Bikepark v Leogangu nemůžete při příjezdu do města minout - po několika stech metrech se vám po levé ruce objeví velké parkoviště s nástupní stanicí lanovky, která se jmenuje Asitz-Kabinenbahn. Ta vás přes mezistanici vyveze do výšky 1 740 m n. m. Odtud se pak k mezistanici vine jediná trať zvaná Hang Man, která je dlouhá okolo 2,5 km a svou obtížností se řadí mezi těžké. Na této trati se střídají technické lesní pasáže, kde nechybí lávka nebo drop, a pasáže připomínající hada vysekaného do sjezdovky – zkrátka jedna točka za druhou.



Z mezistanice se pak můžete rozhodnout pro několik variant. Buď pokračovat v jízdě na tratích různých obtížností, nebo se usadit do lehátek na terase u baru. Ceduli u vstupu na terasu s nápisem „Užijte si drink a nejlepší výhled v Leogangu“ snad není nutné ani objasňovat.



Po odpočinku můžete vyrazit na trať Hang Man II, která je vhodná pro začátečníky a mírně pokročilé. Pilovat na ní můžete skoky nebo vysoké klopenky – zábavu si na ní ale samozřejmě užijí i zdatnější bikeři.

Nejtěžší variantou, a zároveň nejprestižnější, je samozřejmě trať Světového poháru. Při naší návštěvě byly některé pasáže této tratě zavřené, nicméně ty přístupné jsme se odvážili vyzkoušet. Tato trať o průměrném sklonu 20,7% skutečně nedává nic zadarmo – klopenky jsou zavřenější než obvykle, kamenité, či kořenovité, které střídají prudké technické pasáže nebo skoky. Tady se krůpěje potu na čele rosí raz dva.



Osobně nejvíce jsme si oblíbili trať Flying Gangster, která byla střední obtížnosti, takže se pro nás stala příjemným kompromisem náročnosti a líbivosti. Trať vede paralelně s tratí Světového poháru a užijete si nespočet skoků, wallridů, klopenek, dropů a dva průjezdy tunelem.



Ve spodní části bikeparku se nachází fourcrossová trať, slopestyle park, cvičné dropy od nejmenšího po největší a také tzv. bag jump – z rampy se rozjedete na skok a přistání je přímo do duchny.



V Leogangu myslí, podobně jako v zimě, i na nejmenší – ti tu mohou tříbit svoje technické dovednosti hned na několika jednoduchých tratích, a to buď sami, nebo s profi instruktorem.



Co nás v zázemí bikeparku potěšilo, byla možnost napít se vody po každém sjezdu. Ač se jedná o maličkost, ve třicetistupňovém vedru přijde určitě vhod! Pokud si s sebou vezete vlastní pití, můžete si ho tu pohodlně odložit ve speciálních boxech pro lahve. Mytí kol a toalety jsou samozřejmostí.



Plánujete-li návštěvu Leogangu, spojte ji s Biketember Festivalem, který se koná od 19. do 21. září a je kombinací enduro závodů, evropského poháru v downhillu a zábavným programem pro veřejnost.

Provozní doba parku je do 1.10. každý den od 9.00 do 16.30. Od 1.10. se pak můžete svézt ve středu, čtvrtek, pátek, sobotu a neděli. Za celodenní permanentku do bikeparku zaplatí dospělí 34,50 eur, v případě 4hodinovky pak 28,50 euro. Mladiství, narození v r. 1995-1997 a děti (roč. 1998-2004) mají jízdné zvýhodněné. Pokud nevlastníte downhillové kolo, lze si ho na místě zapůjčit. Za downhillové kolo zaplatíte na den 90 euro, za freeridové pak 75 euro. Ceny jsou poměrně vysoké, takže doporučujeme spíše kolo vlastní.

Pokud si zoufáte, že nemáte klasického „sjezďáka“ a tudíž nemůžete tyto destinace navštívit, smutníte zbytečně. Postačí vám i endurové biky, které ostatně bohatě postačily i nám. Na tratích nás provázel dámský endurový speciál Giant Intrigue a pánský Giant Trance – co jsme nezdolali my, zdolali za nás kola o rozměru 27,5 palců. Po třech dnech ježdění v bikeparcích však počítejte se značným opotřebením brzdových destiček, takže je nutné mít před jízdou kolo řádně oservisované. Nestíháte-li to v České republice, můžete využít bikové servisy přímo v bikeparcích – ceny jsou srovnatelné jako u nás.


Více informací: http://bike.saalfelden-leogang.com