Zalomení - příspěvky uživatele Mirek
>> #84, Martin47, 23. 10. 2011 20:07:37
Řekl bych, že Pinturault je na fotce č.13 ještě ve fázi nadriftování do oblouku, proto není v odklonu, zatím potřebu…
>> #79, Gravedigger, 22. 10. 2011 16:25:54
Jo, souhlasím, odklon především zvětší zahranění lyže. Větší zahranění umožní zmenšit poloměr oblouku a způsobí i…
>> #71, Yrkki, 19. 10. 2011 13:46:01
Ten moment nezpůsobí pád, protože je to vnitřní moment, který způsobí jen deformaci při přenosu síly od nohy, přes botu…
>> #69, CzechSkier, 19. 10. 2011 09:27:53
Ahoj, pěkný článek, ale některé drobnosti myslím úplně nesedí.
Píšeš **„Pominu-li některé detaily, tak kdyby by…
>> #49, Ondřej, 10. 10. 2011 22:09:45
>> #50, Martin47, 10. 10. 2011 22:15:12
Asi není zalomení a tím větší zahr…
>> #46, Ondřej, 10. 10. 2011 21:10:23
Podle mě je to vhodné a na obřačkách až nutné. Zalomení umožní účinné zmenšení poloměru oblouku díky většímu zahranění…
>> #25, VH, 09. 10. 2011 10:14:40
Nesmíš si plést zalomení a vklonění. Vklonění je úhel o který je lyžař (jeho těžiště) nakloněn do oblouku. Při jízdě bez zal…
>> #22, Martin47, 08. 10. 2011 23:33:27
Ad 1) Zalomení lyžaře nemá vliv na to, jak působí výsledná síla do lyží. Na to má vliv jen poloha lyžařova těžiště v…
>> #16, Martin47, 08. 10. 2011 14:24:07
Pokud jedeš v oblouku na dostatečně zatížených lyžích (tj. lyže je zařízlá v celé délce, i pod botou) jakákoli změna n…
Zalomením lyžař dosáhne vyššího naklopení lyže při stejném vklonění do oblouku. Větší naklopení lyže = menší radius oblouku. Proto je nutné u závodníka hlavne v GS SG, kde lyže mají větší konstrukční …