Na to, že rok 2025 ještě nedospěl ani ke své polovině, tak Fox už připravil spoustu novinek pro rok 2026. Jako první vyšel s novou vidlicí Fox 34 SL, která nahrazuje předchozí model 34 Step Cast, na rozdíl od ní už ale nemá zúžený profil nohou, ale má standardní šasi, takže se do vidlice vejdou i pláště do šíře 2,5‘‘, což u přechozího modelu nebylo možné.

Zajímavostí těchto nových modelů vidlic je generativně designovaná korunka a podkova, kterou vytvořila AI (umělá inteligence) a inženýři ve Foxu ji už jenom drobně upravili. Díky této nové konstrukci je vidlice 34 SL v porovnání s předchozím modelem o 17 % tužší, přitom nárůst hmotnosti je o pouhá 3 % v porovnání s předchozím modelem. Jinými slovy si vidlice zachovala nízkou hmotnost, zatímco zvýšila svou tuhost. Důvodem je samozřejmě vyšší náročnost XC tratí nebo down-country tratí, kdy je zapotřebí tuhé, ale přitom lehké vidlice.

Model 34 SL se tak posouvá do kategorie dnešního standardního Cross Country, které se jezdí na Světových pohárech (kde se v současnosti vozí zdvih vidlice kolem 120 mm), tedy vidlice SL je nabízená ve zdvizích 120 a 130 mm.

Na rozdíl od předchozího modelu nejsou vnitřní nohy vidlice zkrácené, díky čemuž mohl být použit standardní pístek, který umožňuje lepší charakteristiku a vyšší citlivost vidlice. V druhé noze je patrona Grip SL, kterou známe z předchozích modelových řad a osvědčila se pro Cross Country. Může být v provedení buď s ovládáním na korunce nebo s ovládáním na řídítkách.
Na vidlici si můžete všimnou lehkých vyboulených drážek, tedy přepouštěcích kanálků, které slouží ke zlepšení cirkulace mazacího oleje ve vnějších nohách vidlice. Oproti předchozí generaci vidlic Fox se tato drážka u všech nových modelů přesunula ze zadní části do vnitřní části, kde méně překáží a má to také vliv na celkovou tuhost vidlice, která se tím opět mírně zvýší.

Další novinkou je vidlice Fox 36 SL, což je nová kategorie vidlic, která vychází z vidlice 36, což byl kdysi dávno regulérní enduro nástroj, nyní se ovšem tato vidlice díky vyšší náročnosti tratí přesunuje spíš do kategorie all mountain, případně do trailového ježdění. Vidlice 36 SL je odlehčená varianta, tedy má odlehčené spodní nohy, odlehčenou osu a také lehčí patronu Grip X, která sice nemá tolik nastavení jako vyšší model Grip X2, nicméně pro běžné trailové ježdění je naprosto dostačující. Jsou tu rovněž použité novinky jako u předchozí vidlice, tedy Glide Core pístek, který zajišťuje hladký chod vidlice i při extrémním zatížení, či generativně designovaná korunka a podkova. Tato vidlice se pro trailový segment nabízí ve zdvihách 130 a 140 mm.

Vidlice Fox 36 je tužší bratříček vidlice 36 SL a vychází z původního modelu 36 s tím, že zdvihy jsou 150 a 160 mm. Vidlice 36 není tolik odlehčená, je postavená hlavně na tuhost a ve srovnání s modelem Fox 38 je na 85 % předozadní tuhosti modelu Fox 38, tedy jde opravdu o robustní pevnou vidlici pro všechno, ať už pro allmountain nebo pro náročné trailové ježdění.

S celou řadou vidlic souvisí již výše zmíněná novinka, kterou je tzv. Glide Core NA3 pístek, který je zajímavý v tom, že jeho kluzné části jsou oddělené od táhla a jsou volně plovoucí, takže pokud dochází k vysokému zatížení vidlice, například v kompresích, v dopadech skoků apod., tak obvykle dochází vlivem vnějších sil k určitému ohýbání vidlice, nicméně tento pístek se může ohnout podle toho, jaké tlaky na něj působí, přičemž zůstává zachována hladkost jeho chodu. Tím by měla být jízda ještě plynulejší a vidlice by měla lépe reagovat i při těch nejtěžších nárazech.

Další novinka, která souvisí s celou rodinou vidlic 34 SL, tedy se stávajícím tlumičem představeným v loňském roce Float SL (tlumič s lehkou konstrukcí určený pro Cross Country a downcountry) a dále s lehkou sedlovkou Transfer SL, je nová chytrá páčka Fox Twin Stick Remote/Transfer. Abyste měli pořádek na řídítkách a neměli tam přepáčkováno, přinesl Fox na trh páčku, která spojuje vše v jednom, to znamená, že jednou páčkou ovládáte jak zavírání vidlice a tlumiče, tak i zasunutí a vysunutí teleskopické sedlovky. Nejvíc se tato páčka bude líbit vyznavačům XC, nicméně je použitelná nejen pro rodinu SL, ale také pro ostatní modelové řady od značky Fox.

Fox nezahálel ani na poli tlumičů, takže přináší novou generaci tlumičů Fox Float X2, kde je hlavním rozdílem zcela jiná konstrukce. Předchozí modely byly dvou plášťové (twintube), kde olej cirkuloval dokola, kdežto tento nový model má jednoplášťovou (monotube) konstrukci, tedy se olej pouze přepouští tam a zpátky přes pístky. Hlavní výhodou má být tím pádem nižší riziko zavzdušnění, protože zde dochází k lepšímu vyrovnání vnitřních tlaků.

Jde tedy o první čtyřcestně nastavitelný tlumič (nízko- a vysokorychlostní komprese, nízko- a vysokorychlostní odskok) této jednoplášťové konstrukce na světě. Ačkoli to byl docela konstrukční oříšek, inženýři ve Foxu si s ním dokázali poradit.

Tlumič je sice robustní a nemusí se vejít úplně do každého rámu, nicméně je konstruován tak, aby se nechal dát do rámu v mnoha různých směrech. Expanzní nádobka vůči komoře se nechá pootáčet tak, aby ventilek vzduchové komory nijak v rámu nepřekážel.

Fox si připravil ještě další novinku, na kterou v době vytváření této reportáže bylo ještě uvalené embargo, nicméně teď už je novinka venku – jde o novou vidlici FOX Podium, což je první sériově prodávaná vidlice s inverzní konstrukcí této značky a cílí primárně na enduro závodníky. Ačkoli se jedná o jednokorunku, je vidlice koncipovaná tak, aby se chovala jako sjezdová vidlice. Menší neodpružená část přináší lepší kontakt předního kola s terénem a citlivější chod vidlice. Navíc tu můžeme mluvit o jakémsi chytrém mazání, protože díky gravitaci stéká olej k těsněním, což udržuje kluznost i při dlouhých sjezdech bez výrazného pohybu vidlice. Robustní 47 mm vnější nohy pak zajišťují vysokou citlivost a stabilitu.

Více informací a ceny produktů se dočtete na stránkách CykloŠvec.