Hohe Tauern mapa sjezdovek
Hohe Tauern - mapa sjezdovek s podrobným popisem
Podrobný popis - Hohe Tauern
Heiligenblut
Schareck
- hlavní červená trať se rozbíhá podél kabinkové lanovky přímo po spádnici, ve sportovním sklonu a solidní šíři, později přechází v klidnější modrou, která se nakonec širokým traverzem přiblíží k mezistanici
- vedlejší větev červené tratě odbíhá za hřeben a podél vleku Seppenalm uhání ve svižném a mírně proměnlivém sklonu až k horské chatě Tauernberg, odkud pokračuje jako velmi rychlá modrá k mezistanici
Hochfleiss
- mohutný svah s 1 100m převýšením obsloužený krytou sedačkou a dlouhou kotvou
- z vrcholu roluje středně široká, pravidelně skloněná s jemnými členitostmi, sytě červená trať, která později přechází do modře značené, ale stále rychlé tratě až na Fleissalm
Fallbichl
- podél kabinkové lanovky Panoramabahn se z vrcholu Schareck řítí upravovaná černá trať s mírným a úzkým serpentinovitým objezdem, po spojení tratě líně míří ke spodní stanici na Fallbichl, kudy prochází horská silnice Grossglocknerhochalpenstrasse
Mölltaler Gletscher
Schareck
- západně orientovanou a příjemně skloněnou ledovcovou pláň protínají široké ledovcové magistrály – přímější červená a obloukem obíhající modrá s dvojnásobnou šíří
- černě značené tratě pod sedačkovými lanovkami a vlevo od nich jsou neznačené a neupravované
Klühspies
- hlavní, červeno-černě značená trať podél 2sedačky Klühspies, je široká a příjemně klesající zpočátku a později se láme do stále velmi širokého sportovního hangu
Alteck
- podél nové 4sedačky Alteck s 300m převýšením klesá příjemně strmá a akorátně široká černá sjezdovka s šikanou mezi skalami v závěru, větším obloukem ji objíždí červená trať a pak ještě přejezdová cesta vedoucí zpět k sedačce Klühspies
Eissee
- hlavní, červeně značený „rodinný“ sjezd ze stanice Eissee k metru, klesá velmi mírně a široce s výhledem na přehradní nádrž a teprve v poslední třetině se láme do svižnějšího sklonu, přičemž se nakrátko poněkud zužuje
- černá trať FIS klesá z Eissee (na začátku krátký výšlap) o něco strměji než sousední červená trať Familienabfahrt a v užším profilu s několika zatáčkami, nicméně brzy se s hlavní červenou spojuje
Ankogel
Ankogelbahn I
- podél prvního úseku kyvadlové kabinové lanovky spadá do údolí dostatečně široká, lesem chráněná červená trať s občasnou serpentinovitou zatáčkou, která se ve střední pasáži mění na sportovnější, široký a černě značený hang, dojezd do údolí je pak serpentinovitější a celkově užší
- trať končí na hlavním parkovišti na opačném břehu potoka než dolní stanice lanovky, takže je nutné dojít asi 150 m pěšky
Ankogelbahn II
- z nejvyššího bodu ve 2 636 m n. m., kam vede druhá sekce kabinové lanovky, klesá široká cesta, která se brzy pod vrcholem rozlije do tří prostorných až ultraširokých středně strmých ranvejí s příjemně živým sklonem střídajícím drobné hangy i odpočinkovější úseky
Ankogellift I a II
- z hlavní osy tratí v půli horního úseku vybíhají stranou dva souběžné kotvové vleky (Ankogellift), které zprava obtékají dvě varianty akorátně široké, přímé a terénně proměnlivé černé trati, zleva pak o něco mírnější červená