Sjezdovky:
Osobně jsem se nejvíc těšil na sjezdovku číslo 11 Höllentalabfahrt,
která byla nově vybudovaná v roce 2018 a ještě jsem neměl tu čest se na
ní svézt. Jedná se o velmi pěknou červenou trať se dvěma ostrými hangy,
hlavně ten v prostřední části je hodně načernalý. Podél sedaček
Jochbahn a Fraitensesseelbahn rolují modro-červené svahy o neskutečné
šíři. Hezky se jede i po sjezdovce do údolí k lanovce Piz Schöneben. Pokud
to člověk vezme od horní stanice sedaček, čeká ho 4,7 km dlouhé svezení
s převýšením 900 m.
Sněhové podmínky:
Sněhu na začátek sezony dostatek. Všechny otevřené sjezdovky jsou
parádně vysněženy. Jezdí se tedy převážně na technickém podkladu. Jen
v horní části areálu převládá mix přírodního sněhu a technického.
Podle meteo stanice výška přírodního sněhu na kopci 47 cm. V údolí v
těchto teplých dnech sníh ubývá a na některých místech mimo sjezdovky
už kouká tráva.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Nejnovější desetimístné kabinkové lanovky propojují San Valentino s
Schönebenem. Na Haideralm vede starší kabinka pro šest osob, stejný typ
lanovky pak vyváží lyžaře z Reschen na Schöneben. Horní patro areálu
obsluhují tři odpojitelné sedačky s bublinou a jedna postarší fixní
trojka.
Zalidněnost:
Čekací doba ve špičce max. do 2 min. V kabině jsem jel pokaždé sám,
vyjma jedné jízdy. Vzhledem k šíři sjezdovek se lyžaři nikde nemačkali a
bylo možno jezdit dlouhé carvingové oblouky bez omezení. Jak už jsem navíc
výše uvedl, od středy začíná jezdit Nauders, takže je předpoklad, že
počet lyžařů na sjezdovkách poklesne.
Občerstvení a aprés-ski:
Pouze cafe ve venkovním baru u restaurece Schöneben. Ta je pro letošní
rok nově zrekonstruovaná, ale ještě jsem neměl možnost jí navštívit,
snad v dalších dnech.
Doprava do střediska a parkování:
Cesta do San Valentina bez problémů, vše hladce průjezdné, silnice jsou
suché. Parkování v areálu asi zdarma. Já jsem ubytovaný 200 m od
sjezdovky, takže ho nevyužívám.