Nové lyže, jaký typ vázání - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ
Domů Diskuze Sjezdové lyže - poradna před nákupem Nové lyže, jaký typ vázání

Nové lyže, jaký typ vázání

20.01.2016 19:12:51 #1 

Bajule17 žena

Zdravím, chtěla bych se poradit ohledně nových lyží. Na lyžích jsem stávala už od mala, nikdy jsem neměla s lyžováním problém, až do doby vyhozeného kolene, následně pár karambolů na lyžích, kde například díky špatně seřízeným lyžím ze servisu mi lyže nevypla a mé už tak pochroumané koleno dostalo dost zabrat, jsem cca pět let odmítla na lyže stoupnout. Nyní jsem se odhodlala to znovu zkusit, s tím že za tu dobu se přidaly problémy i s druhým kolenem, ale díky léčbě vypadají obě celkem dobře. Nicméně na mé lyže jsem se neodvážila si stoupnout, jsou strašně těžké a vzpomínky na karamboly mi to nedovolují. Takže jsem si lyže půjčila přímo pod sjezdovkou, pán se mne zeptal zda jsem začátečník či pokročilá, já že už jsem na tom stála, ale zmínila jsem i ta kolena a pán se otočil a šel hned pro menší lyže (což bylo i mým cílem, abych dostala menší). Kupodivu jsem s lyžováním neměla sebemenší problémy, kolena sice v ortézách pro jistotu, ale jako kdyby s nimi nikdy nic nebylo. A tak jsem se rozhodla pořídit si nové vybavení a vyrazit na svah častěji. Lyžáky jsem si už zvládla koupit, sice mám silné lýtko, ale nechala jsem si poradit a sehnala jsem. Nyní tak přišly na řadu samotné lyže. Kde však netuším jak se orientovat, hlavně ohledně vázání. Mám své priority, délku lyže, otěžkat si je, to si jsem schopná vybrat. Ale postavou nejsem zrovna drobeček, nebo na výšku ano, ale váhově jsem na 80kg a nevím, když se mi zalíbily lyže ke kterým je vázání EL 7.5, zda je to pro mne vhodné. Nehodlám na lyžích trávit každý víkend, abych do nich investovala kdovíkolik peněz, ráda bych sehnala v momentálních výprodejích tak kolem 5–7tisíc max za sadu lyží s vázáním. Jen nevím na co jiného krom mých priorit ještě koukat a hlídat. Předem děkuji všem za rady. =)