Kapacitnější, pohodlnější a bezpečnější výjezd na ledovec díky dvěma novým lanovkám
Starší sedačkové lanovky Silberbrünnl a Einzeiger jsou letos nahrazovány novějšími vyhřívanými a pohodlně polstrovanými 8sedačkami. Obě jsou přitom jedněmi z nejvytíženějších lanovek v Söldenu, neboť tvoří přístupovou trasu z Giggijochu na ledovec Rettenbachgletscher.
Nová 8sedačka Silberbrünnl má oproti své 4sedačkové předchůdkyni z r. 1993 téměř o polovinu vyšší přepravní kapacitu 3 800 osob za hodinu a o pětinu vyšší rychlost 6 m/s. Výjezd bude rychlejší a s kratším čekáním ve frontě. Cesta bude zároveň pohodlnější a bezpečnější, což zajistí široké sedáky, individuální opěrky nohou a automatická pojistka proti nechtěnému zvednutí zábrany. Ve stanicích bude kromě vlekařů hlídat provoz také umělá inteligence (AI).
Ráno a dopoledne velmi vytížená 8sedačka Einzeiger poskytne kapacitu dokonce 4 000 osob za hodinu. Oproti předchozí lanovce bude také odolnější proti větru, který ve zdejším exponovanějším vysokohorském terénu často fouká.
Nové úseky sjezdovek zjednoduší přejezd mezi hlavními částmi areálu
Méně nápadnou, ale o to praktičtější novinkou je vybudování propojek sjezdovek č. 7 a 22, které z oblasti Gaislachkoglu a Giggijochu míří do údolí. Vzniká tak nejen jednodušší okružní varianta sjezdu do údolí, ale především bude možné mezi těmito dvěma hlavními částmi areálu snadno přejet bez toho, aby bylo nutné lanovkami vyjíždět do vysokohorských poloh. V případě uzavření vyšších poloh areálu odpadnou také dosavadní přesuny skibusem mezi oběma nástupními stanicemi ve městě.
Nové lanovky i v sezóně 2026/27
V přespříští sezóně 2026/27 se pak lyžaři mohou těšit na další výrazné investice. dlouhou a letitou 6sedačku Langegg nahradí 10místná kabinková lanovka a starou 2sedačku Gratl pak luxusní 6sedačka, čímž se zatraktivní dosud trochu opomíjená část areálu s červenými sjezdovkami. Návrat z ledovce na Giggijoch se pak zrychlí díky výměně pomalé 4sedačky Seekogl za rychlou 6sedačku.
Nová mapa sjezdovek s věrnějším zobrazením plochy
Sölden mění i dosavadní mapu sjezdovek, které byly zobrazeny formou jednoduchých čar. Nově jsou sjezdovky na mapě zobrazené i s přibližnou plochou, na které se rozkládají - lépe jsou tak rozeznatelné široké dálniční sjezdovky od úzkých příjezdových cest.