Sjezdovky:
Po celý týden naší týdenní lyžovačky ve Švýcarsku jsme museli
smekat před 100% kvalitou sjezdovek - a díky malému zalidnění některé
sjezdovky nabízely fresh track ještě po obědě. Nejkrásnější bylo
ježdění na zastrčeném kotvovém vleku Champatsch v délce 1,4 km (2 450 - 2
783 m) s přilehlými červenými sjezdovkami a na sedačce Salaniva (1,8 km,
výška 2 158 - 2 710 m) s přilehlou cca 2,5 km červenou sjezdovkou.
Náročnější lyžaři si užili na černých FIS sjezdovkách z Mot Ri 2 583
m.
Sněhové podmínky:
Od 2 000 metrů a výše (do 2 785 m) se jezdilo na krásném přírodním
sněhu, díky minusových teplotám byly sjezdovky tvrdé celý den. Pouze
sjezdovka z Motta Naluns 2 146 m do údolí 1 250 m byla již uzavřena pro
nedostatek sněhu v dolní části.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Nástupní lanovka od parkoviště a nádraží ve Scuolu na Motta Naluns 2
146 m je 6místná kabinka. Pod vrcholem Champatsch 2 783 m jsou dva kotvové
vleky, délky 1,4 km.
Zalidněnost:
V areálu se kromě několika lyžařských škol (lyžovaly v centrální
části areálu) pohybovali většinou starší, pohodoví lyžaři a užívali
si zdaleka ne ještě jarní lyžování.
Občerstvení a aprés-ski:
Restaurace Alpetta (2 158 m) na křižovatce lanovek nabízela sezení na
jarní terase a rychlá jídla s oblsuhou (za švýcarské ceny).
Doprava do střediska a parkování:
Parkování je cca 200 m od dolní stanice kabinové lanovky, v blízkosti
nádraží. Cesty v údolí suché. Nevýhodou naší cesty do Švýcarska a
zpět po dálnici A1 byly německé hraniční kontroly na dálnici mezi
Rakouskem a Německem (ve směru na západ i na východ!) - doba čekání cca
1,5 h až 2 hodiny. Na staré cestě (při cestě zpět) vedle dálnice však
kontroly žádné nebyly.