Velká anketa, kterou organizujeme jednou za dva až tři roky, má za cíl dozvědět se názor vás, našich čtenářů, a to proto, abychom mohli časopis i portál pod značkou SNOW zlepšovat přesně podle vašich očekávání a potřeb. Letos se vás zúčastnilo přes 700 – když počítáme poctivé a relevantní odpovědi. To už je hezký počet na to, abychom mohli odvozovat statistické závěry.
A co hlavního jsme se dověděli?
Třeba to, že časopis čte většina nadšených amatérů (64 %), čtvrtina lyžařů rekreačních (pro ně je lyžování forma zábavy a odpočinku), zbylých 11 % jsou experti a profíci. 89 % našich čtenářů pracuje v profesích, které s lyžováním nesouvisejí. Zajímavý údaj je vyšel i z dotazu, jak dlouho znáte SNOW. 15 % stávajících čtenářů ho sleduje již od chvíle jeho vzniku (r. 2002) – moc si toho vážíme a zejména vám speciálně děkujeme! Většina (66 %) čtenářů zná časopis mezi 3 a 10 lety a 18 % tvoří lyžaři noví, kteří čtou SNOW nejdéle dva roky.

Čtenáři a reklama
Ve SNOW se snažíme viditelně oddělovat reklamní obsah od redakčního. Můžeme se domnívat, že i tato naše snaha přispívá k tomu, že vám reklama ve SNOW nevadí. A to až překvapivě! Pouze 6 % respondentů uvedlo, že je reklama ve SNOW v na webu SNOW.cz obtěžuje. Naopak, pro 8 % čtenářů je reklama inspirativní a celá polovina zaškrtla, že je občas zaujme. Vaše odpovědi pak potvrzují názor, že tematický časopis a web jsou nejdůvěryhodnější nosiči reklamních sdělení, protože ta jsou očekávána a korespondují s předmětem zájmu.

Jak sportují čtenáři SNOW?
Z aktivit vámi provozovaných samozřejmě vede sjezdové lyžování, k
němuž se přihlásilo 95 % účastníků ankety. Téměř polovina na lyžích
i běhá (pro nejzanícenější tu máme speciální časopis NORDIC), 22 %
provozuje freeride a 13 % skialpinismus. Desetina z vás jezdí na snowboardu,
zcela minoritní jsou pak freestylisté (2 %) a telemarkisté (1 %).
V létě nejvíce z našich čtenářů, 82 %, provozuje cyklistiku, 76 % pak
horskou turistiku.


Kde nakupujete?
Zajímavé je sledovat i trendy v nakupování. Největší poměr, celých
73 % z vás, nakupuje ve specializovaných lyžařských prodejnách. Ovšem ani
internet si nevede s 59 % zle a jen o procento míň nasbírali sportovní
řetězce.
36 % našich čtenářů vlastní dva páry sjezdových lyží, 15 % tři a 6 %
čtyři páry. K nejoblíbenějším patří slalomky, potom obřačky, širší
allmountainy používá čtvrtina našich čtenářů. 8 % pak vlastní
speciální freeridové lyže a 10 % skialpy.
A kolik dní lyžováním na horách strávíte?
V anketě vyšlo, že průměrně čtenáři SNOW stráví na horách zhruba 18 „lyžodnů“. 80 % z vás se pak pravidelně – zhruba po 20 % – dělí do skupin s odlyžovanými 5 až 10, 10 až 15, 15 až 20 a 20 až 30 dny. Mezi 30 a 50 dny lyžuje 8 % čtenářů, přes 50 dní 3 %.

Jste opinion lídři!
Anketa ukázala, že čtenář SNOW je někdo, kdo je mezi svými kolegy a
známými lyžaři nadmíru respektován. 83 % z vás je požádáno o radu
ohledně nákupu vybavení pravidelně (22 %) nebo občas (61 %).
Že jste jako čtenáři SNOW nadprůměrně edukovaní i v oblasti
lyžařských destinací svědčí zase to, že 86 % vás radí na vyžádání
známým s výběrem lyžařské dovolené (68 % občas, 19 % často).


Trhu se daří
Příznivé počasí pro lyžování a pozitivní ekonomický vývoj napovídají, že lyžování se jako oboru v posledních dvou letech daří. A to jak obchodu s lyžařským zbožím - pro zajímavost, jen sami respondenti ankety utratili za vybavení v sezóně 2017/18 zhruba 6,5 milionu korun, průměrně necelých 10 tisíc Kč – tak službami. Za ty lidé utratí zhruba třikrát tolik, průměrná útrata jednoho respondenta ankety je nějakých 30 tisíc Kč.
Výhercem je...
Nakonec jsme vybrali 101 nejpoctivějších odpovědí a z nich vylosovali
jednoho šťastlivce, který si může vybrat libovolné lyže Elan: 15 tisíc
korun z jejich ceny uhradí redakce. Stovka zbylých dostane e-mail s žádostí
o adresu, kam se má zaslat dárek pro ně – tekutý vosk Swix Easy Wax
F4.
Samozřejmě i vítěz hlavní ceny bude v nejbližších dnech obeznámen s
detaily e-mailem. Jméno vítěze neznáme, ale snad se pozná podle
e-mailu: ko-----10@seznam.cz.
Gratulujeme!