Aktuální report z 2. 1. 2010:

Stát: Česko

Lyžařský areál: Bílá

Nejsilnější dojmy:

Sjezdovky

  • od horní stanice 4sedačky se postupně dělí tři červené sjezdovky – závodní FIS s prudší horní pasáží a tzv. Zelená s příjemně proměnlivým sklonem, jež má ve střední pasáži i přímější variantu, tzv. Tréningovou
  • mimo červených sjezdovek spadá po severním svahu ještě užší modrá (t.č. mimo provoz)
  • pocitově nejstrmější červená FIS se dvěma terénními zlomy je pravidelně ráno uzavřena kvůli tréninkům, které končívají obvykle okolo 10. hodiny
  • šířka tratí (odhadem od 25 do 50 m) je díky jejich variantám dostatečná a celková plocha sjezdovek v poměru ke kapacitě lanovky nad českým průměrem
  • svah je přirozeně členitý se střídajícími se prudšími a mírnějšími úseky, takže i při 250m převýšení se dá na zdejších tratích (o délce okolo 1 000 m) poměrně pestře pojezdit
  • jižní svah tvoří hlavní 750 m dlouhá modrá trať, zprvu lehce svižná, níže pak plošší, doplněná jednou variantou zahrnující i snowpark (t.č. mimo provoz)

Sněhové podmínky

  • po silvestrovském oteplení, dešti a následnému novoročnímu ochlazení byly sjezdovky stále spolehlivě vysněžené a velmi dobře upravené, byť při rychlejší jízdě ne stoprocentně rovné
  • sníh byl odpovídajícně tvrdý, ale vodivý a s příjemným ranním manšestrem

Komfort

  • lyžařský areál sestává ze sportovnějších severních a cvičných jižních svahů, přetnutých silnicí – z jednoho na druhý přejdete za několik minut, takže celý areál působí poměrně kompaktně
  • severní svah obsluhuje 4sedačka s nástupním kobercem a v horních třech čtvrtinách svahu ještě kotvový vlek
  • na jižním svahu je hlavním vlekem zalomená kotva, již doplňuje krátká poma (t.č. mimo provoz)
  • obsluha lanovky po většinu času odmetala sedačky lanovky od sněhu
  • sociální zařízení je přímo v budově restaurace u parkoviště – za symbolický poplatek, který se vybírá „dobrovolně“
  • celkový pozitivní dojem podpořila i usměvavá paní v pokladně

Zalidněnost

  • areál je oficiálně v provozu od 9.00, ale již ve tři čtvrtě vše fungovalo za minimálního počtu návštěvníků
  • do cca 9.30 hodin bylo dostatek prostoru pro libovolný oblouk, pak přibylo lyžařů, ale v 10.00 se zase po skončeném tréninku uvolnila závodní FISka
  • proud lyžařů se díky větvení sjezdovek do tří variant příjemně rozmělňuje, i když při plném vytížení lanovky začalo být na hlavní trati (tzv. Zelené) trochu rušno

Občerstvení a aprés-ski

  • občerstvení v rozumných cenových relacích se nabízí v několika pojízdných kioscích vo kolí parkoviště, v bufetu pod jižními vleky a v restauraci pod severním svahem, případně i v hotelu Pokrok (menu za 85 Kč)

Doprava do střediska

  • obec Bílá leží přímo na dobře udržované silnici 1. třídy vedoucí z Ostravice do údolí Bečvy
  • bezplatné a dostatečně rozsáhlé parkoviště leží jen pár kroků od vleků

Plus lyžařského areálu:

  • příjemně členité a svižné severní svahy s několika variantami červené trati
  • oddělený a méně rušný jižní areál se cvičnými tratěmi
  • kompaktní areál s parkovištěm i veškerým zázemím v blízkosti parkoviště

Minus lyžařského areálu:

  • při 250m převýšení jen „jednohubkový“ kopec
  • nižší nadmořská výška a omezené výhledy do krajiny

Odkazy:

Homepage: http://www.skibila.cz
Ceník: http://www.skibila.cz/index.php?…
Otevřené sjezdovky: http://www.holidayinfo.cz/…tredisko.php?…

Více info o středisku v atlasu SNOW.CZ!