Sjezdovky:
Severně orientované tratě kolem kabinky s variantami sjezdovek všech
barev ve velké části kryté vysokým jehličnatým lesem. V horní části
zase širokánská plocha orientovaná východně, přecházející černou
tratí Tracui k dolní stanici čtyřsedačky Tracuit. Vše ráno perfektně
upraveno, vysněženo. Tedy až na kousíček na dojezdu k dolní stanici
kabinky, kde tak sníh byl hooodně hnědý. Tady by to chtělo vymyslet jinak.
Protože i tak je v porovnání se zbytkem trati úsek velmi úzký a musíte
přejít silnici k terminálu kabinky. Lze jezdit jen horní část po
mezistanici, což by ale byla velká škoda.
Sněhové podmínky:
Až na dolní část modré díky severní orientaci většiny tratí byly
sněhové podmínky skvělé na poměry letošní zimy. A horní část areálu,
východně orientovaná, je odpoledne ve stínu, či slunce svítí po svahu. Na
rozdíl od Chandolinu, kde slunce svítí intenzivně až do západu slunce a
sníh to tam má velmi těžké.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Zánovní rychlá 10místná kabinka s mezistanicí a převýšením 1 000 m
je srdcem areálu. V horní části doplněno odpojitelnou čtyřsedačkou
Tracui bez krytu a 4 pomami. Jeden dětský pás na vrcholu, druhý v dolní
části areálu Lavioz.
Zalidněnost:
Na sobotu a počasí velmi malá. Byli jsme ale jen dopoledne.
Občerstvení a aprés-ski:
Možností dost, např. velká restaurace na Crete du Midi.
Doprava do střediska a parkování:
Z Chandolinu po suché cestě. Jen na silnici se sypou kusy skal, je potřeba
dávat velký pozor. Domů potom kolem Ženevského jezera, kolony od Bernu až
po dělení dálnic na směry Basilej a Curych - to byl děs. Trochu kolony
kolem Curychu a hustý provoz u Mnichova. Ztráta proti navigaci více než
hodinu. Zdržení dáno jen provozem a omezením rychlosti. Jinak i do Vercorinu
se dá dostat skibusem v rámci Val d'Anniviers přes Vissoi, od 9.3. však jede
jen o víkendu.
Velké parkoviště u dolní stanice kabinky částečně zaplněno, na dobu
lyžování cena max. 5 CHF, na 24 h za 8 CHF.