Sjezdovky:
Lyžařské terény, myšleno sjezdovky, jsou rozsahem skromnější, zato
velmi svižné a převýšení je neošizeně vysokohorské - hlavní areál se
rozkládá ve výšce cca 1 800 až 2 500 m n. m. plus ledovec cca 2 700 až 3
000 m n. m. Mimo sjezdovky jsou ohromné plochy volného terénu, díky nimž je
Engelberg pro freeridery ikonickým místem.
Z hlavní mezistanice Trübsee v 1 800 m n. m. se areál větví buď směrem
ke Standu a Laubersgratu (2 450 m) a dále na vrchol Titlis (3 020 m), anebo
přes jezero směrem k Jochpassu (2 200 m) a dále na vrchol Jochstock (2 560 m)
- v obou větvích areálu jsou sjezdovky poměrně strmé.
Z Laubersgratu a Standu začínají tratě černě nebo sytě červeně,
přičemž kromě prudkého sklonu jsou místy ještě dost členité. Tři
hlavní varianty jsou několikrát vzájemně propojené, takže se dají jezdit
rozmanitými způsoby. Směrem k Trübsee se pak zužují do serpentinovitého
dojezdu.
Okolo Jochpassu jsou sjezdovky přeci jen přívětivější a
přehlednější, což platí zejména o hlavní červené trati směrem k
Trübsee nebo o modré směrem k Engstlenalpu, která se prosmýká mělkým
kaňonem. Z Jochstocku roluje široká a spíše strmější červená, z níž
se odděluje ještě přímá černá varianta.
Ledovec je lyžařsky atraktivní jen omezeně - červená sjezdovka kolem
6sedačky Ice Flyer je krátká a má plochý nájezd i dojezd, krátká a
strmější než dříve je kvůli odtávajícímu ledovci i sousední červená
podél vleku Gletscherlift. Z ledovce se pak mezi skalami řítí dolů ke
Standu strmá černá sjezdovka Rotegg.
V areálu tak prakticky není žádná lehká sjezdovka, nepočítáme-li
cvičný areál v mezistanici Gerschnialp nad Engelbergem, který je však již
na jaře mimo provoz.
Sněhové podmínky:
Titlis je znám výbornými sněhovými poměry, které sem spolu s
jedinečnými vysokohorskými terény lákají freeridery. Nejinak je tomu i
letos. Kromě ledovce se přitom nelyžuje nijak extrémně vysoko. Tratě jsou
však příhodně orientované na sever až severozápad.
Neobvykle teplé počasí začátkem dubna se samozřejmě projevilo i na
Titlisu, takže se brzy během dne lyžovalo v měkkém sněhu, teprve po
ochlazení a vydatném sněžení v polovině týdne se znovu utvořil pevný
podklad.
Snad kvůli členitému terénu a náročnějším sněhovým podmínkám se
nedalo úplně spolehnout na hladký manšestr - mnohé tratě byly i po ránu
značně neklidné.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Z městečka Engelberg v údolí stoupá moderní 8místná kabinka na
Trübsee, odkud pokračuje dále na Stand, kde lze přestoupit na slavnou
otáčivou lanovku Titlis Rotair - nynější kabiny se oproti dřívějším
otáčejí celé, nikoliv jen podlaha, jízda je tak velmi klidná a
samozřejmě panoramatická. Podél hlavní části sjezdovek na Standu operuje
krytá 4sedačka Laubersgrat, není tak nutné sjíždět až k Trübsee.
Od Trübsee směrem k Jochpassu je třeba překonat jezero (a to i cestou
zpět) velmi pomalou a dlouhou 4sedačkou Trübsee Hopper, pak už navazují
rychlé a kapotované 4- a 6sedačky.
Na ledovci jsou krátké sjezdovky podél 6sedačky Ice Flyer a kotvy
Gletscherlift přístupné přes dlouhou vrcholovou plošinu Titlisu, navíc od
výstupiště z lanovky je nutné ještě vystoupat ze staniční budovy (lze i
výtahem).
Všechny tři části areálu (Stand, Jochpass i Titlis) jsou tedy sice
propojené, ale přejezdy mezi nimi nejsou úplně rychlé nebo bez námahy.
Zalidněnost:
Titlis je celoročně atraktivní cíl turistů z celého světa, přičemž
v dubnu a květnu tu drtivě převažují Indové, kteří sem míří i díky
hrdinům bollywoodského seriálu, s jejichž maketami se mohou na vrcholu
vyfotit.
Na sjezdovkách, zvláště okolo Jochpassu, bylo naopak spíš prázdno,
zvlášť při nepříznivém počasí, teprve po chumelenici a vyjasnění
vzali horu útokem freerideři.
Občerstvení a aprés-ski:
V mezistanici Trübsee je samoobslužná restaurace (hot dogy a párky s
přílohou nebo těstoviny okolo 20 CHF), klidnější chata s obsluhou stojí
na Jochpassu (polévka 13 CHF, hlavní jídlo okolo 25 CHF, salát podle
velikosti 15 až 25 CHF).
Doprava do střediska a parkování:
V okolí nástupního terminálu v Engelbergu je několik asfaltových
parkovišť, kde se platí 10 CHF / den.
Cesta z Prahy do Engelbergu vede přes Mnichov, Bregenz a Lucern, měří
téměř 800 km a trvá okolo 8 hodin. Nutná je švýcarská dálniční
známka (40 CHF / rok, od letoška ji lze koupit i on-line v digitální
podobě), naopak krátký úsek kolem rakouského Bregenzu se obejde bez
známky.