testovaná délka: 174 cm
parametry: 129–84–113, R: 16 m
Dalším zástupcem nové řady QUATTRO je model 8.4 TI. Název dává tušit šířku 84 mm a přítomnost titanalu, sečteno podtrženo by se tedy mělo jednat o povedený allmountain s trochu nafouklým břichem, ale konstrukcí, která podrží i na tvrdé pistě a umožní rychlé sportovní lyžování. Na rozdíl od top modelu řady QUATTRO RS zde najdeme mírný rocker, který by měl usnadnit širší lyži zahájení oblouku a zlepšit samozřejmě průchod rozbitým nebo nerozježděným sněhem. Jaká je realita?
Co prozradil test:
V komentářích se naši testéři shodují, přesto jsou jejich pocity
rozporuplné. Shodují se totiž jednoznačně na tom, že tentokrát měli co
do činění s allmountainem, který čeká na dobrého jezdce, jenž má
dobře zvládnutou techniku a je ochoten si dát několik testovacích jízd,
než lyži pořádně ochutná ze všech stran a přijde jí na kloub. Nebo na
chuť? Parametrově i konstrukčně velmi povedený allmountain nesedne
každému hned napoprvé, byť jeho známky v testu lze považovat za
vynikající, navíc zcela odpovídající doporučení výrobce.
„Osmčtyřky“ vyhovují sportovně naladěným jezdcům, zvládají
střední a až delší oblouky, vyhovuje jim spíše tvrdý povrch, doma jsou
ve střední až vysoké rychlosti. Jsou velmi živé a ne zcela snadno
ovladatelné, což opět napovídá, kdo by měl být jejich pánem.
Závěr:
Byť by se po prvním přečtení našeho hodnocení mohlo zdát, že od těchto
lyží je lépe dát ruce pryč, přesný opak je pravdou. Ano, není to
masovka, na kterou se postaví kdokoliv a zatočí, ale má své jezdce
a zákazníky, již na ni nedají dopustit. Nezbývá než zopakovat staré
pravdy. Ne všechno, co vyhovuje úplně všem a je tedy jakýmsi all-in-one,
musí být nutně dobré či dokonce nejlepší. Některé lyže jsou vyladěny
pro masy, některé pro užší skupiny. Sportovně naladěný jedinec s dobře
zmáknutou technikou, který ale přestal toužit po otloukání brankami
a stokilometrových rychlostech, navíc už nepatří mezi mladíky, ale
pořád je to prostě dobrý lyžař, může být právě tady jako doma.