Sjezdovky:
Otevřené jsou hned tři sjezdovky, a to Dámská, Pařezovka a
Přemostěná, a to včetně propojek. Mile mě překvapila vysněžená
příjezdová cesta od parkoviště.
Sněhové podmínky:
Přírodní sníh se na Klínovci i v jeho širokém okolí vyskytuje
maximálně v několikamilimetrové vrstvě. Na výše zmíněných otevřených
sjezdovkách je tedy sníh výhradně technický. Ráno byly sjezdovky
perfektně upravené, bez jakýchkoli nerovností. Dlouhodobě pozoruji, že
většině lyžařů pevný technický podklad vyhovuje nebo přinejmenším
nevadí, ale pro méně zdatné lyžaře je to utrpení... Během dne se navíc
sníh seškrabával, takže prostředky sjezdovky byly jedna hladká deska a v
krajích pak nahrnuté hromady sněhu.
Ani jedna ze sjezdovek navíc není zasněžena v celé šířce, určitou
část prostoru především na Dámské sjezdovce navíc zabíraly desítky(!)
stoupajících skialpinistů i družstvo běžkařů, kteří na sjezdovce
závodili ve dvojicích v bruslení do kopce… Bonusem jsou zasněžovací
tyče uprostřed sjezdovky, takže při dnešním zalidnění, které se
údajně dostalo na 46,5 % z nastaveného limitu 2 000 návštěvníků za den,
z čehož určitě polovina jezdila právě na Dámské, to byl docela
masakr…
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Otevřené sjezdovky byly obsluhovány lanovkami Dámská, CineStar Express a
Suzuki. První dvě jsou odpojitelné s bublinami, ale bubliny je z důvodu
koronaviru zakázáno zavírat. Díky dnešnímu krásnému počasí to ničemu
nevadilo, ale v případě větru, sněžení nebo dokonce deště by to v
budoucnu mohl být pro návštěvníky problém.
Fronty na lanovky se tvořily jen minimální a byly způsobeny v podstatě
jen tím, že lidi se snažili jezdit na sedačkách jen v rámci rodiny nebo
skupinky tak, jak přijeli společně. Za všech našich 33 výjezdů lanovkou
jsme jen 3× nejeli na lanovce sami dva.
Zalidněnost:
Potenciální fronty jsou kvůli koronaviru korigovány pomocí plotových
koridorů. Ty svou délkou výrazně převyšovaly návštěvnost, jen tedy
značně komplikovaly příjezd k nástupu na lanovku především
začátečníkům, některé zatáčky byly dost nešťastně postavené.
Každý koridor vedl vždy ke dvěma turniketům, takže i odbavení a
následný nástup probíhalo dost rychle .
Ačkoli fronty na lanovky se netvořily a zalidněnost bych označila za
„menší“, přepravní kapacita hlavně sedačkové lanovky Dámské
značně převyšuje možnosti přilehlé Dámské sjezdovky, takže ta byla cca
od 9:30 do 14:30 jako mraveniště…