Sjezdovky:
Jedna dlouhá (1 900 m) červená sjezdovka je dostatečně široká, není
moc zatáčková, ale má celkem proměnlivý sklon. Dva nebo tři krátké
prudší úseky střídají široké pasáže se sklonem tak akorát pro rychlé
oblouky přes celou sjezdovku.
Sněhové podmínky:
Tuto zimu je to sněhem v Beskydách celkově špatné, asi proto byla v
provozu jenom červená. Ta je uměle zasněžovaná, připravená perfektně. V
dnešním mrazu rychlá, tvrdá, místy až zmrzlá, s malou vrstvou sněhu na
povrchu. Odpoledne jsme v těch prudších úsecích zaznamenali snad dvě
ledové plotny. Nicméně vynikající svezení i pro sportovněji založené
lyžaře. Kdyby nás ze svahu nevyhnal mráz, tak jezdíme až do oficiálního
konce provozu v 16:30.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Lanovka je úplně běžná čtyřsedačka bez vyhřívání a bez bubliny.
Ty skoro dva kilometry nahoru zvládá za osm minut. Dneska bylo deset pod nulou
a v horní třetině trošku profukovalo, tak jsme kapku zmrzli. Od parkoviště
k lanovce se šplhá po schodech. WC v dolní stanici lanovky úplně v pohodě,
čisté.
Zalidněnost:
Zalidněnost v sobotu překvapivě malá, že by to bylo tím mrazem? Před
polednem čekání pár minut, od 12:30 prakticky bez čekání.
Občerstvení a aprés-ski:
V dolní stanici i u horní stanice lanovky jsou bufety jako kdekoli jinde,
kafe, čaj, marlenka, i nějaké větší jídlo. Kolem oběda samozřejmě
docela plno. Dole u parkoviště je restaurace. Ceny plus mínus jako na
českých a moravských svazích.
Doprava do střediska a parkování:
Po víceméně prázdných dálnicích přes Český Těšín, resp. Cieszyn
až do Skoczówa, odtud je to 11,3 km až na parkoviště pod lanovkou,
většinou po čtyřproudovce. Na té je větší provoz, pár semaforů a po
celou dobu limit 70 km/h. S rychlostí si místní hlavu nelámou, ale celkem
3× jsme na té krátké trase viděli, jak policie zastavuje a zřejmě
kasíruje. No radši jsem nasadil mód šnekmen.
Přímo pod lanovkou je parkoviště, které se dopoledne rychle zaplní.
Další dvě parkoviště s dostatečnou kapacitou jsou nedaleko. Parkovné 50
Kč.