Sjezdovky:
Nachází se zde vlastně jen jedna sjezdovka. Je značena červeně a její
dolní polovina je opravdu příjemně svižná. Horní část je ale docela
plochá. Mně takový sklon nevadí, ale ne každému takový profil sjezdovky
vyhovuje. Na dojezdu sjezdovka ústí v podstatě do „trychtýře“ v podobě
úzké objížďky zdejšího zázemí. Zajímalo by mě, jak tohle místo
vypadá při větší návštěvnosti...
Na některých mapkách najdeme ještě modré sjezdovky na opačné straně
lanovky, tento prostor je ale vyhrazený pro výše zmíněný snowpark, jsou
zde pro tyto účely i různé terénní nerovnosti, takže jako sjezdovka se
prostor použít nedá.
Sněhové podmínky:
V uplynulých dnech něco málo připadlo a v noci na sobotu také sněžilo.
V horní polovině sjezdovky byl ale ráno všechen sníh odfoukaný, takže zde
byl manšestr. V předchozích dnech ale bylo zřejmě tepleji, takže sjezdovka
mírně roztála, a v kombinaci s technickým sněhem vznikl velmi tvrdý
zmrzlý podklad. Časem povolil a během dne už byl vodivější.
V dolní polovině sjezdovky, která je z boku před větrem chráněna
stromy, zůstal přírodní sníh ležet na sjezdovce. Sjezdovka je díky
stromům trochu ve stínu, takže ani podklad nebyl tak zmrzlý jako v horní
části. Z rozježděného přírodního sněhu se ale kolem poledne začaly
tvořit boule.
Úpravě sjezdovky by ale šlo leccos vytknout - nenavazující přechody
jednotlivých urolbovaných pruhů a v horní části sjezdovky se na
urolbovaném povrchu povalovaly zmrzlé hroudy.
Ačkoli snowpark není upravený, přírodního sněhu byl dostatek na to,
aby zájemci vyrazili i mimo sjezdovku - ať už za jízdou v prašanu, projet
si skicrossovou trať nebo skočit na nějaké terénní nerovnosti. A zájemců
bylo opravdu hodně, sjezdovka byla díky tomu příjemně prázdná.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Zdejší fixní dvousedačka má rok výroby 1982, takže letos slaví
kulatiny. Jezdí rychleji, než jsem čekala, což je samozřejmě plus, jen
při nástupu vám to „vrátí“. Po 4 hodinách jsem už byla
přesvědčena, že budu mít na nohách modřiny. Sedačky byly mokré, ráno
na nich ležela trocha sněhu, během dne na ně zase kapal tající sníh
shora. I přes nevýhody této lanovky se domnívám, že její náhrada za
novější zařízení by přinesla jen větší návštěvnost, větší fronty
a větší zalidněnost sjezdovky. Takže navrhuji to tak nechat
.
V dolní části sjezdovky je také vlek, podle situace odhaduji, že už
dávno nebyl v provozu. U nástupu jsou zaparkované rolby, v trase vleku stojí
sněžná děla. S ohledem na návštěvnost je to pochopitelné, na druhou
stranu sportovnější lyžaři by možná ocenili možnost jezdit jen na dolní
strmější části sjezdovky.
V horní části je malý lanový vlek, taktéž mimo provoz.
Zázemí sestává z jedné boudy, která má okénko s pokladnou, okénko s
bufetem (sezení venku) a zezadu jsou toalety. Druhý bufet je v horní části
sjezdovky.
Zalidněnost:
Provoz začíná v 9:00, což mě vždycky trochu „štve“, protože mi
spíš vyhovuje si přivstat než pak lyžovat do pozdního odpoledne. Nicméně
ráno na 9:00 jsme u lanovky byli 3, takže zájem o dřívější zahájení
provozu tu očividně není. Během první hodiny přibývali spíš jednotlivci
nebo dvojice, lanovka jezdila prázdná. Po 10:00 postupně začalo lidí
přibývat, někdy mezi 10:30 - 11:00 se nastupovalo až na cca 5. - 7.
sedačku, tak tomu třeba říkejme fronta
. Přes oběd
zase lidí ubylo a po 13:00 opět začalo přibývat, takže jsem to po pár
jízdách zabalila.
Jelikož dobrá polovina sjíždějících využívala volný terén v
prostorách snowparku, sjezdovka byla celý den v podstatě úplně
prázdná.
Doprava do střediska a parkování:
Většinu cesty z Prahy do Turnova pršelo, dálnice byla jen mokrá. Z
Turnova až do Plav ležel na silnici většinou rozbředlý a rozježděný
sníh. Zvolit cestu z Plav přes Zlatou Olešnici považuji za jeden ze svých
špatných nápadů. Silnice byla jen projetá pluhem, místy posypaná
štěrkem, pekelně to klouzalo.
Dolní parkoviště je maličké, odhaduji tak pro 15 aut. Během dne se
zaplnilo a když jsem odpoledne odjížděla, parkovalo se i podle silnice.
Druhé, o dost větší parkoviště, se nachází u horní stanice sedačkové
lanovky. Zálohovaný skipas jde vrátit i v horní stanici, takže lepší
volbou je asi parkovat na tomto parkovišti. V případě obou parkovišť se
ale nevyhnete chůzi do kopce, pěkně s lyžemi na rameni. Obě parkoviště
jsou zdarma.