Silvretta Arena aktuální report z 12.12.2024
Silvretta Arena - recenze z osobní návštěvy střediska (aktuální podmínky, doporučení a zkušenosti)

Celkový dojem z návštěvy střediska
Hned druhý den letošního lyžování jsme se vydali do Ischglu. Ano, do místa, které mi přátelé z Rakouska a Švýcarska vždycky doporučovali (a já se tam dostávám až po tolika letech). OK, předpověď počasí je výborná, v provozu větší část areálu, ranní Ischgl nás vítá beze známky nějakého většího zalidnění. Do střediska se dá dostat jak z Rakouska (Ischgl), tak ze Švýcarska (Samnaun). My v tom máme jasno a jedeme z rakouské strany. Silvretta Arena, jak se oficiálně středisko jmenuje, nabízí více než 200 km sjezdovek obsluhovaných moderními lanovkami. Velká část areálu je nad hranicí lesa, což má při jasném počasí a bezvětří své kouzlo. Jen kdyby nebyl prosinec a slunce nebylo tak nízko…
Nejsilnější zážitky a zkušenosti z návštěvy střediska
Sjezdovky:

Sjezdovky v Ischglu (a Samnaunu) jsou většinou červené, něco černých a pár modrých. A jsou většinou dlouhé (aby ne s těmi převýšeními). Ty na rakouské straně se nám líbí více. Pod lanovkou E4 z Palinkopf je nádherná kombinace černá 33 a červená 38. Také sjezdy z Pardatschgrat jsou nádherné. Vlastně je tady krásně všude, jen toho sněhu kdyby bylo více a mohlo být urolbováno v plné šíři a bez občasných kamínků. Samozřejmě se nedá vynechat sjezd do Samnaunu (80) – nenadchne ani neurazí. Odpolední sjezd ke spodní stanici lanovky Silvrettabahn byl celkem adrenalin… Kde se tam najednou vzalo tolik lidí?
Sněhové podmínky:

Na prosinec bychom čekali více sněhu. Jsme skoro ve 3 000 m n. m., ale
letos je sněhu zatím všude málo. Ischgl je už skoro 2 týdny v provozu a
těch více než 150 km zasněžených sjezdovek nám stačí. Dávám se do
řeči s místními - není to zatím vysněžené v plné šíři, ale oproti
únoru jsou sjezdovky prázdné. Nepojedeme sem tedy v únoru .
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:

Všechny lanovky má Silvretta Arena na velmi slušné úrovni - odpojitelné, rychlé 4- až 8 sedačky, kabinky jen z údolí. Jedna lanovka nás ovšem dostala – Gampen E4. Její převýšení je 924 m a nevím, jestli někde v Evropě existuje sedačka s vyšším převýšením. Cesta nahoru trvá ca 8 minut a je to opravdu zážitek. Navíc nás černá a červená sjezdovka pod ní baví. To musíme jet ještě jednou, ne dvakrát, ne třikrát – a stop, čas běží a my máme na Ischgl jenom jeden den. Všechny lanovky jsou na slušné úrovni, ale jen menší část je vyhřívaných. V tom je třeba Ski amade lepší.
Zalidněnost:

Ráno zůstávají všichni na slunci, takže jižní sjezdovky jsou plné. Postupně, jak slunce stoupá výš, se dav rozděluje a sjezdovky se uvolňují. Kolem oběda a později je už o poznání méně lyžařů. Fronty se netvořily.
Občerstvení a aprés-ski:
Aprés-ski je nejlepší v Taja - to je doporučení, které jsem slyšel z mnoha úst. My jsme nakonec poobědvali v restauraci Höllboden – pizza 14 EUR, půllitr nealko 5 EUR, což je méně než včera v Söldenu. Většinou jsou restaurace velké, samoobslužné a v provozu dnes všechny. Kdo chce platit švýcarskými franky, musí si vybrat restauraci na švýcarské straně.
Doprava do střediska a parkování:
Parkování v Ischglu je možné na volných plochách za 5 EUR nebo v Parkhausech za 7 EUR na den. Venku vás nechají parkovat s dostatečnými odstupy, takže za mě celkem fajn. A asi se má platit předem (všichni mají lístek za sklem). Parkoviště je cca 200 m od spodní stanice lanovky.
+ plusy
- Velký, pěkně propojený areál
- Dlouhé lanovky
- Vysoká nadmořská výška, jistota sněhu
- Sjezdy do údolí v provozu
- Kvalitně upravené černé sjezdovky
- mínusy
- Parkoviště cca 200 m od spodní stanice lanovky
- Ne všechny sjezdy do údolí vedou až k lanovkám