Tarvisio - lyžování
Sjezdovky jsou roztahané po vrcholech Monte Florianca a Monte Lussari, nicméně i přes nemalou vzdálenost jsou přímo propojené přejezdovými cestami (na lyžích sjízdné bezproblémově, pro snb je obtížnější přejezd směrem k „pomocné“ lanovce Angelo).
Hlavní a jediná sjezdovka směřující do údolní vsi Camporosso, sousedící s Tarvisiem, se vyrovná i těm nejatraktivnějším v Dolomitech – je nesmírně široká, s proměnlivým, plus minus červeným sklonem a přitom je dálničně přehledná. Trať Di Prampero byla vybudována kvůli získání pořadatelství Evropského a hlavně Světového poháru. Na vrcholu Monte Lussari, odkud startuje, se nachází unikátní poutní místo – malá osada s kostelíkem, kam v polovině 19. století mířilo na sto tisíc věřících, nejbližší budovy ke sjezdovkám dnes slouží jako restaurace. Z Monte Lussari spadá po odvráceném svahu ještě jedna kratší, černá sjezdovka se strmějším startem a mírnějším dojezdem, obsloužená obstarožní 6místnou kabinkou. Na hlavní trať Di Prampero vyjíždí od parkoviště s nejnutnějším zázemím (pokladna, WC, aprés-ski hříbek) moderní, 8místná kabinková lanovka s bezbariérovým nástupem i výstupem.
Monte Priesnig, předvrchol areálu Florianca (přístupný přímo z Tarvisia), má ještě strmější svah s centrální černou sjezdovkou než Lussari: nahoře poctivě strmou a poněkud zúženou, směrem do údolí se rozšiřuje a sklon se o něco zmírňuje na příjemně sportovní trať. Po hřebeni Monte florianca pak klesá vděčná a přehledná červená sjezdovka s lehce proměnlivým profilem, na níž vyjíždí moderní expresní 4sedačka. Obloukem se zpět do Tarvisia vrací svižná, příjemně široká modrá sjezdovka s klopenými zatáčkami a bohužel delším traverzovitým dojezdem do cvičného areálu na okraji města.
Tarvisio má tedy nadprůměrně sportovní svahy s podprůměrnou návštěvností. Příjemně působí nedávno modernizovaný areál s atraktivními tratěmi i lanovkami na úrovni 21. století a s nemalými plány do budoucna, na atraktivitě mu naopak ubírá nepříliš velká známost a poněkud neutěšené letovisko s několika hotely na svém úpatí.
Všechny tratě jsou nadstandardně osazené ochrannými sítěmi, pečlivě jsou vysázené plůtky i na křižovatkách tratí (zvláště v „přejezdovém“ pásmu) a u dojezdů ke stanicím lanovek. Šikovně je vyřešen i přejezd mezi oběma areály, při němž se křižuje malá silnička – ta je překlenuta na lyžích průjezdným „kanálkem“ s otočnými válečky, zasazenými přímo do asfaltu. V plánu je propojení Monte Lussari se sousedním areálem Florianca také „vrchem“ sedačkovou lanovkou.