testovaná délka: 174 cm
parametry: 121–72–106, R: 15 m
Univerzálka určená pro jízdu na zejména upravených svazích je mladší (čili slabší a měkčí) sestřičkou modelu SPEED ZONE 16 TI, který jsme pro vás také testovali. Oproti typickému racecarveru se středem 67 mm se tahle mírně širší (72 mm) lyže liší zejména konstrukcí, která už není tak tuhá a předpokládá spíše pokročilé a lehce sportovně naladěné lyžaře než úplné experty. Tomu nakonec napovídá i širší střed, který umožňuje i konzervativnější provedení oblouků, je univerzální i do rozježděného sněhu a na rozdíl od zmíněného top modelu nebude zdaleka tak agresivní při přehranění.
Co prozradil test:
Expertům opravdu nevyhovuje, ale těm, kterým je určena, sedla jak pomyslné
pozadí Anji Pärson na hrnec. Umí střední a delší oblouky, lépe se
cítí na upravených a tvrdších tratích a její doménou je střední
rychlost. Není dominantní ani podřízená, není živá ani lenivá, není
klidná ani neklidná. Tak jaká tedy vlastně je? „Pro středně pokročilé
až pokročilé lyžaře, může to být univerzální lyže na sjezdovku
i lehčí terén.“ Nebo: „Průměrný lyžař, žádný expert…“. Ale
také: „Na rozdíl od všech předchozích lyží, na kterých jsem jel, jsou
extrémně těžké.“ Už jste po komentářích testérů chytřejší?
Závěr:
Tyto lyže jsou přesně vyladěny pro cílovou skupinu, pro kterou jsou
výrobcem určeny. Ani víc ani míň. Což je dobře, protože vyladit
finální produkt přesně pro určitý druh lyžařů znamená palec nahoru.
Nemusí sednout každému, což ovšem pouze znamená, že máme co dělat
s lyží, která není all-in-one masovkou. Dovedu si ji představit pro
milovníky upravené sjezdovky, kterým nevadí vyšší hmotnost lyží nebo ji
dokonce považují za určitou jistotu a přidanou hodnotu a kteří už
neprahnou po těch nejvyšších rychlostech, ale rádi by pokojnou klasiku
s nádechem racecarveru, na niž se mohou spolehnout v každé situaci. Je to
lyže, která se ničeho nebojí, nabídne ochutnat od všeho trochu a její
charakter hodně záleží na tom, co jí vtiskne sám lyžař.