
V první řadě bychom rádi všem milovníkům hor a hezké přírody ukázali, že Špindlerův Mlýn není drahé VIP středisko pro pár vyvolených, ale naopak místo vlídné pro všechny příjmové skupiny jakéhokoli věku. Hodně jsme se například zaměřili na rodiny s dětmi, ale i vyznavače adrenalinových zážitků, nebo dokonce seniory. Jsem přesvědčený, že naše nabídka uspokojí opravdu každého, ať už jsou jeho nároky i možnosti jakékoliv.
Čeněk Jílek, MBA je ředitelem společnosti Melida, a.s., která je provozovatelem Skiareálu Špindlerův Mlýn.