Testováno týmem testérů SNOW, recenzi zpracoval Petr Socha.

Lyže je to technologicky nabitá, nese třeba prestižní technologii HRZN 3D – to je zaoblené rozšíření špičky, které má zlepšovat chování lyže v měkkém sněhu a lépe rozbíjet nerovnosti. Jádro je dřevěné, topolo-jasanové, uvnitř lyže je titanalová a nově i karbonová výztuha, to vše lyži předurčuje i pro náročnější využití ambiciózními lyžařkami. Odpovídá tomu také závodní skluznice.

Co prozradil test

Maven je moderní allmountain oslovující nevyhraněné lyžařky, kterým nabízí hravou a stylově neorámcovanou jízdu – samozřejmě zejména v měkčích podmínkách. Své vlastnosti tak trochu přebírá jak ze sjezdových, tak freeski řad, což je na něm ihned patrné. Není to lyže, která vám podsouvá jeden přesný oblouk za druhým, naopak je to ultra tolerantní lyže, která vám nechá vybrat se široké škály jízdních stylů, a to možná i takových, které jste dříve ani nepoznali. Zřejmé to bylo i z reakcí testérek – ty, které nic neočekávaly, lyže s „hybridním“ projevem přijaly, zatímco ty, co se těšily na sportovní carving, potřebovaly trochu čas na to, aby si zvykly. „Musela jsem si na ni zvyknout, což chvilku trvalo. Pak jsem si ji ale překvapivě užila.“ (IQ 121) „Není to žádná carvingová mašina, ale silně univerzální lyže, která sama a na fleku zatočí a propluje vším, co se před ní nahrne. Zábavná, sportovní, přitom lehká.“ (IQ 136) Byly ale i lyžařky, kterým ne úplně seděly, a to zejména ty carvingově vyhraněné – pochopitelně, není to slalomka.

Závěr

Maven budou skvělou volbou pro více či méně zkušené lyžařky, které chtějí univerzální, lehce ovladatelnou, a přitom sportovní lyži – ano, umí být i výkonná – pro celodenní ježdění bez ohledu na proměnlivé podmínky. Optimálně fungují v odměklém sněhu, s grácií se probijí rozježděnou jarní pistou a neztratí se ani v prašanu. Ukázalo se, že nejvíce je ocení mladě smýšlející lyžařky nefixované na kroužení na manšestru.

Cena bez vázání: 17 790 Kč


Jak číst test lyží?

Co znamená SKI IQ?

Pročtěte si testy lyží modelového ročníku 2025/26!