
Tomáš Mical - komentář
První dojem:
Ahoj Ike. Pro analýzu není tvé video optimální, ale myslím si, že některé aspekty tvé jízdy tam jsou přeci jen patrné. Patříš evidentně mezi zkušenější, vyježděné lyžaře, snažíš se o jízdu o delším poloměru po hranách. Říkáš, že se ti jelo extrémně dobře, věz ale, že na daném terénu a s tak točivými lyžemi jsi zatím, alespoň podle délky, tvaru oblouku a celkového projevu, daleko za ideálním provedením.
Analýza:
Nemyslím si, že tak dobrý pocit jako při této jízdě, máš také třeba na červené či černé sjezdovce. Důvodem, proč si toto myslím, je fakt, že se téměř v každém oblouku dostáváš do neoptimálního postavení, které je charakteristické velkou protirotací, následně přílišným vykročením vnitřní lyže a v důsledku pak zablokovaným (zamknutým) postavením, které neumožňuje plně využívat potenciál tvých lyží. Příčinu vidím v mechanismu, kterým zahajuješ oblouk. Z tvé jízdy je evidentní snaha o překlopení se do nového oblouku a vytvoření náklonu, ovšem neoptimálním způsobem. Oblouk zahajuješ viditelným vytažením z obou nohou, což způsobuje přílišný vertikální zdvih a právě jeho důsledkem je potom protirotace kyčlí a následné zablokování pohybu. Proto je tvá jízda na první pohled typická přílišnou a předčasnou prací pánve, jako kdyby sis sedal z oblouku do oblouku. Chybu ovšem hledejme u nohou.
Cvičení:
Zaměř se při lyžování na to, co obě nohy v zahájení oblouk dělají. Zkus pár tréninkových jízd na modré sjezdovce zaměřit na to, že zůstaneš tělem pěkně nízko (resp. že se nebudeš vůbec nikam zvedat či natahovat). Měj trochu pocit, jako kdybys jel v tunelu, kde se už nemůžeš zvednout, jinak by ses bouchl do hlavy o strop tunelu. Necháš lyže mezi oblouky jenom podjet pod tělem tak, že obě nohy a hlavně tu, která oblouk dokončila jako vnější a byla tak i delší, na konci oblouku začneš aktivně krčit a povolovat, aby ti mohly přijet zpět pod tělo a následně zase vyjet na druhou stranu. Nezapomeň neustále udržovat vyvážené postavení na plných chodidlech.
Až vyzkoušíš, můžeš nám sem napsat své pocity. Zkus si také půjčit od známého či z půjčovny méně točivé lyže a zkus se jim pár hodin věnovat. Sám uvidíš, do jaké míry je tvá technika efektivní. Pak se můžeme začít bavit o tom, co dělat na prudších svazích, než je ten, na kterém jedeš. A nebo se také můžeme potkat na lyžích, pokud usoudíš, že bys rád vše viděl a komunikoval přímo se svým coachem na svahu...;)Tak hodně zdaru. T.