Zaškatulkovat tuhle lyže mezi typické obřačky, slalomky nebo allmountainy by byla škoda. Je to trochu všehochuť, a díky tomu také trochu všeumělka. Na jejím vývoji se podílela trojice slavných jmen Hans Knauss, Mike von Grüningen a Kristian Ghedina a tento vklad je na ní určitě znát. Kromě závodního ducha a nadšení pro rychlé carvingové oblouky pobrala i několik konstrukčních prvků z opravdových závodních modelů.
Co prozradil test:
Jsou velmi sportovně naladěné, ale zároveň velmi univerzální. Širší
střed, odlišující řadu The Curv od komerčních obřaček, jim dává velmi
dobrou průchodnost rozbitým odpoledním sněhem, zároveň stále rychle
reaguje na podněty svého majitele při rychlém přehranění. Snadné jízdě
v horším terénu napomáhá i mírný rocker ve špičce. Na tvrdém povrchu
naopak usnadní zahájení oblouku, a přesto ani ve vyšších rychlostech
nejeví známky neklidu nebo vibrací. Za zmínku rozhodně stojí i unikátní
„triple radius“, který je typický právě pro všechny modely
s označením The Curv. V nájezdu a ve výjezdu z oblouku se lyže chovají
jako slalomky, ve střední části oblouku naopak protahují svoje vedení
směrem k obřačkám. Typický neklid slalomek při snaze o dlouhý oblouk je
tak pro The Curv minulostí, přitom při zahájení a ukončení oblouku na
nich máte pocit právě jako na slalomkách.
Naši testéři je hodnotí jako absolutně klidné i při vyšších
rychlostech, takže sportovní naladění se rozhodně nezapře. Nejsou zdaleka
tak živé jako komerční slalomky, spíše inklinují ke klidu obřaček
a svého majitele nenutí k neustálé aktivitě a kontrole dění.
Poslouchají na povel a jsou zcela podřízené. Dobře si na nich zalyžují
i útlejší jezdci od pokročilých až po experty. Preferují spíše
kratší a střední poloměry, pokud toužíte po delších obloucích, volte
variantu 178 cm, která má zase o kousek blíže ke komerční obřačce, ale
zároveň si stále drží velký kus své univerzálnosti a hravosti.
Závěr:
Výborné, ale hlavně zábavné. Pro všechny, kteří preferují zavřené carvingové oblouky s pocitem velké odstředivé síly na hraně. Bonusem je pak mix těch nejlepších technologií, které momentálně Fischer nabízí. Třeba deska Racetrack nebo typická žlutá závodní skluznice s originální závodní přípravou přímo z továrny.
Testovaná délka: 171 cm
Parametry: 121–72–106, R: 16 m
Rocker:
