V pátek 10. ledna spustil Sportovní areál Harrachov rovněž čtyřsedačkovou lanovku v Rýžovišti a nabízí návštěvníkům Krkonoš lyžování na zdejší Modré sjezdovce. Večerní lyžování obstarává populární vlek Doplik v dolní části sjezdovky Červená II. Zastaví se v hlavní sezoně v osm hodin večer.


Dvě lanovky i Doplik dopravují sjezdaře vzhůru už od osmi hodin ráno, rozjíždějí se tedy o půlhodinu dříve než v mnoha jiných skiareálech - nevyjímaje alpské. Lanovky slouží sjezdařům od 8 do 16 hodin.

Na Dopliku může nastat krátká technická odstávka, pokud si nepříznivé klimatické podmínky vynutí úpravu sjezdovky. Pauza trvá však jen od 16.25 do 16.55 hodin. Během ní mají lyžaři šanci občerstvit se a odpočinout si v bufetu, odkud se jim naskýtá zajímavý pohled na mistrnou práci rolbařů.


Právě díky nim a dalším zaměstnancům skiareálu se od pátku 10. ledna jezdí na harrachovké Čertově hoře na dvou nejdelších ze čtyř sjezdovek. Modrá měří 2 200 metrů a Červená II 1 850 metrů. Lanovky, které stojí vedle nich, zvládnou dopravit na Čertovu horu bezmála čtyři tisíce lyžařů za hodinu. Doplik jich pak pošle na svah dalších 450. Výhodnější jízdné mají držitelé věrnostní Harrachov Card. Skipasy získají o 10 až 20 procent levnějí, podle toho jaké si vyberou. Veškeré informace o široké škále benefitů spojených s Harrachov Card najdete na webu https://www.harrachovcard.cz.

K co nejrychlejšímu zasněžení dalších dvou sjezdovek Červená I a Černá by Sportovní areál Harrachov potřeboval výraznější ochlazení a více přírodního sněhu. Vždyť od začátku prosince klesly noční teploty pouze výjimečně pod mínus pět stupňů a přes den bylo bohužel příliš často nad nulou. V prosinci 2019 navíc spadlo v Harrachově přibližně dvakrát méně srážek než ve stejném měsíci roku 2018. Hranice sněžení se převážně pohybovala kolem 800 metrů.

Lanovku na Černou horu proto letos využívají k jednorázové jízdě běžkaři, kteří míří za jistotou sněhu do vyšších poloh Krkonoš. Na magistrále nad Harrachovem, kterou upravuje město, jsou nejlepší podmínky pro běžecké lyžování na Kladové cestě a na trase k Vosecké boudě. Z Krakonošovy snídaně lze bez větších problémů sjet skoro až k Mumlavské boudě.

Právě cesta kolem Mumlavy k jejím vodopádům patří letos v zimě k nejoblíbenějším výletním cílům pěších turistů. Zimní vodopády a velké žulové balvany v korytě řeky s nasazenými sněhovými čepicemi zůstávají ve vzpomínkách milovníků krkonošské zimy uchovány navždy.

K výhodám Harrachova se řadí nejen jeho příjemný, snobstvím nezkalený ráz, ale i jeho bohatá historie. Je spojena především se sklářstvím, lyžováním, lesnictvím i hornictvím. Dokladem výjimečnosti města jsou hned čtyři muzea. Kromě muzea ve více než 300 let staré sklárně Novosad a syn se jedná o Ski-muzeum, Muzeum lesnictví a myslivosti a Hornické muzeum v bývalých fluoritových dolech. Harrachov se počítá mezi privilegovaná města s vlastním pivovarem. Ležáky František, Čerťák a lehké pivo Huťské z minipivovaru v Novosadově sklárně získaly ceny na prestižních soutěžích. Ve městě se nacházejí desítky restaurací a řada z nich dokáže návštěvníky potěšit nevšedními gurmánskými zážitky.

Předností Harrachova je jeho dobré spojení s českým vnitrozemím i polským pohraničím po mezinárodní silnici E65 a navazujících komunikacích první třídy. Kdo touží po relaxaci ve velkém bazénu, dojede autem zhruba za půlhodinu do Jablonce nad Nisou. Přímo v Harrachově se nacházejí menší bazény a wellness v několika hotelech.

V nedaleké polské Sklářské Porubě láká do bazénů několik hotelů. Necelou hodinu cesty autem do Harrachova leží v polských Krkonoších rekreační středisko Karpacz se dvěma krytými akvaparky. O něco kratší je cesta do Liberce, kde mají akvapark v Babylonu a městský plavecký bazén s padesátkou a pětadvacítkou, se dvěma tobogany, skluzavkou, divokou řekou, saunami a vířivkami.