Sjezdovky:
První, co mne zaujalo, je hlavní červená sjezdovka o délce 1 900 m.
Taková délka v této relativně nízké nadmořské výšce? To bude určitě
polovina délky "mrtvého" přejezdu. Není tomu tak! Začíná se pozvolně -
prvních pár obloučků šlo krásně krájet. Dále přišla prudká pasáž,
bohužel docela úzká. Zhruba od poloviny délky se sklon zase zmírní a
sjezdovka se postupně rozšiřuje. Sjezdovka je orientována k severovýchodní
straně a z velké části stíněná lesem.
Jako další se z vrcholu spouští podle mne modro-červená Faturka délky
cca 500 m, která má svůj letitý kotvový vlek. Dále by mělo jít dojet
zpět k dolní stanici lanovky, ale to vypadá jen na trochu rozšířenou
lesní cestu a hlavně to bylo bez sněhu.
Dole u nástupu je ještě cvičná loučka s pomalým vlekem a pojízdným
pásem.
Sněhové podmínky:
Na sjezdovkách sněhu dost. Nahoře krásně pevný drživý až do poledne,
v prudké části se již po hodině postupně seškrábala krupice na místy
čistý poctivý šedomodrý led. Hrany dostaly hodně zabrat, a to jsem se
snažil tuhle část jen nějak přežít. Jak se pista
spouštěla níž, povrch měknul až na firn. Cvičná louka měla svůj
vlastní vysněžený kousek nijak nepropojený se zbytkem areálu.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Hlavní lanovka je odpojitelná čtyřsedačka z roku 2006. Svůj věk
nezapře, polstrování sedaček je takové "odrbané", ale fungovala naprosto
spolehlivě prakticky bez zpomalování a zastavování. Na to, že se tam
motalo spoustu pěších turistů, je to obdivuhodné.
Zalidněnost:
Na lanovku se prakticky nečekalo, ale podle mne je sjezdovka, zejména ve
své střední části, na takovou přepravní kapacitu úzká. Ale dalo se
vždy chvíli počkat na své vlastní volné okno. Byl jsem mile překvapen
poměrně hojným výskytem lyžařů na masters GS lyžích a uměli to na
nich.
Dále klasičtí polští "střelci" řítící se mírnou vlnovkou dolů,
jejichž zběsilou jízdu ukončil mnohdy pád. Sám jsem
jednomu takovému asi tak 50 metrů svezl vyplou lyži. Dnes jezdit s kamerou na
přilbě, je ze mne slavný jútúber. Spousta lyžařů byla jen na dvě
hodiny, a tak kolem půl jedenácté dost lidí ubylo. Lanovka dále vyvážela
docela dost pěších turistů bez narušení lyžařského provozu.
Občerstvení a aprés-ski:
Občerstvení dole i nahoře, ale nevyužili jsme.
Doprava do střediska a parkování:
Středisko leží přímo u hlavní cesty. Do Istebné se musí mnohem více
kličkovat. Pro mne ze střední Moravy cca 120 km z hodně velké části
po rychlostních silnicích. Provoz na parkovišti řídil svérázný
zřízenec. Vyplňoval každý volný prostor včetně nezpevněných ploch.
Ráno namrzlé, měl jsem strach, jak moc se povrch promění v bláto, ale dalo
se. V současné době povinnost dotankovat auto i kanystr benzínem, dnes za
7,05 zlotých. Na stojanech mají limit 50 litrů na auto, na mých cca 55
litrů nikdo nic neříkal.