Sjezdovky:
Už v sobotu byly otevřeny sjezdovky Ford Černohorská (1a1), Anděl (3a),
Zalomená (6a) a Sport 1 (7a), na neděli se k nim přidaly i Hofmanky (5a) a
zřejmě na poslední chvíli i dolní část Ford Černohorské (1a2).
Přestože hlavní osa tratí 3a-1a2 vede průsekem po bývalé lanovce a je
tedy, jak již bylo mnohokrát zmíněno, velmi úzká, díky otevření
dalších svahů nebyl dojezd do Janských Lázní bojem o přežití.
Sněhové podmínky:
Velmi pěkné - nahoře prý 80 cm sněhu, čemuž bych i věřil. Přes noc
napadl prašan a bylo pod nulou, a to i v nižších polohách, takže ráno
bylo krásné. Odpoledne sníh přibližně pod Andělem (3a) samozřejmě
měkl, objevily se muldy a na nejfrekventovanějších místech (zejména na
Andělu) i plotny. Jinak sněhu bylo všude celkem dost, snad jen horní část
Ford Černohorské (1a1) se potýkala s vylézající trávou.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
V provozu páteřní kabinka Černohorský Express (A1), kotva Anděl (A3),
vyhřívaná šestisedačka s bublinou Hofmanky Express (A4) a poma Sport 1
(A5). Na pokladně vyžadováno potvrzení o očkování, respirátory nutné
pouze v případě nedodržení 1,5metrového rozestupu.
Zalidněnost:
Přiměřená. Na společném začátku sjezdovek Anděl (3a) a Ford
Černohorská (1a1) bylo dost husto, občas bylo zapotřebí dávat opravdu
velký pozor; po rozdvojení zmiňovaných tratí se však lyžaři dobře
rozprostřeli. Ostatní tratě zalidněny tak nějak normálně, na Sportu 1
(7a) jen pár dětí.
Občerstvení a aprés-ski:
Restaurant Na lanovce v budově horní stanice Černohorského Expressu (A1)
byl mimo provoz, zašel jsem si tedy do Kiosku U staré lanovky, vzdáleného
asi 400 metrů od horní stanice kotvy Anděl (A3). Jídlo slušné, ceny
vyšší, prostředí příjemné.
Doprava do střediska a parkování:
Znám i některé tradice, které jsou fajn, ale placené parkoviště na
Hofmankách a pod Černohorským Expressem k nim fakt nepatří... 100 Kč/den.
