Jitka Fucimanová - komentář k analýze č. 1: ike - SNOW.CZ

Jitka Fucimanová - komentář

k analýze: ike (lyžařská analýza č.1) | Zpět na analýzu

První dojem:

Ahoj IKE. Rozhodně se nám to nesnažíš ulehčit, ale líbí se mi tvé nadšení. Snažíš se vytěžit z lyží, co to jde. Užíváš si každý oblouk, nebojíš se rychlosti, stavíš lyže na hrany a děláš pro to všechno možné, aby lyže jely tam, kam chceš. Ale jak sám asi vnímáš, nešlo by to trochu lehčeji, efektivněji? A hlavně, co na prudším kopci? Tam už je to asi velká dřina a chvílemi i boj.

Analýza:

Postavit lyže na hrany lze různým způsoby. Ty používáš celé své tělo a hlavně boky. Přece jenom nejsi žádné tintítko a při tvé výšce a váze se pod tebou relativně malé lyže prohnou raz dva a díky svým parametrům jsou rychleji v oblouku, než vůbec stačíš mrknout. Abys neupadl, a protože víš, že tělo má být z kopce dolů, tak se tam taky pěkně natočíš. Bohužel pro tebe, to ale vede ke značnému zatížení vnitřní lyže. Ta se ještě více zařízne a vnější se ti odlehčí a odjíždí malinko jiným směrem. Takže jednoduše řečeno, je třeba se mrknout na základní postoj. Zkus rozhýbat nohy, ale uklidnit tělo.

Cvičení:

Celý trik je v tom, začít pracovat od chodidel. Pokud začneš vnímat chodidla, jako tvůj prvotní impuls pro zahájení oblouku, pak zbytek tvého těla bude tyto pohyby přirozeně následovat a ty se u toho méně nadřeš. Pokud by sis se mnou přišel zalyžovat, vybrala bych hodně mírnou sjezdovku, popřípadě nějakou hodně dlouhou a přitom ne úplně úzkou spojovací cestu s mírným sklonem, kde se všichni jen vezou šusem. Ale my se tam naučíme užívat si carvingové oblouky bez námahy. Princip je jednoduchý. Rozjedeme se po plochách lyží a pomalu začneme naklánět obě chodidla společně na stranu, lyže nám začnou hranit a zatáčet. Do nového oblouku uvolníme tlak z hrany pozvolným naklápěním chodidel na opačnou stranu. V momentě naklopení chodidla se začne pohybovat i kotník a koleno. Přirozeně se tam naklopí i pánev, ale hlavně se ji tam nesnaž násilím nacpat. Princip přenášení váhy funguje pořád stejně. Malinko víc váhy je na vnější noze a abychom nespadli, tělo se nám mírně odkloní na opačnou stranu než chodidla. Nejdříve zkoušíme mírné naklápění s malou změnou směru. Později s vyšší rychlostí zvyšujeme úhel naklápění a rádius oblouku. V podstatě se soustředíš jen na práci chodidel. Tak vzhůru dolů, čeká tě ještě hodně práce, aby té práce bylo méně

Zpět na analýzu - ike (lyžařská analýza č. 1)

Články

14.08.2018

Bike SNOW tour: Říčky – bikerské „must-have“

V Říčkách jsme si letos odbyli svou letní premiéru a...
12.08.2018

Bike SNOW tour: Lipno – česká rodinná riviéra

Letní areál Lipno je rájem nejen dětí, ale klidně i ...
12.08.2018

Pozvánka na MTB Jizerský Sprint

Taky máte rádi Jizerské hory? Rádi jezdíte na kole? ...
09.08.2018

Bike SNOW tour: Saalbach Hinterglemm – mekka bikerů i aktivních rodin

Saalbach Hinterglemm je jedním z nejznámějších rakou...
08.08.2018

Bike SNOW tour: Lago di Garda – riviéra outdoorových sportů

Lago di Garda je ráj milovníků veškerých outdoorovýc...
05.08.2018

Počasí 2018/19: jaká může být po horkém létě zima?

Je letošní velmi teplé letní počasí předzvěstí teplé...

Diskuze o lyžování

Atomic Redster x9

13.08.2018 16:19:57 od Karlos 1990

Silová a kondičná príprava lyžiara

13.08.2018 15:13:13 od IIIvan

Výběr lyží

11.08.2018 22:41:49 od MMartin

Tina Weirather

09.08.2018 12:20:56 od IIIvan

Testování lyží

06.08.2018 16:05:55 od Vlark

Osobní výtisk

02.08.2018 10:56:59 od IIIvan

Termoprádlo

30.07.2018 12:59:20 od Petr Havelka - SNOW

Mikaela SHIFFRIN

28.07.2018 22:58:17 od PetrAT

Saas-Fee a jeho lanovky [článek]

28.07.2018 16:55:56 od korsičan