1. velká střediska: budoucnost slušná, musejí se ale
snažit, konkurence velkých zahraničních megaareálů je tvrdá
2. střediska na okrajích Alp: musejí se zaměřit na denní
návštěvníky
3. středně velká alpská: nutná je specializace, definovat
si vhodnou cílovou skupinu (rodiny, freeride apod.)
4. malá blízko velkých: hrozí jim zánik (podobně jako
proběhlo v USA či Japonsku), ale šancí je záchrana soukromníky či
uzavřenými kluby, která je mohou přeměnit na neveřejná klubová
zařízení.
Celkově pro všechny platí lapidární zásada: „get big, get niche or get
lost“. Tedy: musíš být velký nebo specializovaný, jinak zanikneš.
Myslím, že hodně poučení by si z toho mohla vzít i střediska naše
včetně ubytovatelů. Trend k polo- a jednodením návštěvníkům je tak
silný, že se objevuje i ve výročních zprávách středisek. Pokud se
nezblázní ceny pohonných hmot, už zjevně nikdy nebudou typickou týdenní
volbou, nýbrž čím dál více typem 2. To má řadu důsledků, s nimiž je
nejvyšší čas počítat, počínaje územními plány, zástavbou i celkovou
koncepcí využití našich hor.
Tvrdá pravda
Jak už jsme několikrát porůznu zmiňovali, pečliví Švýcaři už intenzivně promýšlejí strategii svého horského byznysu do dalších, sněhově nejistých let. V rámci toho formuluje Institut für öffentliche Dienstleistungen při Univerzitě St. Gallen tyto scénáře:
Komentáře (celkem 0)
23.12.2010 09:01:28 #1
Jak už jsme několikrát porůznu zmiňovali, pečliví Švýcaři už
intenzivně promýšlejí strategii svého horského byznysu do dalších,
sněhově nejistých let. V rámci toho formuluje Institut für öffentliche
Dienstleistungen při Univerzitě St. Gallen tyto scénáře:
Odkaz
na článek
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.