Problémy s prodejem trápí Zai už delší dobu
Lyže Zsi se dlouhodobě potýkaly hned s několika problémy. Jejich cena mezi 4 až 10 000 CHF (cca 80 až 200 000 Kč) začala být časem neúnosná. Zatímco jiné podobné značky, jako například francouzský Lacroix, zareagovaly na vývoj trhu i kolekcí „levnějších“ lyží, které byly zároveň dostupné i v on-line obchodech, Zai se zarputile léta držel jen exkluzivní klientely, špičkových modelů a vybraných kamenných obchodů, kde byly jeho lyže k dostání. Neustálé navyšování kapitálu v souvislosti s nízkými prodeji, ale i s loňským konkurzem na golfový department značky Zai, vedlo k nevyhnutelnému krachu.
Konec
V odborných kruzích se již mluví o definitivním konci Zai. Spekuluje se i o tom, že zakladatel a hlavní tvář i duše značky, Simon Jacomet, od Zai odchází. V prosinci opustili továrnu i dva stěžejní členové představenstva, Walter Bosch a Patrick Lütjens, ale skutečná situace je stále poněkud zahalená tajemstvím. Oficiální vyjádření zatím zmiňují vstup nových investorů, kteří údajně podporují rozvoj v odvětví golfu, oblečení, ale samozřejmě i lyží, které stále zůstávají v centru zájmu značky. V současné době se údajně již plánuje nová kolekce pro rok 2019/20 a značka Zai se chystá změnit i svoji obchodní politiku a lépe reagovat na potřeby zákazníků. To by se mělo projevit zejména v prodeji on-line, ale i v zaměření na běžného zákazníka. Výroba má být dle oficiálních zpráv přesunuta na jiné místo ve Švýcarsku. Ale zda to je pouze čisté PR, nebo se opravdu Zai pod křídly dalších investorů nadechly k novému začátku, to ukáže čas.
Švýcaři samozřejmě případnou ztrátou značky utrpí a podle jednoho z fanoušků dokonce považují konec Zai za „zjevnou ztrátu lyžařské kultury Švýcarska i lyžařské historie“.