Aktuální report z 2. 1. 2010:
Stát: Česko
Lyžařský areál: Bílá
Nejsilnější dojmy:
Sjezdovky
- od horní stanice 4sedačky se postupně dělí tři červené sjezdovky – závodní FIS s prudší horní pasáží a tzv. Zelená s příjemně proměnlivým sklonem, jež má ve střední pasáži i přímější variantu, tzv. Tréningovou
- mimo červených sjezdovek spadá po severním svahu ještě užší modrá (t.č. mimo provoz)
- pocitově nejstrmější červená FIS se dvěma terénními zlomy je pravidelně ráno uzavřena kvůli tréninkům, které končívají obvykle okolo 10. hodiny
- šířka tratí (odhadem od 25 do 50 m) je díky jejich variantám dostatečná a celková plocha sjezdovek v poměru ke kapacitě lanovky nad českým průměrem
- svah je přirozeně členitý se střídajícími se prudšími a mírnějšími úseky, takže i při 250m převýšení se dá na zdejších tratích (o délce okolo 1 000 m) poměrně pestře pojezdit
- jižní svah tvoří hlavní 750 m dlouhá modrá trať, zprvu lehce svižná, níže pak plošší, doplněná jednou variantou zahrnující i snowpark (t.č. mimo provoz)
Sněhové podmínky
- po silvestrovském oteplení, dešti a následnému novoročnímu ochlazení byly sjezdovky stále spolehlivě vysněžené a velmi dobře upravené, byť při rychlejší jízdě ne stoprocentně rovné
- sníh byl odpovídajícně tvrdý, ale vodivý a s příjemným ranním manšestrem
Komfort
- lyžařský areál sestává ze sportovnějších severních a cvičných jižních svahů, přetnutých silnicí – z jednoho na druhý přejdete za několik minut, takže celý areál působí poměrně kompaktně
- severní svah obsluhuje 4sedačka s nástupním kobercem a v horních třech čtvrtinách svahu ještě kotvový vlek
- na jižním svahu je hlavním vlekem zalomená kotva, již doplňuje krátká poma (t.č. mimo provoz)
- obsluha lanovky po většinu času odmetala sedačky lanovky od sněhu
- sociální zařízení je přímo v budově restaurace u parkoviště – za symbolický poplatek, který se vybírá „dobrovolně“
- celkový pozitivní dojem podpořila i usměvavá paní v pokladně
Zalidněnost
- areál je oficiálně v provozu od 9.00, ale již ve tři čtvrtě vše fungovalo za minimálního počtu návštěvníků
- do cca 9.30 hodin bylo dostatek prostoru pro libovolný oblouk, pak přibylo lyžařů, ale v 10.00 se zase po skončeném tréninku uvolnila závodní FISka
- proud lyžařů se díky větvení sjezdovek do tří variant příjemně rozmělňuje, i když při plném vytížení lanovky začalo být na hlavní trati (tzv. Zelené) trochu rušno
Občerstvení a aprés-ski
- občerstvení v rozumných cenových relacích se nabízí v několika pojízdných kioscích vo kolí parkoviště, v bufetu pod jižními vleky a v restauraci pod severním svahem, případně i v hotelu Pokrok (menu za 85 Kč)
Doprava do střediska
- obec Bílá leží přímo na dobře udržované silnici 1. třídy vedoucí z Ostravice do údolí Bečvy
- bezplatné a dostatečně rozsáhlé parkoviště leží jen pár kroků od vleků
Plus lyžařského areálu:
- příjemně členité a svižné severní svahy s několika variantami červené trati
- oddělený a méně rušný jižní areál se cvičnými tratěmi
- kompaktní areál s parkovištěm i veškerým zázemím v blízkosti parkoviště
Minus lyžařského areálu:
- při 250m převýšení jen „jednohubkový“ kopec
- nižší nadmořská výška a omezené výhledy do krajiny
Odkazy:
Homepage: http://www.skibila.cz
Ceník: http://www.skibila.cz/index.php?…
Otevřené sjezdovky: http://www.holidayinfo.cz/…tredisko.php?…