Mnohým řidičům nestačí objem kufru jejich vozidla, a tak při cestách
na hory nebo na dovolenou k moři rozšíří nákladovou kapacitu auta o
střešní box.
Odpověď na otázku, kterou schránku na zavazadla vybrat, dává společný
test evropských autoklubů z Rakouska, Německa a Švýcarska.
Řidiči ocení, když je box lehký a snadno se upevní na střechu. Výhodou
bývají odolné zámky, příjemné zavírání a otvírání, ale samozřejmě
také bezpečnost. Sportovní nebo jinou výbavou naložená „rakev“ musí
na střeše pevně sedět a při nárazu nesmí dopustit, aby například ostré
lyže prorazily její stěnu.
Achillovou patou střešních boxů je způsob upevnění nákladu. Potvrdil to
srovnávací test autoklubů. Nárazové zkoušky ukázaly, že v některých
případech mohou při velkém zatížení popruhy prasknout. Náklad se potom
provrtá přes stěnu boxu a ohrozí své okolí.
Nejlépe v testu dopadnul výrobek Thule Pacific 600. Na jedničku obstál v
jízdních zkouškách a ve své konstrukci. Druhá příčka patří boxu Kamei
Delphin 340 K.
Naopak nejslabší hodnocení získal produkt Montblanc Vista 380. Propadnul v
crash testu v rychlosti 30 km/h.
Jeho popruhy objímající sportovní výbavu praskly a náklad se poroučel
přes proraženou čelní část ven z boxu.
Kupříkladu volně položené lyže v boxu jsou podle autoklubů hazardem. Při
každé jízdě by je měl objímat pevný pás spojený se schránkou.
Po nárazových zkouškách následoval tak zvaný losí test v
rychlosti 90 km/h. Rychlý manévr, kterým se auto vyhýbá překážce na
silnici, nezvládly střešní schránky Atera Carver a Thule Ranger.
Nevydržely pevně na svém místě a o několik centimetrů se na nosiči
posunuly.
S tím, že dovezou obsah boxu suchý až do cíle, nemohou počítat majitelé
výrobků Mont Blanc Vista, Neumann Whale a Thule Ranger.
Když na ně namířil proud vody, nedovedly jí zabránit v proniknutí do
svých útrob.
Naprostou odolnost vůči vodě prokázala trojice Kamei Delphin, Atera Carver a
Thule Pacific.
Rakouský autoklub ÖAMTC chválí zámky na boxech značek Neumann, Hapro a
MontBlanc. Jsou prý odolnější než u ostatních. Svinovací schránka Thule
Ranger, která nedostala na rozdíl od ostatních konkurentů pevnou konstrukci,
má dokonce jen malý visací zámek.
ÖAMTC řidičům připomíná, že mají pamatovat na odlišné jízdní
vlastnosti auta s „rakví“ na střeše. Například na mostech se může do
zvýšeného vozidla citelně opřít boční vítr.
Převzato z partnerského webu www.autembezpecne.cz
Zprávy o autech, testy pneumatik, dětských autosedaček, statistiky
spolehlivosti, rozhovory
Test střešních boxů: Který je bezpečnější a jak obstojí v dešti?
Lyžařské oblasti |
23.11.2009 |
Petr Buček
| počet komentářů: 0
Slabým místem střešních boxů je bezpečné zajištění zavazadel. Ve srovnávacím testu, který vyzkoušel osm boxů různých značek, se v jednom případě ocitl náklad po simulované nehodě dokonce skoro na silnici. Na vině jsou slabé popruhy, které mají na starost zavazadla uvnitř těchto schránek. Test autoklubů zkoušel kromě bezpečnosti mimo jiné také odolnost boxů při jízdě v dešti.
Komentáře (celkem 0)
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.