Poprvé přes 80!

Thunderbird až do loňského roku nikdy nepřekročil hranici 80 mm pod botou. I ty nejširší thunderbirdy s označením wide body dosáhly na pouhých 76 mm. Letošní novinka s 82 mm poprvé vykračuje na pole univerzálních lyží a nabízí skvělou možnost porovnání s novými Stormbird 82 DTI, které mají stejnou šířku, ale přesto jsou úplně jiné, byť na první pohled to tak nevypadá. Stejné rozměry, stejné krojení, stejné poloměry, dokonce i jádro Trueblend, jen s tvrdší dřevinou, a rocker ve špičce. Hlavní rozdíl je tak v použité desce pod vázáním, která ladí thunderbirdy více do tuha, zatímco stormbirdy nechává v průhybu naopak měkčí. Druhý rozdíl je pak v technologiích využitých k tlumení vibrací. Zatímco thunderbirdy využívají osvědčený Active Armor – karbonovou desku umístěnou pod vázáním, která pracuje nezávisle na jádru lyže a chová se spíše aktivně, stormbirdy mají umístěné tlumicí vrstvy gumy ve špičce a v patě (Vibration Dampening systém), které plní svoji funkci zejména v rozbitém terénu. Už je to jasnější? Naladění modelů Thunderbird je stále blíž k firebirdům a počítá se s nimi hlavně na dobře upravenou sjezdovku a rychlejší lyžování. Stormbird je naopak celodenní univerzálka, která bude excelovat hlavně ve chvíli, kdy je sjezdovka rozježděná.

Devět hromů

Kolekce Thunderbird čítá hned devět modelů. Některé s označením LTD, což znamená limitovanou edici vybavenou lepší deskou a vázáním, ostatní jsou pak ve standardu. Devítka pokrývá široké spektrum šířek od 68 až po letošní novinku s 82 mm pod botou. Shodné je pro ně jedno. Koupit si je letos můžete jen přes autorizované prodejny.

Jaké jsou a pro koho?

Thunderbird R15 82 jsme testovali v délce 170 cm s poloměrem 14 metrů. Nejlépe jim tedy logicky šly střední poloměry oblouků a jízdu přes svůj poloměr v těch delších zvládaly také solidně. S krátkými si poradily, byť šířka 82 mm už je pro nějaké rychlejší přehranění limitující. Kdo chce slalomky, musí se poohlédnout jinde. Tohle je čistokrevná celodenní univerzálka určená na upravenou a mírně rozbitou sjezdovku, se sportovním charakterem, jenž je tak akorát příjemný pro pokročilé jezdce i experty, kteří neočekávají zrychlení a grip závodních firebirdů. Naprostá většina našich testérů je označila jako lyže, které jim sedí na první dobrou. Nejčastějšími atributy byla stabilita, hravost, živost, nekomplikovaný a spolehlivý projev. Nad těmi všemi pak stojí jedno nejčastěji skloňované slovo. Univerzální.


Co říkají testéři?

„Dobře vyladěná sportovní lyže s velmi univerzálním výrazem vhodná i pro lehčí lyžaře a lyžařky.“ (IQ 151) „Univerzální. Šíře středu klame, chová se, jako by byl střed mnohem užší. Lyže je živá.“ (IQ 157). „Hravá, točivá, ale přitom krásně stabilní na různém povrchu – od utažené pisty až po měkčí sníh.“ (IQ 160) „Zábavná, ale zároveň hodna lyže, co netrestá.“ (IQ 162) „Příjemná univerzální lyže na celodenní ježdění.“ (IQ 160)

"Ideální kombinace sportovní lyže na pevnou i měkčí pistu. Jedou jako hrom!" (Ondřej Novák, autor recenze)

Výhody

  • velmi univerzální i přes svoji šířku
  • snadno ovladatelné
  • solidní i na pevném povrchu
  • živé, točivé, hravé

Cena s vázáním: 22 999 Kč


Jak číst test lyží?

Co znamená SKI IQ?

Pročtěte si testy lyží modelového ročníku 2025/26!